I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad mår ni riktigt bra av att göra?

Övrigt - Blandat

Groupie

2011-11-09 09:49

Vad mår ni riktigt bra av att göra?

Kom precis in från en morgonpromenad med mina hundar, nöjd och belåten trots kylan!
Funderade och filosoferade lite under prommisen över vad som gör mig riktigt glad. Kom fram till tre saker. Den första som gör mig riktigt glad är när jag släpper my dawgs i skogen och ser dom riktigt sträcka ut sig och tokrusa av sig all överflödig energi. Jag känner mig lixom nästan lika nöjd som dom efter en sån promenad haha. Den andra saken är att gå upp riktigt tidigt på morgonen och dricka en kopp kaffe framför en tecknad film. Den tredje är att sy. Jag suger egentligen på att sy men jag tycker det är så rogivande att sitta och pilla med något även om det blir fult och det gör mig alltid glad. Finns ju såklart fler saker som gör mig glad hehe men dessa poppade upp i skallen under promenaden.
Sååå...vad gör er riktigt glada?

Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Hangaround

2011-11-09 10:32
Gymmet får mig att må bra, dels så stärker det min självbild, tycker liksom att jag har varit duktig efter jag har tränat.
sen är det också nån slags gemenskap som uppstår som jag gillar, även om det är folk jag inte känner så är man där av samma anledning. med samma mål och det blir en harmoni mitt bland allt svett och powerade.

Reggae är mitt andra stora glädjeämne, har en avslappnande effekt, hjälper mig bryta dryga tankegångar och det ofta positiva budskapet smittar av sig på mig och jag i min tur på mina vänner.

2011-11-09 10:37
kommer på rak arm på tre saker som får lite guld att flyta ut i mina ådror, alla är nog baserade på sköna perioder/minnen från uppväxten:

Doften av nya samlarkort

Heavenly divine med Jedi mind tricks

Introt till Vetenskapens värld

Sedan måste jag lägga till:
Känslan av att vara på landet/i en mindre stad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-09 10:50
gymma, dansa, sporta, röra på sig helt enkelt.

sjunga, även fast jag är totalt värdelös. det kan göra en riktigt tråkig sak som att diska till helt okej.

kolla på mina småkusiners fotbollsmatcher, är väl inte dom mest spännande matcherna. men att se hur kul dom tycker att det är får en att tänka tillbaka till när man själv kickade boll.

Rappare

2011-11-09 10:55
Jag litar inte på att jag faktiskt blir glad av de saker som jag i vardagliga livet gör för att jag anser att jag blir glad av dem. Tv-spel, sex, film, allt känns i många fall forcerat fram för att jag på något sätt redan vet att jag tycker om det. Självklart finns det dock fall där jag blir glad av dylikt, men det är mer sällan än ofta.

Det enda som jag kan komma på som jag på riktigt känner mig glad över är när jag vaknar och är riktigt trött och både får och lyckas somna om.
Hangaround

2011-11-09 11:20
Jag mår riktigt bra när jag märker hur utvecklade mitt jobb är för mig och att jag faktiskt bara blir bättre och bättre på det jag gör. På bara en vecka så har jag utvecklats mer än va jag gjort på ett år.

Sedan 16:00 på fredagar då man får gå till ölkylen och hämta 2-3 öl att avnjuta de sista timmarna med. Dricka en iskall Anchor Steam och avsluta ett jobb i photoshop för att sedan göra helg. Det är underbart.

Manager

2011-11-09 13:15
När Bruno (min hund) springer runt med en pinne och som du säger, sträcker ut sig ordenligt.

När jag lagat något gott och bjuder mina vänner och de tycker om det.

När jag har pussas, kramas och har sex med någon jag älskar.

När jag sover och när jag vaknat och själv sträcker på mig.

När jag står i duschen och stoppar in huvet under duschmunstycken så det enda jag hör är bruset.
Redline!

2011-11-09 13:24
kaffe, snus & kask.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-09 13:39
Gymma, när man lyckats laga något gott och verkligen njuter av maten och när man ser hundens glädje när man kommer hem.

2011-11-09 13:55
Motionera, att prestera och vara produktiv (jobb/studier), dansa, S-E-X.
Se andras glädje, att få andra att må bra. Skulle nog kunna dra fler exempel men det räcker nog :)
Ja, jag är dum i huvudet och har inget vettigt att komma med.

2011-11-09 14:54
håller med om att släppa hundarna i skogen, eller i mitt fall enbart hunden men ändå! Så lycklig,. då blir man glad!

