Lufthansa/ United Airlines/ Continental/ SAS ... ?!
Jag ska åka på en liten resa till det stora landet i väst, och sitter nu och snålsöker på flygbiljetter. SAS hade en toppendeal på tor biljetter utan stopp, men den missade jag såklart, och nu ligger de ca 3000 :- över de andra bolagen. Jag ska från CPH- NY runt den 5-9 april och vill stanna 7-10 dagar. Har du åkt med någon av de nämnda bolagen? Plus/ minus? Eller finns det något annat bolag som du vill ge lite gratis reklam? Alla tips mottages tacksamt! Puss
Producent
2012-04-02 16:29
Är din resa fortfarande tillgängligt? Isåfall förelsår jag
http://travels.kilroy.se/ Jag åkte med dom i september, det blev med american airlines, mellanlandade i London. Betalade 4000 tur/retur för 1 vecka.
Sen ska jag flytta dit nu i Juni, så köpte en enkelt biljet därifrån för 3000 :)
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Tror resan är bokad sen ett tag numera :) Av egen erfarenhet kan jag säga att både SAS och British Airways inte varit några problem. På SAS jobbar en del svenskar vilket kan vara lite bekvämt, medan British Airways kändes snäppet över rent generellt, de är ganska proffsiga. Rent generellt har det nog aldrig strulat med nåt flygbolag. Inte för att jag är världens globetrotter, men bara man kollar upp vad som gäller så är det sällan några problem. Planet har inte störtat och jag har fått mina väskor.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Har åkt med samtliga förutom United Airlines. Har inga klagomål på någon av de :)
At the gates of Eternity...
Jag bokade med SAS, kostade på mig en bekväm direktflygning =) Tack ändå för tipsen, kan vara värdefullt i framtiden! Åker till NY på torsdag! Wee-o!
Om man bara ser flygningen som vad det är, en transport, så är det sällan några problem. Förstår inte klagomål på t ex Ryanair. Fattar inte folk att dealen är att om du bara vill förflytta dig blir det billigare, du betalar för allt du nyttjar och vill du inte ha mat eller bagage så slipper du betala för det. Mina två värsta flyg har varit med Solresor till Azorerna, som var extremt trångt (att flyga om man är över 1.80 är sällan kul som det är, det här var värre) och svettiga lädersäten. Att nån hade snott bränsle från flygplatsen eller nåt sånt och vi blev en dag försenade spelade nog in. Den andra var med Air China som jag flugit med två gånger till Peking där jag mellanlandat. Första flyget var folk rent generellt riktiga svin som skräpade ner som fan, stängde inte av sina telefoner eller ipods när de ombads göra det och trodde att flygvärdinnorna var deras betjänter. Den andra gången var världens jobbigaste unge som skrek konstant i nästan åtta timmar i sträck. Föräldrarna brydde sig inte, det var ju deras lilla gullunge som ingen kan irritera sig på. Men jag anser att när t o m flygvärdinnor, som jag antar är härdade, ger onda blickar och säger att det nog vore bra om de kunde tysta barnet, så har det gått för långt. Jag hoppas innerligt att barnet fått ett traktordäck över sig idag. Om nån får möjlighet att resa med Cathay Airways så rekommenderas det. Riktigt trevligt och riktigt bra mat för att vara flygplansmat. Finnair var också bra för typ 14 år sen :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Alla trans-atlantic flyg är ett helvete för mig. Jag kan inte sova på flyg, plus jag är 193 cm lång. Sucks ass!
Toastare
2012-04-03 08:41
SAS och BA är bra bolag. SAS har jag flugit med till NY och de har sjukt bra service. Continental är skit om du inte bara vill komma undan billigt. Min kompis åkte med sitt jobb precis och blev utskälld när hon ville ha vatten. En av stolarna var trasig och när det påpekades sa stewarden att det fanns en tjock man längst bak som tog upp två säten och att hon kunde sitta där. Evo, flyger man långt vill man ju göra det bekvämt. Inga sjuka mellanlandningar och komma fram i tid (någorlunda) RyanAir är ju ett fucked bolag man ändå inte ska stödja.
