I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kanske mitt första jobb, en fråga!

Övrigt - Blandat

2012-01-20 10:44

Kanske mitt första jobb, en fråga!

Jag var idag på intervju angående mitt första jobb. Nu är det inte helt säkert att jag får det, men det lät positivt. Personen jag pratade med visste ingen exakt timlön, men hon sa att i början är det inget man kan leva på. Det är det som satte sig på hjärnan mest.

Jag trivs inte hemma, och min dröm har länge varit att skaffa egen lägenhet. Men det lät inte på henne att man klarar sig särskilt bra i början. Då har jag en fråga, när brukar man få "mer pengar" när man börjat jobba? Vill verkligen inte vänta något år innan jag flyttar hemifrån, det går bara inte!

(sökte på ålderdomshem, någon som vet månadslön ungefär?)

2012-01-20 10:48
När det är löneförhandlingar. Eller om du är ung, när du blir äldre,. typ är du över 20 ska du ha mer än den som är 19.,
kikk ass

2012-01-20 10:51
Jag är 19 nu, blir 20 i sommar

2012-01-20 10:54
Då får du nog en höjning efter du fyllt år. Jag vet ju inte hur avtalen ser ut på ditt jobb, men så var det för mig iaf, men säg till chefen om den inte har koll på det. Jag hade ingen koll och inte min chef heller så jag fick retroaktiv.
kikk ass

2012-01-20 12:02
Konstigt att dom inte visste timlönen. Men det är väl antagligen så att kommer få jobba timmar, och det är därför det är för lite för att leva på.

Om inte personen har för hög standard helt enkelt, kanske är van vid en helt annan lönenivå och gräddiga bakelser varje dag. Det kan inte du köpa på en ingångslön i vården, gräddiga bakelser varje dag alltså. Det kan du glömma.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-01-20 13:18
Om du ska jobba heltid och inte klarar dig på de så måste de vara sjukt keff lön.. Tror som dundermannen att du blir timanställd och inte kommer få jobba heltid och då finns de två alternativ. Antingen hittar du ett heltids jobb eller så har du två tim-jobb och lyckas på så sätt få ihop till heltid.
my name is xelly smelly

2012-01-20 13:27
Så om jag skulle få det här jobbet, som timanställd, så måste jag skaffa ett till för att någon gång kunna flytta? Känns svårt att tajma allt med 2 jobb, speciellt första jobbet jag får.

Tanten sa något om att deras arbetstider var från 7 på morgonen till 9 på kvällen, låter jävligt mycket, men tror inte det skulle gälla mig. Det visar sig

2012-01-20 13:29
Det låter ju ganska oseriöst med ett jobb där lönen "inte går att klara sig på".

Om du bara jobbar 3 timmar om dagen är det kanske förståeligt. Men du ska ju inte jobba heltid för en lön som inte går att leva på. Det kallar jag att utnyttja folk...
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2012-01-20 13:34
Latmasken Eller så har du inte så bråttom att flytta hemifrån, jobbar lite som timmis där medan du letar andra jobb.. Det är alltid lättare att få jobb om du redan har ett.
my name is xelly smelly

2012-01-21 04:27
Jag skulle gissa att lönerna ligger runt en 100-lapp i timmen, så med semesterersättning 110-115 kronor kanske. Mindre än så får du nog fundera på vad det är för ställe du hamnat på. Men som sagt var, jobba lite annars och sök dig vidare.
"jag har fin hår. som en waterfall."