I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har varit en rövhålsmagnet...

Övrigt - Blandat

2011-12-02 11:26

Jag har varit en rövhålsmagnet...

Okej jag tänkte bara dela av mig av lite tankar som jag har och se vad ni har att säga om dem.

Jag har de senaste åren dragits till riktiga rövhål. Killar som bara vill ha sex med mig, som bara ringer mig när de är fulla eller när de inte har något annat bättre för sig. Det klassiska är ju att jag velat ha mer än bara sex med dem, och det har ju såklart lett till att jag alltid kännt ett underläge eftersom jag såklart blev skitglad när de hörde av sig även fast de gjorde det under sviniga omständigheter.

Nu är det så att jag är trött på det och skulle vilja bryta mönstret. Så mina teorier kring det här är, att jag för det första behöver se till att få rövhålen att springa sin väg och släppa de här bekräftelsebehovet som jag har. Om en kille tex ringer mig när han är full eller det är tydligt att han ringer mig bara för att han inte har något bättre för sig och vill ses att säga: inte ikväll, men vi kan ta en kaffe imorgon. Min teori är då att ett rövhålen kommer springa sin väg och jag kommer redan där veta om han var något att ha eller inte. Prövade det här på en kille, som sedan faktiskt visade sig vara ett rövhål, och jag stod på mig med att jag ville att vi skulle ses under mina omständigheter och det hela slutade med att han inte hörde av sig mer. Sååå.... är mina teorier rätt killar?

Sen undrar jag också. Jag har flertalet gånger varit med om killkompisar som velat ha sex med mig, men gett dem nobben eftersom jag har bestämt mig för att inte vilja ha sex med någon förrän det är på väg in i ett förhållande. Men sedan slutar det med att dessa killar trots det vill ha kvar mig som vän och vill umgås fastän de inte får sex, men vill inte börja dejta. Detta gör mig sjukt förvirrad. Varför vill man ha någon som vän, känna attraktion, men ändå inte ens vill pröva att dejta personen? Grejen e att efter sådana händelser så tappar jag intresset av att vilja ha dem som vänner, eftersom jag faktiskt tar lite illa upp och känner att jag inte riktigt vet vart jag har dem. Räknas såna här killar in som ett rövhål?

Så vad tycker ni bullen? :)

Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Moderator

2011-12-02 11:50
Finns väl olika sorters rövhål såklart. Men ska man förenkla det lite så, klarar inte killen av att ses även på dina villkor är det väl egentligen inget att satsa på? På något sätt vägrar han ju att lära känna en del utav dig. Sen finns det väl förklaringar också, men visst ska man väl kunna gå och ta en kaffe någon gång även om man är rädd för att bli en lattetant.

Sen är det väl rätt logiskt att flertalet utav dom som oftast ringer på nätterna, när dom är fulla osv, bara vill ligga. Är ju inte så att dom vill komma över för att snacka, kolla film eller vad ni nu hittar på när han är full och på utgångshumör. Men finns väl undantag även här också antar jag.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Manager

2011-12-02 12:04
Att snubbar som vill ha dig som booty call försvinner när de inte får det tre på morgonen, apraka, är väl inte så konstigt?

Snubbar som vill vara polare med dig, ha sex med dig men inte gå in i ett förhållande med dig...den är lite svårare eftersom det kan bero på fler grejer. Här är några exempel jag kommer på, det finns säkert många fler anledningar.

1. De kanske inte är redo för ett förhållande överhuvudtaget, men vill ha sex med någon de känner hellre än nåt lösnummer.

2. De kanske vill ha en kk och en vanlig kompis i ett, men får de inte det så nöjer de sig med kompis. Du kanske är en bra kompis alltså?

3. De kanske är ihärdiga jävlar som tänker att om du är deras kompis ett tag till så kanske du släpper till.

4. De kanske tycker att du inte är någon de vill ha ett förhållande med, men att du ser bra ut och är en bra kompis.

Varför vill man ha någon som vän, känna attraktion, men ändå inte ens vill pröva att dejta personen?

