I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det ingen som bryr sig om Dawit Isaak?

Övrigt - Blandat

   
Poet

2011-10-27 21:01

Varför är det ingen som bryr sig om Dawit Isaak?

Killen har suttit fängslad i snart 10 år för han skrev en artikel som krävde demokratiska reformer i Eritrea. Och nu ryktas det om att han till och med kan vara död. Det jag undrar är varför våra regeringar sen 2001 inte verkar ha höjt någon röst angående det här fallet?

Jag tycker det är så sjukt märkligt att man skrek om att få Annika Östberg (en kvinna som har ett extremt belastat criminal record) utelämnad till Sverige i 28 års tid, men inte en ton om Dawit?

Om han nu skulle vara död så hade det inte förvånat mig om det är pga våra regeringar bara knipit igen så länge att de gett eritreanska myndigheter intrycket av att vi inte bryr oss ett skit om vår egen medborgare. Säger inte att detta är en konspiration eller något, bara extrem försummelse.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1566779/Dawit-Isaak-kan-vara-dod.html

Vet inte vad min poäng med tråden var, jag är bara sjukt arg att vi verkar bry oss om mer om föredetta knarkande mördare än en man som kämpade för demokrati.


Love and spread the word!

At the gates of Eternity...