I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det med mig och Jul, samma sak varje år.

Övrigt - Blandat

   

2012-01-25 15:38

Vad är det med mig och Jul, samma sak varje år.

Nu var de ju någon vecka sen 20:de dag Knut då Julen dansar ut. Men ser fortfarande folk med ljusstakar och annat uppe, inget fel med det tycker jag, jag älskar Julen. Det är bara det att det blir samma sak för mig varje år, Julen kommer och sen är den slut, sen går det oftast någon vecka och sen kickar någon slags depression in hos mig. Jag blir deppig för att Julen är över, för att det går så himlans fort.

Jag vet inte varför det blir så men det känns som att när jag ser något som påminner om Julen (som folk med ljusstakar fortfarande) så blir jag som ett litet barn och minns tillbaka på hur underbart roligt Julen var som mindre. Som om jag verkligen önskade att jag kunde vrida tillbaks tiden 10 år eller så. Inatt hade jag problem att somna för att jag låg nog där i sängen flertal timmar och grubblade och tänkte tillbaka på Julen. Min familj är rätt stor och jag gillar när vi alla är samlade men det händer inte sådär jätteofta för utom under juletiden då alla i familjen är lediga och familjen är tillsammans, men sen känns de som om julen flyger förbi precis som allt annat och det är dags för jobb eller plugg igen.

Jag saknar tiden då man var liten, hade jullov och det där... Vet inte riktigt vad jag vill ha utav tråden. Vill egentligen bara veta om det är fler än mig som känner så här?

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"