Vad gör man när man tappat sitt allt?
Vill börja med att säga att det här är ingen tråd där jag vill att folk ska tycka synd om mig, för det är det inte. Jag har förtjänat det och det händer alla. Jag har haft en brud som har varit mitt allt i mer eller mindre 4 år, hon har vart anledning att jag orkat gå upp på dagen och klarat hela dagarna. Jag älskar henne mer än allt annat och kan inte tänka mig ett liv utan henne men nu har jag fått reda på att jag ska ha ett sådant liv. Vi har bråkat mycket senaste och inte pratat under en tid. Jag skrev till henne för ett tag sen att saker mellan oss inte är detsamma som förut och att jag var orolig att jag skulle tappa henne, fick ett svar där hon sa att det aldrig kommer bli det igen. Nån vecka efter det fick jag ett samtal av hennes nära kompis som står o skriker att jag måste sluta bråka med henne (hade inte pratat med henne på ett tag sen dess) och att jag bara får henne att må dåligt hela tiden. Jag fattade ingenting, så jag ringer henne och frågar vad som pågår. Hon säger att hon inte vill prata om det via telefon och vill träffas. Det blev inte av att träffas för att ingen inte riktigt hade tid eftersom vi både lever ett hyfsat upptaget liv nu för tiden. Vi har suttit och snackat via telefon om detta, hon har sagt att jag förstör henne, att hon aldrig vill se mig igen och att jag är död för henne. Har inte fått en förklaring för allt detta och är ytterst förvirrad med tanke på att hon har sagt att hon älskar mig och att hon inte skulle klarat sig utan mig för inte lång tid sen alls och nu får jag höra att jag har förstört henne dem två senaste åren. Fick nyss ett samtal av henne där hon skriker åt mig att hon aldrig vill höra av mig längre och att jag är död för henne fortfarande och jag får ingen förklaring. Nu till trådens mening; jag vet inte var jag ska ta vägen. Som sagt; hon har vart anledningen att jag ens orkar gå upp ur sängen på morgonen, anledningen att jag inte går tillbaka till sprit & droger (som har gjort att jag åkt fram & tillbaka till psyket) och hållit mig till ett bra liv. Nu vet jag inte vad jag ska göra, självmordstankar dyker upp i min skalle oavbrutet men är tillräckligt smart för att inte överväga det som ett alternativ pga att jag har folk som behöver mig. Jag lever ett socialt liv med kompisar dagligen men kan inte sluta tänka på henne och när jag kommer hem så förstörs jag helt för jag blir påmind av henne överallt, alla långa nätter i sängen med underbara tider. Alla säger att det kommer lösa sig mellan oss som det alltid gör, men nu finns det ingen återvändo och jag är körd. Jag gör låtar om henne dagligen som terapi men det hjälper inte, kedjeröker på promenader med musik och försöker gå vidare men det är omöljigt. För er som har varit här, för jag vet att jag inte är ensam att gå igenom sånt här, vad ska jag göra för att klara det här? Jag ser hur mitt liv faller i rasande takt när jag inte klarar av att gå till jobbet för att jag är så förstörd, jag behandlar nära & kära som skit för att jag klarar inte av att bry mig om annat än henne. Så här sitter jag och vänder mig till internet som en hyfsat patetiskt människa, så desperat är jag. Alla råd är välkomna förutom självmordsgrejer & droger. Ps. Till dem som vet vem detta konto tillhör, snälla avslöja inte det. Finns en anledning varför jag skriver detta anonymt. Tackar i förhand.
Håll dig upptagen, förbättra dig själv, gör inte låtar om henne.. det är inte terapi, du förlänger bara smärtan.
