I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tror tjejen vill göra mig fet, hur står man emot?

Övrigt - Blandat

2011-11-10 13:27

Tror tjejen vill göra mig fet, hur står man emot?

Jag tror att min flickvän vill göra mig fet eller något. Man har ju hört att många gör så i förhållande. Hon köper ALLTID godis när hon kommer hit, och det är nästan varje dag. Hon köper chips, lösgodis osv och det är enorma mängder. Jag säger att jag inte vill äta godis så mycket för att jag lätt får mage, men ändå köper hon med sig varje gång och hon säger nästan alltid detsamma: Jag var tvungen att köpa, det var extrapris osv.. och det gör mig så irriterad.

Jag ska prata med henne en gång till, men först vill jag veta hur jag kan stå emot godiset hon köper. Efter sex blir jag så äckligt sötsugen och kan inte stå emot, och när jag väl lyckas stå emot så håller det inte länge innan jag börjar glufsa i mig igen. Och jag vill inte sitta här och må dåligt över hur min mage växer och se hur valkarna blir fler och fler, så jag behöver tips på hur fan jag står emot hennes jävla godis tills jag har pratat med henne på riktigt. Någon som vet?

(Inlägget ändrat av Gemeni 2011-11-10 13:28:24)

2011-11-10 13:35
Börja spring så kan du käka godis bäst du vill.. problem solved :)

förövrigt så kanske du bara ska ställa henne mot väggen(so 2 speak) och fråga varför hon alltid tar med godis trots att du har bett henne att inte göra det istället för att hitta ett sätt att undvika godiset på.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-11-10 13:41
Jag springer redan, men alltför sällan så måste börja med det mer.

förövrigt så kanske du bara ska ställa henne mot väggen(so 2 speak) och fråga varför hon alltid tar med godis trots att du har bett henne att inte göra det istället för att hitta ett sätt att undvika godiset på.

Har redan sagt det till henne, och hon säger att hon tycker stämningen blir så mycket mysigare när vi kan äta godis och kolla på film på kvällarna osv. Men jag vill inte att hon ska bli fet heller så jag måste nog säga till på riktigt.

2011-11-10 14:21
Farlig fälla det där.

Jag och min flickvän käkar nästan aldrig sån skit tillsammans, fan en av dom största anledningarna till att folk blir fetton i förhållanden
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2011-11-10 14:35
ett av dagens i-landsproblem, haha!

nämen vadå, sluta oroa dig, rör på dig lite mer, ha mer sex så förbränner du lite mer, eller så börjar du köpa frukter & nötter som ni kan tugga på tillsammans :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2011-11-10 14:46
Hur länge har ni varit ihop?
En del par blir ju sockerpar i början av förhållandet, fredagsmys varje kväll.
En riktig fälla.

Men kanske hon som är sockerberoende och kan kanske själv inte stå emot.
Då måste ju nån av er börja att stå emot så hakar säkert den enda på!
Och det borde vara du!
Rahamadjan av GU-PA!
Battlerappare

2011-11-10 15:14
Det är väll totalt uppenbart att hon är fruktansvärt deprimerad och dränker sorgerna i godispåsen. Säg att hon e söt!

2011-11-10 15:15
Det är inte säkert att din flickvän försöker göra dig fet. Det är också fullt möjligt att du har en flickvän som gillar godis.

2011-11-10 15:33
den berömda förhållandefetman.
jag tror inte heller det mest troliga är att hon är en feeder, hon gillar väl bara godis och kopplar ihop med med filmmys och så vidare.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Admin

2011-11-10 16:05
Claima att du "inte vill bli sockerberoende" istället för att du "inte vill bli fet". Det är ju lätt för henne att vifta bort din stundande fetma med "Aw gubben, jag kommer älska dig ändå!" men det blir helt plötsligt mer inhumant om det handlar om ditt välmående. Säg att du får ojämnt blodsocker av för mycket godis, det är ju inte ens en lögn. Och det ÄR jobbigt att ha ojämn energifördelning som man får av att leka med blodsockret.

Så kan du genskjuta henne och köpa hem lite schyssta oliver eller oskalade jordnötter eller en bit ost eller någon knepig frukt nästa gång :) då har ni "något mysigt att äta till filmen" och hon får ändå utlopp för sitt behov av att småäta.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2011-11-10 16:39
OLIVER?

