I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

generalisering av folk

Övrigt - Blandat

   

2012-01-27 19:11

generalisering av folk

"Drake is a shame for all black people"
- jaha.. tänkte jag. så Drake, en bortskämd snorunge från ett rikt område, vars ena förälder är afro-kanadensare, är alltså en skam för alla personer av afrikanskt ursprung.. oavsett om det är det är ett svältande barn i Afrika, en bankrånare i Rågsved, en doktor i England, lärare i Jamaica, eller varför inte mördare i Queens..

dock finns det tydligen inga likheter alls mellan honom och ljushyade bortskämda snorungar från samma område, utan han har tydligen mycket mer gemensamt med svarta från Brownsville, bara för att han ser ut som dem.

personen som kom med påståendet verkade inte fatta ett skit av vad jag menade, utan fortsatte att utveckla sitt påstående genom att nu bokstavligt talat dela upp allting i "svart" och "vitt"..

personen i fråga började tillslut "skratta" och frågade om jag påstod att denne var rasist. jag svarade bara genom att fråga om personen själv inte inser att generalisering helt enkelt bara är fel.. tydligen inte. disskussionen pågår fortfarande..



blev möjligtvis lite tjorvigt det där men hoppas att ni förstår min poäng.
är det bara jag som är less på allt generaliserande?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.