För många snubbar räcker ytlig attraktion för att vilja ha sex. Oftast räcker det med att en snubbe tycker att du är snygg för att han ska vilja ha sex med dig. Jag har många kvinnliga vänner som jag tycker är snygga och som jag i teorin inte skulle ha något emot att ha sex med. Men jag har lärt mig den hårda vägen att det inte alltid är en bra idé.
Redline!

2011-12-02 12:16
jag vet inte med den där teorin om att endast mötas på dina villkor, det låter lite väl hårt eller? självklart inte mötas endast för att de vill ha sex etc. men ändå på nått vis mötas på någon slags mitt? beror iofs helt på hur du själv anser att du e på att bedöma var mitten ligger, känner du att du blir utnyttjad så kör hårt på din linje för att slippa känna så. jag personligen skulle finna det störande dock.

grejen med att vilja ses för att "man inte har nått bättre för sig" är väl helt normal. det är väl lite så det fungerar med alla? eller ska killarna nu ha en alternativ aktivitet som de ska bli tvungna att ställa in? :S

jag har bestämt mig för att inte vilja ha sex med någon förrän det är på väg in i ett förhållande.

tror jag kan vara klokt om du bara känner att du blir utnyttjad annars, å självklart om du letar efter mer seriösa snubbar (sluta gå på drägg grabbarna). vidare tror jag även på att man kan vara tydlig med att det är ett förhållande man letar efter ifall det är det. blir den man raggar på skrämd av detta så är den ju inte intresserad av ett föhållande, right?

ang. killkompisar som vill ha sex så vill de väl ligga men inte ha nått förhållande, så det är ju inget förvirrade.
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Manager

2011-12-02 12:23
grejen med att vilja ses för att "man inte har nått bättre för sig" är väl helt normal. det är väl lite så det fungerar med alla? eller ska killarna nu ha en alternativ aktivitet som de ska bli tvungna att ställa in? :S

Jag tror hon menar att hon vill att de planerar att ses, kanske göra nån aktivitet eller äta middag eller what not. Inte bara att snubben ringer från ingenstans en torsdagkväll och kollar om hon är upptagen liksom, som att hon är alternativet när det andra roliga i hans liv tog slut.
Redline!

2011-12-02 12:26
ah ok. de e bara logiskt i så fall. dock med tillägget att ifall man gör planerade aktiviteter å det flyter på bra, så kan man faktiskt få göra sådana samtal också. men de e kanske en bit in i relationen
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-12-02 12:48
Du har väl helt enkelt inte klickat helt med personerna ifråga?
Personligen skulle jag aldrig enbart höra av mig till en brud jag har nåt riktigt intresse för a la 5 i 3, det är snarare nåt man gör i fall där man inte bryr sig.

Det där med att bara höra av sig när dom själva inte är upptagna är nåt du kanske ska fundera på att släppa. Den där "jaha NU har du tid för mig minsann" grejen är en sak man inte alltid kan tolka som att man är nån sista utväg liksom. Folk är olika.

Vissa kan vara osäkra också, kanske lättare att träffas i kombination med alkohol än att "ta en fika" vilket gärna kan bli stelt och inte ger så mycket möjligheter att ta några steg. Ta en promenad istället, eller ta en drink.

Och att en kille gillar dig som VÄN och samtidigt vill ligga med dig betyder just det.
Kärlek och sex går inte hand i hand för killar (eller många tjejer heller), ibland kan man bara ligga med en polare och sen är det inget mer med det.

Känner du dig i underläge för du se till att vara starkare psykiskt. Ta reda på vad som sätter dig i underläge och motarbete det. Låt dom kämpa lite så att ni hamnar på ett jämnt plan. Det kan vara så att du osar desperation och avdyrkan vilket gör att alla killar tolkar det som att dom KAN höra av sig helt på sina villkor utan att det spelar nån roll.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Admin

2011-12-02 12:59
Sen undrar jag också. Jag har flertalet gånger varit med om killkompisar som velat ha sex med mig, men gett dem nobben eftersom jag har bestämt mig för att inte vilja ha sex med någon förrän det är på väg in i ett förhållande. Men sedan slutar det med att dessa killar trots det vill ha kvar mig som vän och vill umgås fastän de inte får sex, men vill inte börja dejta. Detta gör mig sjukt förvirrad. Varför vill man ha någon som vän, känna attraktion, men ändå inte ens vill pröva att dejta personen? Grejen e att efter sådana händelser så tappar jag intresset av att vilja ha dem som vänner, eftersom jag faktiskt tar lite illa upp och känner att jag inte riktigt vet vart jag har dem. Räknas såna här killar in som ett rövhål?