Jag tror problemet är att du har fått för dig att din lycka har varit baserad på henne, vilket inte är sant. Hon har bara påmint dig om lyckan som du redan har inom dig. Kan du inte försöka se henne som en språngbräda i ditt liv istället? Någon som la ut den där brädan och fick dig att inse hur mycket du har inom dig? De här kommer låta klyschigt, men jag tror inte d flesta människor kommer in i våra liv för att stanna utan för att lära oss något, och när dom försvinner ur våra liv så har vi fått allt vi behövt från dem. Sen tror jag oxå du måste låta de få ta den tiden d tar. Tillåt dig att sörja så länge du behöver. Gråt tills du känner att de inte finns tårar kvar, köp en boxningssäck och slå på tills ilskan har försvunnit. Jag vet att de är sjukt tabu för många killar att gråta, men jag tror oxå de är därför dessa killar aldrig riktigt släpper sina ex. Så skit i vad andra säger and just let it out :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2012-01-21 14:32
Börja om från scratch.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Moderator
2012-01-21 18:20
Vänta. Till slut kommer såren vara läkta och du kommer inte må dåligt över förlusten längre. Det kanske kommer dröja ett tag, men det kommer hända. SuckaFree sa det bra också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
SuckaFree skrev: Håll dig upptagen, förbättra dig själv, gör inte låtar om henne.. det är inte terapi, du förlänger bara smärtan.Självklart är det terapi att skriva av sig. Det är viktigt att sätta ord på sina känslor, på så vis lär man känna sig själv och kan lyckas gå vidare.
Terapi är kanske bra, ältande är helt kass. Du behöver klippa tråden. Flytta till frankrike, hyr en etta med kokvrå utan internet och telefon, ta ett dåligt betalt men soft jobb och drick vin på café på kvällarna ett halvår. Sen kommer du märka att det gör mindre ont. Ett tråkigare men mer populärkulturpopulärt alternativ är att jobba som hjälparbetare i afrika.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Visst ska man sörja till en början, men sitta och älta henne i mer än några veckor gör inget gott. Hoppa inte in i nåt nytt förräns man har kommit över den tidigare heller.
har varit i exakt samma situation!! Och det är ett riktigt helvete! Blir ledsen av att läsa det här, för jag minns hur jag kände, och fortfarande känner till och från. Tror inte det finns något svar på vad man ska göra. Jag minns inte ens vad jag gjorde för att klara av dagen. Jag bestämde mig för att vara glad, och fokusera på annat. Hittade en mening helt enkelt, och ett mål. Till en början var det "jag ska utbilda mig till officer, åka på utlandstjänst, och dö i afghanistan innan jag är 23.", och det låter ju inte bra. Men det fick mig att kämpa för något. Det gjorde att jag blev glad igen, och växte ur dom där tankarna. Till slut blir målet något helt annat, och man börjar leva för något. Utöver detta tycker jag AneekDivine sa det bra!
Förstår hur du känner. Det blir kaos för mig varje gång någon av mina flickvänner inte pallar längre, dessutom slutar alla förhållanden alltid här så mina grannar ser bara poliser, tjejer och flyttlass i porten. Men det låter som att du redan gör vad du kan, det vill säga träffar polare, gör musik och så vidare. Det finns inget speciellt du kan göra för att det skall gå över, det är bara att vänta och hålla sig busy under tiden för att inte göra saken värre än vad den redan är.
JB - brukar dina förhållanden sluta med polisen?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Dags för dig att börja hela dig sj. Börja leva ditt liv för dig, att leva för ngn annan funkar inte i längden. Hitta dig sj helt enkelt.
Ja, jag är dum i huvudet och har inget vettigt att komma med.
Hangaround
2012-04-05 09:44
Du ska hitta och börja älska dig själv. Du är ingen om du inte har en relation till dig själv. Ta tag i dina missbruksproblem, börja gå på möten, hitta en soft terapeut, engagera dig i nåt (ej flickor)börja plugga, skaffa mål som i slutändan gynnar dig själv. Rent praktiskt har radering funkat finfint för mig. Gråt ett tag och ta sen bort allt som påminner om henne. Radera henne nr, kasta allt som påminner om henne, radera henne från din internetvärld, radera hennes vänner (om ni inte har någon personlig relation utöver ditt ex) byt nr om hon hör av sig till dig. Ta bort henne helt enkelt. Helst i kombination med terapi.