2011-11-10 16:46
Mm, oliver.. Föredrar lätt oliver framför lösgodis som snacks.
Walking the street of dreams

2011-11-10 16:48
Oliver är djävulsdruvor. Bland det vidrigaste som existerar på denna jord, den är till ätbara saker vad nazistpedofilzombies är till mr rogers

2011-11-10 16:57
Oliver är djävulsdruvor

haha true dat
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-11-10 17:18
Oliver är fantastiskt, men det är en fråga om kvalité. Så jag förstår er eftersom ni bara ätit eldorado under låg säsong.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-10 17:28
App skrev:
Oliver är djävulsdruvor. Bland det vidrigaste som existerar på denna jord, den är till ätbara saker vad nazistpedofilzombies är till mr rogers

I lol'd!

Nej, oliver är gott, men inget jag skulle knapra på under en myskväll. Vindruvor däremot. Omnomnom!!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-11-10 18:54
Morötter, gurka, nötter, torka egen frukt, oliver (även fast det är en djävulsfrukt), fruktsallad, vindruvor, russin, granatäpple... Alltså. Det finns ju rätt mycket som funkar att äta istället för godis.

Är det just socker du vill slippa men ändå vill mysa med något annat än typiska "hälsoalternativ" kan du ju varva med popcorn. Visst, det är ju inte helt nyttigt såklart men att äta popcorn någon gång i veckan istället för att klämma i sig en stor godispåse låter i mitt huvud som mycket nyttigare och inte lika socker-fokuserat. Och då kan det ju vara läga att köpa popcorn som du poppar själv i en kastrull och inte smörsmaksatta popcorn i påse.

Mycket gott!

2011-11-10 19:00
få henne att börja snusa så kommer hon inte vilja äta godis

eller ännu lättare snusa själv
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-11-10 19:19
äter hon själv av godiset hon köper med sig eller är det främst till dig? hur som, borde inte va svårare än att be henne ge fan i att köpa godis. diabetes e inte kul att få när man är i 20-års åldern vilket man kan få om man sätter i sig massa godis varje dag.

sen ang frukt, klart att det innehåller massa nyttigt men framförallt en jävla massa socker också. man blir nästan lite galen av allt som innehåller socker eller blir till socker i kroppen.

2011-11-10 20:37
var ett jävla grinande på dig....glad att du slipper betala som någon annan inte fick göra...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
http://dhgate.com säljer piratkopierad jackor för mellan 700-1500 fri frakt osv märken som Peak,Canada goose osv... Även elektronik prylar finns!! Mvh Eone...

2011-11-10 23:26
Visste inte om att det var så pass många som befann sig i denna sits, har gått upp 10 kilo sen jag träffade min kvinna.
Skönt att det finns folk som har varit med om samma sak.. Har alltid trott att jag var ensam.

2011-11-11 00:05
Bara o njuta förfan!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-11-11 07:43
Annars kan du äta, vara glad och sedan spy upp det i toaletten. Eller så gör du slut. :)
Ja, jag är dum i huvudet och har inget vettigt att komma med.

2011-11-11 11:02
Ja! Bra idé! Börja spy upp godiset, så kan ni köra hur mycket godismys ni vill och bara din tjej blir fet!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Rappare

2011-11-11 12:44
App skrev:
Då gissar jag att du inte ens testat färska oliver. Det är något av det vidrigaste jag någonsin ätit. Smaken sitter kvar i timmar.

2011-11-11 13:14
Lätt hänt att det blir så.

Gå på mysiga promenader med henne och försök hitta på aktiviteter med bruden som utesluter sitta i soffa och äta godis och mysa.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-11 13:38
Det börjar med godis men det slutar med att du injicerar tårta på plattan
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-11-11 13:39
App skrev:

är du galen eller? Köp en burk kalamata-oliver och skär upp lite tomater och slica upp en bit vitt bröd. Det är fan himmelrike!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-11-11 15:08
att gå från chips och dipp till att dippa morötter och gurka är en rätt bra grej!
riktigt gott me
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-11-11 15:14
d-beck skrev:
Ja! Bra idé! Börja spy upp godiset, så kan ni köra hur mycket godismys ni vill och bara din tjej blir fet!

problem solved :D
Ja, jag är dum i huvudet och har inget vettigt att komma med.

2011-11-11 17:41
Vet hut grabbfan! Spola ner godiset så fort hon kommer in med det eller tvinga henne käka upp allt. Men kan du ej motstå, shame on you.

2011-11-12 01:55
Testosteron said it!

Sedan är rädisor och gurka riktigt gott att äta som snacks om man vill hålla sig borta från fett och socker. Törstsläckande också. hehe
:)

2011-11-12 16:14
Testa utveckla lite karaktär... då kan du säkert hålla dig borta från godiset. Alternativt så slutar du ligga så du slipper få sötsuget efteråt, eller ta en cigg efteråt som "vanligt" folk.