Hmm, på sätt och vis tycker jag att det är du som är rövhålet i den situationen :) De kanske tycker att du är schyst och vill du inte ligga med dem så respekterar de det. (Alternativt att de är uthålliga jävlar som hoppas det bara är en fas eller nåt sånt, vad vet jag).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-12-02 13:33
tack för alla svar!

När det gäller det här med killkompisar som vill ha sex, vilket jag inte blir klok på. Hur pass mycket vill de ha mig som kompis då ifall de är villiga att riskera den relationen genom att ragga på mig? Eller tar jag det här på alldeles för stort allvar? :P

evolution

De kanske tycker att du är schyst och vill du inte ligga med dem så respekterar de det. (Alternativt att de är uthålliga jävlar som hoppas det bara är en fas eller nåt sånt, vad vet jag).

haha precis, de kan man aldrig veta.

dr octa

Jag tror hon menar att hon vill att de planerar att ses, kanske göra nån aktivitet eller äta middag eller what not. Inte bara att snubben ringer från ingenstans en torsdagkväll och kollar om hon är upptagen liksom, som att hon är alternativet när det andra roliga i hans liv tog slut.

exakt så jag menade :)

Bjäär P22

ah ok. de e bara logiskt i så fall. dock med tillägget att ifall man gör planerade aktiviteter å det flyter på bra, så kan man faktiskt få göra sådana samtal också. men de e kanske en bit in i relationen

exakt så oxå! Jag har inga problem med spontanitet när man väl har lärt känna varandra och vet att personen även kan ringa och planera in saker.

jag vet inte med den där teorin om att endast mötas på dina villkor, det låter lite väl hårt eller?

Asså det beror väl på. Det är väl klart att jag kan tänka mig ta en promenad istället för att ta en kaffe om nu han inte är en lattesnubbe, men att ställa som krav att vilja träffas någonstans ute på en vardag och inte när man är full mitt i natten, är väl inte särskilt höga krav?

okej så vad jag har kommit fram till är att de bästa egentligen är att prata med mina killkompisar och säga vad jag känner istället för att spekulera och sen avgöra om ja vill fortsätta va kompis med dem eller inte :P
Producent

2011-12-02 14:25
Börjar supa nu! ringer dig sen vid 03:00 ok?

2011-12-02 14:43
hahaha.... nej tack, men vi kan gärna ta en kaffe imorgon! ;)
Producent

2011-12-02 14:47
Ok, kaffe kl 03:00 blir pefekt!?

2011-12-02 14:49
Haha klockan 15.00 blir perfekt, då ses vi då!
Producent

2011-12-02 14:52

2011-12-02 14:55
haha ;) du var inte svårövertalad!
Producent

2011-12-02 14:56
I know! folk säger att jag är väldigt lättfotad av mig :(
Producent

2011-12-02 15:11
Vart träffar du killarna först & främst samt i vilket tillstånd (t.ex, krogen/fylla?)

Hur går du tillväga med dem som du faktiskt är intresserade av, inte bara som vän?

Ändra inställning, tankar är så mycket starkare än vad folk förstår,
snarare än att tänka att du dras till rövhål men inte vill det,
tänk att du vill träffa en bra kille (den enkla universiella regeln, livet lyssnar inte på ordet inte, det du fokuserar och lägger energi på manifesterar sig, oavsett om det är vad du vill egentligen eller inte)

Dejta Marc!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2011-12-02 23:47
Varför tror alla att jag träffar killar på uteställen i berusade tillstånd? :P

Jag går nästan aldrig ut så jag träffar killarna genom jobb/skola.