En sak jag tänker på är varför du slutade med sprit och droger, varför du började leva ett (som jag tolkar det att du tycker) bättre liv? Var det för hennes skull eller din egen? Förmodligen för din egen skull men att hon hade en del i att hjälpa dig dit. Du ska se att du klarar av att fortsätta leva ett bättre liv även om du står på egna ben. Att hon nu försvinner innebär inte att allt som är bra eller har blivit bättre försvinner. Visst kan ett uppbrott vara svårt men kom som sagt ihåg att allt inte är förlorat. Du verkar ha utvecklats och vuxit som person och det ska du ta med dig. Det här är "bara" en sorgefas och den måste få ta lite tid men det går över, förr eller senare. Det finns inga substitut för henne, ingen quick fix mot smärtan, utan du måste gå igenom den. Dels själv, dels genom umgänge med andra eller sysselsätta dig med saker. Du kanske inte presterar max men det gör ingenting.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent
2012-04-05 16:11
Lösning: Inse att "lycka" bara är ett skämt. Acceptera att livet är hårt, tungt och orättvist så är det enkelt att glida sig genom det. Tuffa till dig med andra ord och sluta tyck synd om dig själv.
Graffare
2012-04-05 16:28
Ursäkta om jag låter okänslig, jag förstår att du känner dig nere... men vad är grejen med folk som hänger upp hela sin tillvaro på sin partner och betraktar denne som "sitt allt"? Jag förstår helt klart att man bygger upp ett liv tillsammans och att det känns åt helvete när det tar slut, jag har också varit där. Men, åtminstone för egen del, kan en partner aldrig kunna komma att betraktas som "mitt allt". Se det lilla i det stora, bryt ihop och inse vad som egentligen är ditt allt, sen går du vidare.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Producent
2012-04-05 16:41
Jag var för övrigt 100% seriös i mitt inlägg, ingen sarkasm, leka lustig eller liknande. Tillvägagångssättet för att komma till det sinnestillståndet för OP har jag dock inte några svar på. //Paz
Ingen sa att livet skulle vara lätt. Det man däremot kan göra efter en jobbig hjärtesorg är att jobba aktivt för att hitta nya saker som influerar dig. Ny människor att göra musik ihop med? om du nu håller på med musik. Fortsätt håll dig upptagen med positiva saker och så fort tankarna börjar komma ifatt dig så bearbetar du de och försöker arbeta på något positivt. Ingen människa är pefekt och inte heller hon, det finns massor av superhärliga tjejer och killar att träffa, men för att göra det måste man vilja träffa folk. Bästa rådet jag har till dig är att tillåta dig själv att sörja, men vik inte ner dig att du blir handikappad av det. Jag är en jävligt tjurigt envis kille som kan använda min negativa energi som ett "Jävlar anamma" och fokuserar stenhårt på att motverka att jag själv skulle må dåligt eller tillåta någon som säger så fula saker åt mig att trycka ner mig. Det har tagit lång tid att bygga det självförtroendet, men det kan alla göra, bara man ger sig fan på något och inte viker ner sig.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
tycker du ska bli skitfull och bli allmänt svinig ett tag, håller förövrigt med Machete
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Once you lost everything you are free to do anything! Har inte varit i den sitsen förut men känner igen känslan. Tror alla någon gång kommer få ett ex som man inte kan sluta tänka på. Det är fruktansvärt svårt med breakups men tips ett är väl att våga vara ledsen. Sen ge det tid. Jag gjorde slut med mitt ex i oktober och jag tänker på honom varje dag. Det suger men det är livet ibland. Droppa självmordstankarna för det är aldrig värt att börja tänka i såna banor, du vet aldrig vad som händer imorgon. Ge det tid, mycket tid och var beredd på att det aldrig kommer läka men du kommer ta lärdom av det. Det är det viktigaste. LR så försöker du prata vett me bruden UTAN att hennes kompisar ska vara med å snacka. svälj din stolthet säg vad du vill säga, tar hon dig inte då är hon inte värd dig.
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
Trådstartaren har inte varit inloggad sen den dagen då inlägget skrevs... e de bara jag som undrar hur det gått för honom?
han har nog fler konton..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!