Producent
2011-11-26 10:21
Kaal & d-beck: Tydligen inte bara jag som häller öl i bastuaggregatet, haha. Men visst fan luktar det jävligt gott!pr0ze: Feta låttips, Asa är alltid fet! Dock har Julma-Henri droppat jävligt kefft skit på sistone!Lepra: Lite Finsk att börja med! Raappana, Paarma, Jukka Poika, Jätkäjätkät, Nopsajalka, Kapteeni Ä-ni, Soul Captain Band, Puppa J., Tasottavat, Bommitommi, Kompostikopla, Roots Cultivation, Suhinators, Lord Est, Komposti Sound, Lion Head Sound, Jenkkarekka, m.fl... Jagköper: Oh just det! Urbaanilegendas comeback hade fallit helt i glömska! Apropå Napapiirin Sankarit, told y'all den är tung! Gillar scenen med Finnarna och Ryssarna när renen ska slaktas, hahaha. "Don't worry, it's tradition!" duckdown: Representing! Hade också en sån när jag var en liten räkänokka. Har numera uppdaterat mig med en Maailmanmestarit 2011. Så du är också från Manse? Är själv en mix från Karjala, Lappi, Tampere och Helsinki.Evolution: Damn, du flippar?! Shit, jag som e sucker för Leijona och Pantteri, så tar du nog vittu priset! Men visst fan är det gott!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Producent
2011-11-26 10:24
370HSSV: Någorlunda koll hade du iallafall. Checka in mina tips nu sen tidigare om du är intresserad av mer reggae från Finland.
Redaktionen
2011-11-27 23:30
A2K: Det är morsan som är född i Tampere, farsan kom från en liten by som heter Alanampa som ligger några mil norr om Rovaniemi :) Jag fick en sån 6-1 t-shirt av min kusin med svenska och finska flaggan över hehe
http://duckdown82.tumblr.com/
^^^ gott & blandat från finland.
Någon här borde ha sett Uuno Turhapuro nån gång, han spelas ju utav Vesa-Matti Loiri som även har en riktigt bra pipa!
Inte någon vacker karl men en bra röst, det har han!
Uuno Turhapuro
Man kan nästan inte tro att det är samma person, fast det skiljer ju några år mellan klippen hära..
Vesa-Matti Loiri
Jag bara skämtade.<br><br>
Producent
2011-12-06 19:23
duckdown: Där ser man! För min del är det motsatsen, farsan är från Tampere och morsan är med sina Karelska rötter från en liten by norr om Rovaniemi!
JAG, A2K, ÖNSKAR EN BRA SJÄLVSTÄNDIGHETSDAG TILL ALLA WHOAS FINLÄNDARE!!! Glöm inte att tända ett ljus i alla fönster idag till stupade förfäders äran... ;P
Värst vad det har regnat in en massa tips sen jag sist kollade in tråden! Passar själv på att tipsa om lite Finska rappare som kickar på Engelska!
Ps. Extra props till "pr0ze" som tipsade om Uuno Turhapuro (Vesa-Matti Loiri). En bra skådis och musiker. Nu återstår det bara att någon tipsar om lite Spede Pasanen-länkar!
Bra tips AK2! :)
Fortsätter på finska rappare som kör på engelska då, måste tipsa om den här killen:
Har hört typ två låtar med han men tycker han verkar grym!
Någon som har följt Finlands-svenske boxaren Robert Helenius då? hittills obesegrad, rankad bland dem bästa i världen (inte riktigt Povetkins eller Klitschko brödernas nivå, men definitivt på väg dit), stod även på en finsk tidning att han slår hårdare än Mike Tyson gjorde :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-12-10 12:11
pr0ze: Måste säga att den shunnen också var riktigt fet! Ung var han också, så mycket kan nog hända i framtiden! Blir intressant att följa...
Metastrof: Lät intressant, ska kolla in han! Har dock inte så stor koll på boxning, läste "beatboxare" först, haha. Ishockey däremot, that's my shit! Vilken viktklass hör han till? Någon annan som hört talas om Helenius?
Någon som hört första singeln från Julma-Henris kommande album, Radio-Jihad?
A2K , tungvikt, ingen liten kille heller på sina 199cm :P hockey ser man ju så klart på! har dock inte följt nhl i år, hur går det för Selänne?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
A2K: Jag gick nyss in hit för att länka julma-henris nya :) Lyssnat på den i nån dag nu och jag gillar den, men man måste nog vara i rätt "mode"
Ett tips för smygläsande Svenar som jag själv. För att få lite skön stämning när ni läser så kan ni klistra in texten i
http://www.mikropuhe.com/live/
----------------------------------------------------------------------------
Producent
2011-12-15 16:38
Metastrof: Jag läste litegrann om Robert Helenius, Europa-mästare som har vunnit sina samtliga 17 matcher varav 11 på knockout! Evander Holyfield tycks ha sagt att Helenius slag är mångsidiga och kan mycket väl avancera sig till världsmästare. Fett intressant snubbe! Angående NHL så kan jag nämna att Minnesota Wild ligger väldigt otippat 1:a i hela ligan, där både Mikko Koivu och målvakten Niklas Bäckström (top 10 i NHL) har spelat strålande. Teemu Selänne troligtvis i hans sista säsong, 41 år gammal är fortfarande bland världens bästa spelare, alltid bland top 20 i poängligan.pr0ze: I "mode" för Finsk hiphop är man ju alltid! Fast i kretsarna blir det oftast att man lyssnar på väldigt mycket blandat hiphop.
Jo absolut! Men tänkte mest att julma-henri har en lite speciell stil, dock jävligt skön! Jag ska se till att langa upp något nytt snart!
Inatt ska Selänne hyllas när hans anaheim ska besöka winnipeg, missa ej :)
A2K: : yes :), rankad 4 i världen efter Klitschko bröderna och Povetkin. Helenius utvecklas väldigt mycket just nu, han har definitivt potential till att bli tungviktsmästare! han knockade även ut Sveriges bästa tungviktsboxare Attila Levin efter två ronder ;) Levin blev avstäng samma dag för doping :P, så knockout på två ronder trots att Levin var dopad! ;D Selänne är väl runt 50-60 poäng ifrån Jari Kurri i antal poäng under hans karriär? :) Joel Armia då hur går det för han? han spelar väl i sm-liiga om jag inte har felduckdown : går det att se live på nätet?
Den här har säkert dom flesta sett men värt att postas, sjukt bra dokumentär!
Gör inte medelålders finnar i sverige annat än super och jobbar?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Lepra , bygger era hus, vinner en 1/3 av era medaljer, får systembolagets ekonomi att cirkulera, klagar, äter osv.
Lepra: Tragiska människa