Hur menar du med hur jag går tillväga? De är väl olika beroende på situation. En kille som jag började gilla genom skolan fick jag kontakt med genom att låna en bok av honom och när vi sen träffades i korridorerna och sa hej och stannade för att prata så försökte jag vara tydlig med att flörta men inte vara för på. Som typ att säga att hans mössa var fin och dra i snörena som hängde i öronlapparna. De funkade väldigt bra faktiskt. Jag är bra på att flörta. Däremot så är jag snabb på att dra hem killar och ligga med dem ( inte för en bekräftelsegrej utan för att jag gillar sex :P ) och det är väl egentligen där det alltid faller, för sen slutar det med att jag vill dejta, men dom vill bara ses för att ligga.

I know about the universal law. Tror du inte att rubriken var skriven medvetet? Jag HAR VARIT en rövhålsmagnet ;)

2011-12-02 23:53
ramuz

glömde kommentera ditt inlägg!

Tack för ditt stöd :) Jag håller med dig!
Battlerappare

2011-12-03 00:14

2011-12-03 00:59
haha!

Sluta upp med bitterheten. Jag är en bra tjej ute efter en bra kille. End of discussion!

2011-12-03 02:43
Avmagnetisera dig själv så borde de lösa sig ;) Då slipper du ha massa rövhål över hela dig och kan istället göra ett smart val och hooka en bra kille!
my name is xelly smelly

2011-12-03 05:06
Nej du behöver inte "avmagnetisera" dig eller försöka göra "smarta val" för att hitta en bra kille. Slappna bara av och låt livet ske så kommer du nog tillslut hitta en bra kille du också.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-03 06:14
testie

"Slappna av", bra råd..

Hon kanske är fett avslappnad vad vet du om de? Om rövhålen attackerar från alla håll och du fortsätter att vara naiv och hoppas på att de inte är rövhål även fast allt talar emot de, på vilket sätt hjälper de då att "slappna av och bara låta livet ske"?

De är snarare ett stort steg i rätt riktning att hon har uppmärksammat att det är något som gör att rövhål dras till henne och bestämt sig för att göra något åt saken sluta bli utnyttjad av rövhål.

Om du agerar som du alltid gjort och om du tänker som du alltid gjort så kommer saker och ting fortsätta vara desamma.

Visst finns de en chans att hon träffar en grym snubbe utan att ändra på någonting och bara "tar de som de kommer", men hon ökar sina chanser markant genom att använda hjärnan och göra rätt val.
my name is xelly smelly

2011-12-03 06:34
Jag tror inte Va-Ra's problem är så stort att "rövhålen attackerar från alla håll" och att hon är för naiv att för att se det.

Men om det verkligen är så stort problem så ska jag ta upp det med resten av ledningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-03 07:30
testie

Hon vet ju (utav hennes inlägg att döma) ändå vad ett rövhål är, det är bara de att hon måste göra sig av med rövhålen så snabbt som möjligt då de börjar visa rövhål tendenser. Detta verkar hon ha förstått, som i exemplet hon gav med killen som sluta höra av sig. Men hon verkar tveka lite om hennes tillvägagångssätt är det rätta och frågar därför oss om det är det. Svaret är Ja haha :P

Om hon bara slappnar av och låter killarna köra över henne så kommer hon som sagt bara vara ett bootycall.

Va-Ra

Så stå på dig och gör dig av med rövhålen så snabbt som möjligt precis som du gjorde med exempel killen.. Ett icke rövhål tvekar inte en sekund på att träffa dig på en normal tid och bara snacka eller whatever..

Sen med killkompisarna, om de försöker få dig i säng så är dom tyvärr också rövhål.. Jag menar visst kan man vara attraherad av en kompis utan att de ska betyda att man har känslor för den, men inte fan jobbar man på att få ligga med sin kompis.. Det skulle inte jag kalla en kompis de skulle jag kalla ett respektlöst rövhål..
my name is xelly smelly

2011-12-03 11:25
både testie och Xelly

Man kan väl göra både och? Slappna av men oxå gå till handling för att bryta mönstret? :)

Tyckte båda två gav bra råd.

