Jag skulle slagga med dom. De flesta som har sådana månadslinser som du har, har råkat somna med dom nån gång och man överlever. Det är otrevligt för den suger fast i ögat (så du får svårt att öppna ögonen pga torrheten) och du måste tillföra mycket vätska (helst linsvätska då så klart, men vatten funkar) för att det ska kännas bra igen. Ögat blir irriterat men är du försiktig så fixar det sig. En gång var jag i liknande läge som dig och då valde jag att lägga dom i ett glas vatten. Det är inte bra för linsen då den bryts ned i vatten, men inte så pass snabbt att de förstördes. Kanske inte bra om du just öppnat ett nytt par linser, men om du ska byta dom i dagarna så är det ju värt risken. Det funkar inte att ha dem i luften... de kommer att missformas. Tips. Skaffa såna man kan sova med. Inte bara för att du kan sova med dom utan för att dom känns hundra gånger bättre i ögonen. Eller rättare sagt, de känns typ inte alls.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!