I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misshandlad, kräva skadestånd?

Övrigt - Blandat

2012-01-22 03:22

Misshandlad, kräva skadestånd?

Sha! En kort beskrivning, småtjafs, fick en boll i bakhuvudet, går fram till personen och frågar vad fan han håller på med?!!? får inget svar så slängde iväg ett fult ord till honom & vände ryggen till och gick iväg. Blir överfallen bakifrån och dras ner på marken, han tar halsgrepp och sitter över mig å jag int kan skydda mig. Får cirka 10 hårdaknytnäve slag rakt på ansiktet. Skador som uppstod: blåklocka, svullnader, hjärnskakning och små sår i ögat. Fick även ligga över en natt på sjukhuset pga observation för misstänkt hjärnblödning. Så nu är min fråga till er.... Vad ska jag kräva i skadestånd?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-22 03:23
Missade även mitt arbete dagen därpå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-22 03:24
en tjejkompis till mig blev sparkad i ansiktet och fick 500kr i skadestånd.
men prata med åklagaren i ditt fall så hjälper den dig säkert

2012-01-22 03:37
Du menar väl 5000? ;)

2012-01-22 03:37
nej menar 500 (femhundra) svenska kronor

2012-01-22 04:33
Jag vet inte hur sånt funkar, och jag känner redan nu hur det här inte riktigt verkar vara rimligt, men 500 för en (1) spark i ansiktet borde innebära 5000 för tio (10) slag i ansiktet. 500 för 1, 5000 för 10.
Moderator

2012-01-22 04:42
som 16 åring så fick jag betala 10000 till en stackare som fick näsan knäckt =(

Prata med brottsoffermyndigheten! Dom vet precis hur det funkar, hur mkt man kan kräva osv.
//TW

2012-01-22 14:17
Gör en anmälan via polisen, men det kommer dock inte ge dig så mycket pengar. Men du kan även vid sidan om starta ett civilrättsligt mål och koppla in dina egna advokater, där har du chans att få lite pengar! men det kan bli dyrt om du förlorar fallet för då får du stå för alla kostnader själv!
Producent

2012-01-22 14:55
kommer du endast anmäla detta om det är så att whoa säger att du kommer få skadestånd? vad fan är det med folk idag, inte fan sätter jag mig och frågar jag på ett forum om jag får pengar om jag t.ex blir knivhuggen. ANMÄL och se vad det leder till. antingen får du pengar eller inte.
Groupie

2012-01-22 17:51
Glöm inte den gyllende regeln: Stop Snitching

2012-01-24 06:57
Tycker inte du skall polisanmäla alls, i synnerhet inte om du inte har värre men än att du kan sitta och klura på hur mycket pengar du eventuellt skulle kunna få ut. Du får förmodligen inte ett öre, om inte hela ärendet och således förundersökningen läggs ner helt på grund av bristande bevis går förmodligen det mesta eller hela skadeståndet till brottsofferjouren o.s.v. Slå tillbaka nästa gång i stället.

Rappare

2012-01-24 16:29
JB skrev:
om inte hela ärendet och således förundersökningen läggs ner helt på grund av bristande bevis går förmodligen det mesta eller hela skadeståndet till brottsofferjouren o.s.v.
500 spänn går väl alltid till brottsofferfonden och det helt oberoende av skadestånd. Fattar inte alls vad du menar.

2012-01-24 21:33
Har du försäkring?

Polarn blev påhoppad på vägen till 7eleven, fick 3 boxar i nyllet = blåklocka o svullen läpp.
Dokumenterade skadorna hos snuten och fick 8k på försäkringen ett par veckor senare, ingen misstänkt gärningsman gripen.. Så jag frågar igen, har du försäkring?

Vi vänder på steken, samma polare, ett år innan detta, gav sig på 3 grabbar och gav dom några feta smällar (EJ grov misshandel).
En av dom anmälde honom och fick ut 24k i skadestånd i slutändan.. (som såklart polarn fick hosta upp..)

Så visst kan du få ut cash.. beror lite på situation, vittnen och om du dokumenterat skadorna hos läkare och polisanmält händelsen.

Utan dokumentation av skadorna så får du inte en spänn i skadestånd från GM, eller försäkringsbolag.

Lycka till.