Xelly

Sen med killkompisarna, om de försöker få dig i säng så är dom tyvärr också rövhål.. Jag menar visst kan man vara attraherad av en kompis utan att de ska betyda att man har känslor för den, men inte fan jobbar man på att få ligga med sin kompis.. Det skulle inte jag kalla en kompis de skulle jag kalla ett respektlöst rövhål..

De är det som jag var rädd för och de är det som min magkänsla egentligen säger med iaf en av dem. Tack!

2011-12-03 16:42
Empires bild. haha. So true!

2011-12-03 19:10
För övrigt, bara jag som blev besviken på innehållet i tråden? Rubriken lovade så mycket...

2011-12-03 19:26
App P22

Har inte svarat på vad du skrev för jag missade det och jag tolkar din töntiga sista kommentar som ett försök att få uppmärksamhet, så:

Angående att jag måste få låta killarna kämpa lite har du rätt i delvis. De hör av sig när de vill eftersom de vet att jag blir glad när de gör det. Däremot så har jag svårt med det här med att spela. De gånger jag faktiskt har blivit tillsammans med någon har jag aldrig behövt göra det, det har lixom flytit på. Men jag kanske har varit lite bortskämd med att det har varit för lätt och får tillbaka det nu.

2011-12-03 19:51
Jag har inte orkat läsa vad alla andra svarar så om jag upprepar sånt som redan sagts hoppas jag du har överseende.

Jag tror du måste försöka skilja mellan vad som är dina issues och vad som är rövhålens. Det är jättesvårt när det är känslor inblandade men har man väl blivit uppmärksam på dem blir det lättare. Kan det ex vara så att du blir intresserad för att dom inte är det? Dvs att du försöker jaga något du vet du inte kommer få? Det är lite självdestruktivt, och är du det är det din självdestruktivitet du måste ta itu med först. Det gör du genom att ägna dig åt lite självhjälp i olika former, vad som funkar för dig kan bara du veta men själv kör jag på affirmationer etc.

Sen kanske man kan skilja på fysisk attraktion och mental eller känslomässig, dvs kemi etc. Av det jag läst upplever jag att du kanske projicerar lite på dessa killar eftersom du så gärna vill inleda en relation. Det handlar inte om huruvida du är redo, utan om han också är det. Du kan inte gärna tvinga någon inleda en relation med ngn som inte är redo, och sen bli pissed för och ta ut det på honom när han är ärlig med dig om vad han vill. Det är bara din egen besvikelse som talar sitt eget tydliga språk.

Det svåra är att veta när man ska göra avkall på vad man själv vill, var gränsen för vad som är självdestruktivt är, och liknande. Det kan bara du avgöra. Om enda sättet för dig att få vara med en kille är att rätta dig efter hans villkor, och därmed åsidosätta dina egna, så är du ute på väldigt farligt vatten, men det är bara du som kan avgöra om det är värt det. Av egen erfarenhet vet jag att det kanske är det i stunden, fittan måste ju få sitt, men i slutändan så är det sällan det, man måste sätta sig själv i främsta rummet. Detta kommer provocera skiten ur dem var så säker, men du är ju inte ett dugg annorlunda än vad dom är, det är bara det att om dom, som ofta är fallet, är så självcentrerade som jag föreställer mig så är dom inte vana vid att få ett nej eller att inte få sin vilja igenom. Integritet är bara ok så länge det inte drabbar dom själva.

2011-12-03 20:28
medoria

Känner att jag utelämnat mig tillräckligt för en massa folk som jag inte känner nu så jag vill inte dela med mig mer. Men ditt inlägg väckte många tankar och stämde på många punkter så tack!

Folk får gärna fortsätta skriva dock, intressant att läsa!

2011-12-03 20:59
Det här är min strategi när det gäller att undvika rövhål generellt sätt.=)
Jag har ganska dålig på att bedömma människor från första gången jag möter dem. Så varje gång jag börjat i en ny klass eller träffat någon random tjej någonstans så har dom varit idioter. Så nu när jag faktiskt insett att min förmåga att bedömma människor snabbt är ganska dålig. Så brukar jag bara vara extremt avhållsam med nya människor generellt sätt.