Annars typ,. vakna och inse att jag får sova vidare. Snus. Människor som är glada. Kaffe. Cod. Göra fint hemma.
kikk ass

2011-11-09 16:03
Farligt begär:

Intressepenisen hårdnar!
Producent

2011-11-09 17:14
Kreativitet, lära mig nya givande saker, spiritualitet, musik,
bra väder och fina ställen, kvällar & nätter, stearinljus, bada badkar.. mmm :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Moderator

2011-11-09 17:29
Jag mår bra av att göra pärlarmband och sortera pärlor. Och umgås med en del vänner.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-11-09 17:38
gymma, tills ja gick sönder o måste köra ångestfyllda rehabpass med 90% lättare vikter ;(

just nu finns de inte så mkt o må bra av, höst o mkt i skolan. possitiv ja låter;)
 Haters gon' hate...

2011-11-09 17:52
juste, pengar! it's all about the money. Pengar gör mig lycklig.

2011-11-09 17:54
tjäna pengar mao. Lots of it. Sen spendera. Och spara. Mycket snack om pengar :D

2011-11-09 18:34
Av att få sova ut och ändå vakna relativt tidigt

Att få vara storsked med min pojkvän när vi ska sova

Att känna att jag gör någon lycklig, vänner, familj, mitt jobb

2011-11-09 19:29
Mår riktigt bra när jag får en god natts sömn och känner sig utvilad när man vaknar.. Går ned för att sätta på kaffe för att sedan kika någon serie samtidigt som man bara njuter av tystnaden & "ensamheten".. :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-11-09 19:35
jag mår bra av att umgås med mina vänner, sortera pärlor, lägga pärlplattor, knyta armband, trassla ut trassel, helst sladdar och andra jobbiga saker.. fiskelina är rätt roligt!
sen mår jag underbart bra av att träna capoeira, har inte gjort det på ett par år pga dödsfall i gruppen och olika andra saker, men ska börja snart igen! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2011-11-09 19:47
Träna och lyssna på musik.

2011-11-09 19:51
Kolla på Sport (Mest fotboll och basket)

Lyssna på Musik..

och Dansa.

Groupie

2011-11-09 20:22
Gymmet av alla de anledningar som ovan nämts.

Se andra personer vara glada.

Självklart musik också!

2011-11-09 23:35
Kreativt skapande, lyssna på musik, se en bra film, umgås med de jag bryr mig om, krama någon jag älskar, bära snygga kläder, gå längs en oändligt lång öde sandstrand och blicka ut mot havet .. and so on.

2011-11-10 12:55
Oändligheten gör mig glad, hur jävla fascinerande verkligheten är.

Kärlek, vänner, familj och min kvinna. Se människor skratta och må bra.
Att känna att man har gjort något, att vara stolt över sig själv är en grym känsla.

Att få vara kreativ och gå loss på någonting.

När improviserade grejer blir fasansfullt bra.

Å röra på sig också då, just gym vet jag inte då det var många år sen jag provade men träning överlag är soft. Enda problemet är väl att jag inte gör det.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-11-10 15:43
Lyckodag: man har gjort vettiga saker på jobbet, nått ett mål eller liknande, kommer hem, städar undan och svidar om till något man känner sig bekväm i.
Polarna kommer över och de är på sitt bästa humör och man får skratta sådär hysteriskt så tårarna sprutar.
DÅ är jag ganska nöjd. Ännu bättre om jag får dansa senare på kvällen.

Brukar även få lyckorus/mysrus när jag träffar en viss väninna och vi sätter oss i något hörn på något fik och pratar om allt och jag får vara riktigt tjejig. Händer dock inte så ofta.

Rahamadjan av GU-PA!

2011-11-11 04:44
Att kunna somna utan sömnpiller och sova hela natten

Att äntligen kommit tillbaka till livet efter några jobbiga månader

Att vara med vänner, familj, fixa bilen och lyssna på musik i mängder

typ..
We make rap, but we live hiphop

2011-11-11 10:53
Jag blir sådär löjligt glad när jag haft ett perfekt pass med en av hästarna,
och allt bara klickat!

Att bli väckt med frukost på sängen är helt okej det också.

Moderator

2011-11-11 11:47
Jag är ute på praktik som lärare nu och jag mår riktigt bra när jag har genomfört en lyckad lektion.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-11-11 17:47
Knark är la en sån där rogivande upplevelse, liseberg på lsd typ. Annars är väl romantiska middagar till hemlösa sånt som behagar en.