2011-11-12 16:59
Du behöver mer självdisciplin, äta socker och fett är ett amerikanskt sätt att ha sex med sig själv på allmänna platser.

2011-11-12 20:39
börja träna massor!

2011-11-13 00:34
Om man tröstäter/är sockerberoende och inte vill gå upp i vikt så är det smartaste att se till att inget godis finns hemma (alltså handla aldrig hungrig). och när du inte känner något sug - släng det du har. gå till närmaste matbutik och köp massa frukt (och den mystiska exotiska frukten) och testa dig fram tills du hittar något som är lika gott som godis (för mig - vindruvor, mango, litchifrukter).

jag kan inte fatta varför du måste ha ett seriöst samtal, ring din flickvän nu och be henne att sluta ta med godis, jag skulle bli aspisst. (även om hon köper till sig själv så måste hon väl respektera att du inte vill bli fet och finnig med diabetes?) och om hon köper just till dig fast du sagt till henne så verkar det ju helt sjukt? har hon någon fetish för feta eller känner hon sig själv oattraktiv och är undermedvetet rädd att du ska bli för snygg för henne.. kanske lite långsökt

2011-11-13 20:33
eller känner hon sig själv oattraktiv och är undermedvetet rädd att du ska bli för snygg för henne.. kanske lite långsökt

Nåt sånt borde det nog vara ja. Vi har sagt att nu efter helgen ska vi sluta nästan helt. Men idag köpte hon 2 panpizzor och 2 piroger till oss var plus en dricka till mig, och vi har sjukt mycket godis kvar sen igår från bion. Jag tänker inte äta något mer, men jag vill ju inte att hon ska bli fet heller så jag måste fan säga till.

Tack för svar

2011-11-14 11:59
Funderat på att tacka nej till godiset och skräpmaten?
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-11-14 18:10
ÄT INGENTING av det som din kvinna göder dig med. Hon kommer att märka det och antagligen skämmas om hon har lite kvinnligt hyfs.
Skicka tillbaka godiset med henne när hon går hem. Hon kommer att märka det och antagligen skämmas om hon har lite kvinnligt hyfs.

Om hon däremot saknar kvinnligt hyfs får du snacka med henne så att hon förstår.
Alternativ;

Fattar du inte att jag inte vill att du ska ta med XXX hit? Ändå gör du det? VARFÖR

Eller den mildare approachen;

Alltså. Jag har bett dig att inte ta med XXX hit, det hade varit bra om du kunde sluta med det för det är farligt för både dig och mig. Var god sluta.

Eller den subtila approachen;

Visste du att man blir fet av godis och skräpmat? Alltså man kan bli riktigt jävla fet av det tillslut, fyfan. Tjocka människor är äckliga. Tänk om du var tjock. Haha! Fyfan vad ful du hade varit då.

Lycka till!
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
Producent

2011-11-19 16:17
Ska du gå runt utan att kunna säga vad du egentligen känner? Säg ifrån så mår du bättre.
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2011-11-19 17:37
Eller den subtila approachen;

Visste du att man blir fet av godis och skräpmat? Alltså man kan bli riktigt jävla fet av det tillslut, fyfan. Tjocka människor är äckliga. Tänk om du var tjock. Haha! Fyfan vad ful du hade varit då.

haha den elaka aproachen snarare
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-11-19 22:23
Säg till henne att hon börjar se tjock ut etc, då lär hon inte muncha i sig massa godis, iallafall inte framför dig.
va
Moderator

2011-11-20 01:08
Philip skrev:
äter hon själv av godiset hon köper med sig eller är det främst till dig? hur som, borde inte va svårare än att be henne ge fan i att köpa godis. diabetes e inte kul att få när man är i 20-års åldern vilket man kan få om man sätter i sig massa godis varje dag.

sluta ljug.

du får inte diabetes om du sätter i dig godis varje dag. diabetes typ 2 som du snackar om får du inte av bara godis, det är en kombination av: för mycket fet mat, för mycket socker och för lite träning.. alt: att man har det i släkten. att säga till någon att den får diabetes pga godis känns bara dumt.

onT: be henne inte köpa godis
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-11-20 19:00
hahahahahahhahahahahhahahahahhaha

2011-11-22 00:14
Du klagar för att du får godis och sex av din flickvän? Om du inte vill bli fet är det bara att börja springa eller helt enkelt inte äta av godiset och chipsen...
 Se upp för dörrarna! Dörrarna stängs...

2011-11-22 16:44
Det börjar med godis men det slutar med att du injicerar tårta på plattan

jo det gäller att sluta i tid va.

2011-11-22 20:58
Vad skrattar du åt tjockis?
B