Så om jag tex träffar en människa i skolan, eller på ett nytt jobb eller i någon ny bekantskapskrets där jag inte känner folk så bra, då ser jag till så att jag extremt reserverad. Så att det ska krävas en extra insats för dom att lära känna mig. Dvs då har jag många dejter innan vi har sex, osv. Helt enkelt för att jag vet att med all sannolikhet kommer dom vara idioter. Och alltsomoftast så brukar det inte leda till att vi har sex eller blir vänner, generellt sätt för att dom ofta är någon jag egentligen inte vill lära känna.

Men de flesta människor som jag blivit bra kompis med eller som jag i slutändan blivit tillsammans med så har det varit en bra kompis till en kompis jag redan har.. Så när man umgås med folk inom bekantskapskretsar där folk är vettiga så behöver jag inte vara lika reserverad. För där är mina kompisar garanten för att de människorna inte är idioter. =P

Så mitt tips är helt enkelt att vara mer reserverad när det gäller främlingar.
=)

2011-12-03 22:47
Haha, va-ra, nej, det var snarare så att det finns så många lustiga möjligheter med den här titeln, jag har varit på internet för länge för att se den normala tolkningen direkt.

Så inget "töntig" kommentar hit och dit när jag redan har gett dig ett seriöst svar i tråden.

Men nej, att "spela" suger enormt, däremot måste man ibland (töntigt nog) köra lite på den grejen om ens motpart kör väldigt mycket sånt, den grejen brukar gå över när man litar mer på varandra och inte behöver hitta på en massa.

Jag avskyr generellt synsättet att ena parten är i överläge och den andra i underläge, för jag tycker att det är astöntigt, men det är så extremt många som tänker så, och tolkar in saker så att man nästan måste spela lite i början, såvida inte motparten direkt klickar och är raktpå, varpå man kan luta sig tillbaka och dra på ett nöjdarflin.

Det viktigaste är bara att tänka på att det inte är nån stress, du måste inte ha en snubbe vid din sida liksom, det kommer i sinom tid, njut av att vara själv sålänge.

2011-12-03 22:50
Och juste, en sak till; att du vill vänta med sex innebär ju inte att snubbarna ser det så, dom kanske vill se hur ni funkar sexuellt innan ni tar det vidare tex.

Jag hade en tjejkompis en gång som väntade sjukt länge med att ha sex med snubbar hon faktiskt var intresserad av, men kunde ligga med snubbar till höger och vänster som hon inte alls trodde att nåt skulle funka med. Det tyckte iofs jag var skitskumt, men det är ju bara jag.

2011-12-04 00:12
Tjejer (som du) lider överlag av dåligt självförtoende och tjejer är oftast osäkra bekräftelsedjur. Därför dras många damer till as och denna typen av damer förtjänar inte bättre.

Ett enkelt sätt att göra dig fri från rövhål är att skaffa dig lite självrespekt.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2011-12-04 02:34
Varför är det så många tjejer som vill binda sig?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-12-04 10:55
app

Att jag kommer vänta för länge behöver du inte vara orolig för haha.. Det är mer att jag inte vill ha det med killar där jag vet är det är dead end.

Roethlisberger

Det var väl ingen nyhet? :P

Dopeness

Kan inte prata för alla andra tjejer och jag vet att det finns många killar som vill binda sig med, så jag skulle inte vilja dra den parallellen vid kön. I mitt eget fall så känner jag att jag är rätt klar med att leka, jag har lekt rätt länge och nu vill jag pröva en annan lek :)
Rappare

2011-12-04 12:37
Så en kille som bara vill ligga är ett svin? Good job!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Battlerappare

2011-12-04 13:36
Japp det är sanningen

2011-12-04 15:22
Det finns 3 olika typer av tjejer.
1. Flickvänsmaterial
2. Knullbart material
3. Dom du inte vill ha något att göra med

Ditt problem är nog att du uppfattas som nr 2.
Det första killar tänker på när dom ser dig är att
dom vill ha sex med dig. Detta kan bero på hur du klär dig,
hur attraktiv du är och vad du sänder ut för signaler.
Jag kan enkelt se vilka tjejer som kan tänka sig ha
one-night-stands och inte därför är väl din första
uppgift att se till att du ser ut och uppför dig som flickvänsmaterial.