Jag skyller allt på Emma!
BC99 En gång blev jag uppgraderad på BA. Kan säga att jag inte klagade på den två timmar långa förseningen. Och det var lagom skönt att ligga utsträckt över Atlanten och bli serverad Hägen Daas :) Bounty: Det var iofs en fördel med Air China. Det gick snabbt men var tvungna att mellanlanda på väg till Hongkong samt Tokyo.
BountyBoo skrev: Continental är skit om du inte bara vill komma undan billigt. Min kompis åkte med sitt jobb precis och blev utskälld när hon ville ha vatten. En av stolarna var trasig och när det påpekades sa stewarden att det fanns en tjock man längst bak som tog upp två säten och att hon kunde sitta där.Jag flyger i princip alltid Continental/United och har aldrig haft sånna problem. Tycker dom alltid är väldigt trevliga och deras transatlantiska plan är generellt väldigt nya och fräscha. Dom enda problemen jag haft med dom är förseningar. En gång missade jag mitt plan från NYC och fick stanna över natten, som tur var va detta den enda gången jag någonsin flugit första klass (lyckades hitta en svinbillig biljett) så dom fixade ett asschysst hotell och värsta lyxmiddagen :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Evo : Lucky you!! :)
Best flight ever. Fick dock lite Seinfeldsyndrom: det var inte helt okej att flyga vanligt efter det och har aldrig varit, hehe.
Evolution skrev: Best flight ever. Fick dock lite Seinfeldsyndrom: det var inte helt okej att flyga vanligt efter det och har aldrig varit, hehe. Kände precis likadant. Jag förväntar mig ett glas champagne och en fem-måls middag varje gång jag flyger nu...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Det enda jag hoppas på inför morgondagens flygning är att slippa sitta bredvid en tjockis, och att ingen unge skiter ner sig och skriker hela resan. Har bokat plats längst ut på raden, mina långa ben, och trasiga rygg behöver röra på sig minst en gång i timmen så jag vill ju inte gärna sitta vid fönstret och störa de andra bredvid med att klämma mig förbi var gång. Antar att det skulle vara "helt ok" att bli uppgraderad ...
Producent
2012-04-04 21:16
Haha ja det är de värsta som kan hända men det är cool. Om du åker med American Airlines så är de nice, tycker jag iaf. Bra service som fan. Sen kan du kolla på massa filmer under tiden! Hoppas du får en bra resa!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Det enda jag hoppas på inför morgondagens flygning är att slippa sitta bredvid en tjockis, och att ingen unge skiter ner sig och skriker hela resan. Har bokat plats längst ut på raden, mina långa ben, och trasiga rygg behöver röra på sig minst en gång i timmen så jag vill ju inte gärna sitta vid fönstret och störa de andra bredvid med att klämma mig förbi var gång. EXAKT mina tankar varje resa!
Såhär hemkommen från min resa så får jag sammanfatta den som ok. Hamnade bredvid en 12årig tjej på vägen dit, hon flög ensam och hade aldrig flugit innan, hon skulle hälsa på sin mamma för första gången på 5 år. Blev lite jobbigt när hon frågade "får jag hålla dig i handen?!". Vi hamnade i en vuxen diskussion huruvida hennes mamma var en riktig mamma, eller bara någon som fött henne eftersom hon övergett henne och pappan som liten. Kan nog bli en jobbig familjesituation när jag sa att hon verkade vara stor nog att välja mamma själv, sin biologiska, eller pappans nya fru. (som hon verkade avguda) Jävlig turbulens sista två timmarna, och en 12åring som spyr i en påse samtidigt som håller dig i handen var heller ingen hit. F.ö spydde säkert minst 20% av alla resenärerna. Men karman är bra, blev uppgraderad till business på vägen hem utan kostnad :D
Men karman är bra, blev uppgraderad till business på vägen hem utan kostnad :D There you go! :D
Kan rekommendera Jet Airways... De har grym service och extremt vänlig personal. Kommer definitivt välja JA i fortsättningen för mina resor till staterna. De korta resorna inom EU till typ UK blir med Ryanair just because I'm a cheap motherfucker...