I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga angående tjafs med flickvän

Övrigt - Blandat

   

2011-11-03 17:29

Fråga angående tjafs med flickvän

Tja. Jag är inte direkt den bästa förhållande typen, så mina argument i tjafs brukar inte komma så långt. Det känns ganska patetiskt men måste bara få fråga:


Min flickvän är en väldigt fin och populär person som känner dom flesta killar och tjejer. Innan hon träffade mig så var hon alltid med massa killar och tjejer, och hon festade varje helg. Hon har berättat att hon är sådan när hon är singel.

Jag däremot är inte så populär, jag har 1-2 festkompisar som bara umgås när vi festar, en kompis jag är med när jag inte har så mycket att göra och en bästa polare jag kan lita på som jag är med ganska ofta. Jag har inga tjejkompisar som jag umgås med, bara bekanta osv.


Jag och min flickvän har varit tillsammans i 4 månader, och på sista tiden har vi börjat umgås väldigt mycket, för mycket enligt mig. Hon kan stanna 4 nätter i rad, sen har vi uppehåll max 1 dag innan vi ses igen. Jag är en person som gärna vill vara för mig själv ibland, vilket jag har sagt till henne. Och jag vill känna saknad emellanåt och inte bara vara med henne hela tiden, vilket jag har sagt till henne.


Till tjafset:

När min bästa polare kommer till mig så tar han alltid med sig sin dator för det finns inte så mycket att göra här, i alla fall inte på hösten och vintern (vi är inga nördar, jag spelar inte ens nåt spel). Och eftersom vi umgås så lite nu än vad vi gjorde innan jag träffade min flickvän så bestämde vi att han skulle stanna hos mig två dagar i streck nästa vecka, vilket självklart blev jordens undergång för min flickvän.

Anledning:

Hon är en person som vill umgås väldigt mycket i början när vi inte har varit tillsammans så länge, och jag är inte alls så. Vill vara för mig själv ibland. Så hon blev skitsur när jag skulle vara med min kompis två dagar i streck, enbart för att hon tycker det är jobbigt att vara ifrån mig, och att jag ska försöka respektera det. Då sa jag att jag måste ju få vara med mina kompisar ibland också. Men hennes poäng med detta är att hon gett upp så mycket för min skull, som att vara med massa killar och festat varje helg osv. Så hon tyckte att jag borde göra något för henne och bara vara med min kompis 1 dag i stället för 2. Hon överreagerade grymt mycket, orkar inte berätta vad hon sa men det var väldigt onödigt.

Så:
Jag vet inte vem som har rätt. Nu i efterhand känns det som om jag borde ställa upp för henne också, men jag måste ju ändå få vara med mina kompisar. Och jag har bara 1 kompis som jag kan lita på och som verkligen är min vän, så det känns som att det är jobbigare att dissa han än för henne att dissa ett antal av hennes enorma mängd kompisar.

Så vad tycker ni, är jag en väldigt självisk pojkvän eller gör jag rätt som försöker ägna tid åt både flickvännen och min bästa polare?