Därefter vet killar att dom måste date några gånger utan att
ha sex. Ju lättare än kille får till det ju mindre är chansen att
känslor utvecklas och man blir bara ett ligg i mängden som man
bara ringer upp när man inte hittar någon annan.

Så mitt svar är alltså att du ska sända ut andra signaler,
och bete dig på ett annat sätt.

Detta är bara min lilla teori och hur jag upplever tjejer.
Tror nog inte alla funkar som jag, eller?
Highfive anyone, anyone?

2011-12-04 16:17
Så mitt svar är alltså att du ska sända ut andra signaler,
och bete dig på ett annat sätt.

Eller så kan alla söka hjälp för sina hora/madonnakomplex och se på varandra som människor istället.

2011-12-04 18:15
sincedayone P22

Nope, att vilja ligga med en tjej är det inget fel på. Om tjejen däremot har visat signaler på att vilja ha mer och man ändå fortsätter höra av sig för att få ligg så anser jag att man är lite okänslig=svinig.

Word på Medoria!

2011-12-04 19:01
Nice guys finish last, bad guys finish on the face.

Om du undrar varför killar väljer att vara "rövhål".

2011-12-04 19:31
"Sa rövhålet"
Producent

2011-12-04 20:04
Va-Ra skrev:

Dopeness

Kan inte prata för alla andra tjejer och jag vet att det finns många killar som vill binda sig med, så jag skulle inte vilja dra den parallellen vid kön. I mitt eget fall så känner jag att jag är rätt klar med att leka, jag har lekt rätt länge och nu vill jag pröva en annan lek :)

Fair enuff. Jag tänkte bara på diskussioner jag har haft med kill kompisar, de undrar varför tjejer vill binda sig?
Sen när jag har diskuterat med tjejer och undrar varför killar inte vill binda sig?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-12-04 21:03
hmmm... ja du!

Jag och en kompis diskuterade det här med när man blir lite äldre och har fått erfarenhet av förhållande så verkar det som att killar verkar ha svårare att komma över sina ex än vad tjejer har, och att detta kanske beror på att killar aldrig riktigt pratar ut och låter såren läka eftersom det inte är lika accepterat för killar.

Kan det kanske bero på därför? Att killar lixom inte låter såren läka och vägrar släppa in någon ny, medans tjejer gråter ut, ältar osv tills de har släppt grejen och vill träffa någon ny igen.

2011-12-04 22:07
"Sa rövhålet"

Ja kanske det, men du missförstod mig nog. Nyckelordet var "väljer", det är alltför sällan jag tycker en mans rövhål-beteende reflekteras i deras karaktär när man väl lär känna dem. På samma sätt som ditt bekräftelsebehov uttrycker sig i form av dessa återkommande besvikelser, tror jag många mäns bekräftelsebehov uppfylls av att bli beklagade över. Tillsammans har vi skapat denna destruktiva konstruktion.
Rappare

2011-12-04 22:11
Va-Ra F27
Signaler? Det är väl bara att tala klarspråk.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-12-04 22:26
statesofmayhem

så låt oss bryta den cirkeln!

sincedayone P22

Okej jag formulerar om mig då. Om tjejer säger till killen "du jag gillar dig och skulle vilja lära känna dig".

2011-12-05 01:29
Jag har också varit en riktig rövhålsmagnet, man ger fel killar för många chanser, man ger alldeles för mycket av sig själv, och man tröttnar till sist på sitt beteende.

Du gör rätt som söker "felet" hos dig själv, man attraherar oftast vad man själv utstrålar.

När jag väl kom till insikt och började förändra mitt beteende dröjde det inte länge förrän jag träffade killen som inte ville ha sex direkt, som nöjde sig med pussar, kramar och att sova sked, som inte spelar spel och som är genuin. (eller bara en jävel på att luras!)

Jag vill tro att jag har blivit tydligare på att ställa krav, både på mig själv och killen jag träffar, framförallt så uppskattar jag mig själv, jag förtjänar inget annat än det bästa och nöjer mig inte längre med mindre än det!