2011-11-12 14:28
när man får sån där ordentlig dunder pump i musklerna efter gymmet är en riktigt skön känsla
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-11-12 16:09
att hjälpa andra, i synnerhet om de har ångest och/eller är unga

att leka med min systerdotter

att ligga nära min kille och bara slappa ihop

att äta min pojkväns gudomliga hemlagade mat

och som d-beck sa, oändligheten, verkligheten, universum, att veta hur en stjärna föds, att kunna saker om vår evolution, att lära mig nytt om universum, att få berätta vidare fascinerande information om hur saker fungerar, att kunna saker om biokemi, att veta vad som lindrar ångest utan piller, att lära andra om hur vår hjärna och kropp fungerar, att veta saker, att lära mig saker. DET gör mig helt överlycklig från och till. oftast till. ^_^

att veta att jag bara har ett liv och när jag dör försvinner jag med största sannolikhet som ett utblåst ljus. fattar ni hur värdefullt varje liv är när man tror att vi bara får det här enda livet?

det kan ge mig rysningar av glädje att jag föddes i sverige i slutet av 1900-talet, att jag kan ta ett varmt bad när jag vill, att jag får gratis medicin och vård, att jag överlevde min barndom (vilket jag inte hade gjort för 200 år sen), att jag får äta massa spännande saker från alla världens hörn, att jag kan lära mig saker när jag vill, att jag lever under tiden internet finns, att vi rör oss mot friare mänsklighet än någonsin sen vi blev bofasta. osv.

listan är hemskt lång, men vetskapen om min plats på den här järnklumpen som susar runt vår sol kan få mig att skrika av glädje. jag LEVER!

2011-11-12 16:09
ah, och känslan när jag avslutat en papercraft är fantastiskt trevlig också.

2011-11-12 16:16
Varje gång jag får min flickvän att le
När jag fick reda på att hon var gravid å när allt går bra med det !

När man hittar en låt som sätter sig som är ruskigt bra !

när man får en fet sommarkänsla å livet flyter på!

När man klarar något man ej trodde va möjligt att klara av :)
Let's kick it !!

2011-11-14 21:49
att vakna upp på morgonen och känna att ja inte är kedjad till något som man kan vara eller visa är ibland! det gör mig riktigt glad!
Surfar runt med min Mac !

2011-11-15 08:11
Another one.

Jag gillar att vara nära, närhet. Kroppskontakt - det får mig att må riktigt jävla bra. På jobbet när gamlingar är stressade att bara luta min panna mot deras panna, gnugga näsan och lägga min ena hand mot deras kind och den andra bakom nacken. Bara andas och känna hur dom blir lugna och blundar och bara njuter. Eller när ens kids kryper upp i min famn, hänger och klänger runt min hals och man kan sitta så i en evighet och bara känna doften, känna deras puls och värme. Bara få känna ro. Eller när man Ligger nära ngn av motsatt kön. Bara titta, röra, smeka. Mannens ansiktsdrag är fascinerande. Bara ligga där och röra, dra mitt finger från ena änden till den andra. Känna skäggstbb, andas i nacken. Andas in hans doft. När jag står och diskar, och han smyger sig upp bakifrån, håller om mig, luktar i mitt hår.

Närhet = on top.

2011-11-15 11:56
Gammal

hudkontakt och närhet är skitbra mot ångest. oxytocin och dopamin är bra grejer det!

2011-11-15 13:09
Junkgirl

Otroligt häftigt hur kroppen fungerar ibland. Så viktigt med närhet.

2011-11-15 13:28
Junkgirl sa det!

men vetskapen om min plats på den här järnklumpen som susar runt vår sol kan få mig att skrika av glädje. jag LEVER!

Fucking spot on!
- Det släcks.
Rappare

2011-11-15 13:45
Jag verkligen älskar att vakna tidigt. Helst runt 6-7, utav mig själv. Alltså, att vakna utan några väckarklockor, och bara vara helt utvilad. Finns inget bättre.

Annars måste jag dra på en redig kliché och säga snus. Snus är så grymt mysigt, så det inte finns. :)

Sen att mysa med någon man älskar är riktigt gott. Det gillar jag. Hejsvejs.
Wurrup?

2011-11-15 14:23
Underhållning gör mig glad!

You see what i did there?
- Det släcks.

2011-11-15 14:35
d-beck skrev:
Junkgirl sa det!

men vetskapen om min plats på den här järnklumpen som susar runt vår sol kan få mig att skrika av glädje. jag LEVER!

Fucking spot on!

+1