I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ser era morgonrutiner ut?

Övrigt - Blandat

Poet

2011-10-24 07:46

Hur ser era morgonrutiner ut?

Oj vad längesen jag skapade en tråd här! Minns knappt hur man gör.

Anyway.
Jag är nyfiken på hur andras morgonrutiner ser ut.
Jag vill inspireras!

Vad gör ni när ni kliver ur sängen på morgonen och ska iväg till jobbet/plugget/whatev'z?

Äter ni något till frukost? Vad isåfall?

Hur tar ni er till jobbet/plugget/whatev'z?

Sätter ni på er kläderna först, borstar ni tänderna först eller äter ni frukost först? Ja, hur gör ni helt enkelt?

Och om ni är galet trötta och känner "åh nej, bara 5 minuter till...", vad gör ni då för att hoppa upp ur sängen glatt och bli pigga?

Ja, jag är helt enkelt nyfiken på hur ni gör för att ta er ut, speciellt nu när det börjar bli kallare ute.

Är ni morgonmänniskor eller inte?

What I said, yo!

2011-10-24 08:47
Min idealmorgon ser ut såhär (Dvs när jag har dygnat eller faktiskt kommer upp i tid för en gång skull):

Duschar, klär på mig (fixar dock håret senare), rostar 2 mackor (ost och skinka, alltid), kokar kaffe, häller upp apelsinjuice, kollar nättidningarna, mina youtube-subscribes, borstar tänderna, packar ner laptopen och anteckningsböcker, hoppar på bussen, pratar i telefon/läser metro, glider in på föreläsningen, kollar snett på några och flörtigt på andra och så är dagen igång.

Min mer återkommande morgon: Efterbakad, vaknar vid lunch, kollar fejjan, kokar makaroner, kollar vad man missat i skolan, klär på mig, drar ut och lägger mig hos polaren och kollar på extreme-home makeover.

2011-10-24 08:55
jag säger som Jan E i pistvakt: -Man vackne, å så va den dan förstörd!

men men, vaknar, snooze i 10 minuter...ibland 2-3st snooze's och sedan måste jag upp. antingen duschar jag eller så blir det bara håret som får sig en törn.

går på toa

slår på kaffebryggaren

slår på P3

tillbaka i sovrummet och tar på mig kläder (medans kaffet kokar, sjuukt effektivt haha)

fräschar till sig med lite lukta gott, rakar mig om det behövs å fläskar i lite prylar i håret.

dundrar i mig frulle, i vanliga fall är det mackor med juice å kaffe...i morses var det yoghurt å müsli.

läser tidningen och sen borstar man gaddarna...

sen jobbar man...tills man dör
tut!

2011-10-24 09:19
jag är lite tvångsmässigt rädd att försova mig, och har därför 4-5 larm med 10-15 minuters intervaller innan jag måste upp, vilket gör att det känns lite som att jag får snooza massor fast egentligen blir jag ju bara väckt onödigt tidigt, haha.
när sista larmet gått är det "gåuppkläpåmigborstatändergåtillbussen" som gäller.

jag pendlar till jobbet, mellan hbg och malmö, min resväg är 10 minuter buss till tåget, 10-15 minuters dödtid på stationen innan tåget går, mellan 40 minuter och 1h10min på tåget beroende på vilket tåg jag hamnar på, 10-15 minuters dödtid igen mellan tåg och buss, och sedan 20 minuter på bussen, det är tur jag gillar mitt jobb...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-10-24 09:39
Klockan ringer 06,30, snoozar 7-8 ggr, sedan går jag upp o sätter på kaffe (som jag alltid gör iordning kvällen innan så det bara är att trycka på knappen) går in o duschar och borstar tänderna, klär på mig, tar en kopp kaffe och går ut o röker, packar inför jobbet, lite smink o fix, borstar tänderna igen, och sedan ut till bilen och åker till jobbet, och det tar ca 20 min med bil!

Är absolut ingen morgonmänniska, har inte ätit frukost på flera år, brukar vakna helt någongång ungefär halvvägs till jobbet..

Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2011-10-24 10:12
Vakna, toa, hämta en bok/mobilen/datorn, göra frukost som 99% av gångerna består av två till tre ägg (äggröra eller kokta, eller kanske på en macka), ett glas smoothie/hackat äpple och hackad banan och ett glas hett citronvatten. Tar mig ungefär 15-40 minuter att tillaga och äta min frukost. Beror på om jag måste göra smoothien eller om jag har förberett dagen innan osv. Läser något och äter i lugn och ro. Sen kanske jag duschar, om jag inte gjort det kvällen innan, klär på mig, sminkar mig, och sen ger jag mig iväg.

Men eftersom jag är arbetslös så slutar det ungefär vid att jag äter något i lugn och ro haha. När jag väl jobbar är det: vakna 05:20, toa, frukost, klä på sig, sminka sig, åka 06:20. Är jag hos mamma blir det samma, fast vakna 04:50, samma, åka 05:50.

Det sista jag är, är en morgonmänniska. Jobbar jag, piggnar jag först till efter första fikan vid halv tio. Har hänt några gånger att jag somnat till på jobbet. Men så är det när man går upp obarmhärtigt tidigt... Det är hemskt på vintern, när man går upp innan solen och kommer hem när det är mörkt. Men å andra sidan är det sjukt gött att sluta 15:30, så det blir nästan värt det att börja så tidigt.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Manager

2011-10-24 10:26
Vaknar mellan 6-9 beroende på när min kropp har fått tillräckligt med sömn.

Gör doin (masserar olika kroppsdelar så cirkulationen sätter igång. Nu har jag slarvat ett tag, måste börja igen).

Pinkar.

Äter en tesked honung och dricker ett glas vatten.

Klär på mig träningskläder.

Går ut med hunden i en timme i rask takt, ibland joggar om jag känner mig extra pigg.

Kommer hem och matar hunden.

Gör en smoothie. Idag med jordgubbar, banan, äpple, granatäpple, macarot och psylliumfrön. Fan, jag glömde ingefäran >:(

Surfar ca en haltvimme och smälter smoothien.

Kör lite lätt yoga och lätt styrketräning, typ armhävningar, sit-ups etc. Har ett gym i källaren så jag funderar på att börja köra en muskelgrupp per dag istället, men måste ha nån som visar övningar etc.

Duschar, rakar mig ibland, klipper naglarna ibland. Borstar tänderna.

Äter frukt/grönsaker.

Börjar jobba, oftast hemifrån.

Jag är morgonmänniska, därför jag gillar att få träningen överstökad på morgonen så jag inte måste träna när jag är trött vid eftermiddagen/kvällen.

Redline!

2011-10-24 10:29
* Vaknar och önskar att jag inte levde.

* Går till toan med tunga steg och sätter mig där med laptopen i 15-30 minuter (det steget jag är inne på nu).

* Käkar frukost framför TV'n, vanligtvis ostmackor och té men ibland havregrynsgröt, stekta ägg eller fil med müsli.

* Duschar om jag ska göra något, annars sätter på mig mjukisbyxorna.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-24 11:29
Går upp, mår skit.
Hoppas in i duschen, max 5 minuter.
Klär på mig och drar iväg till jobbet.
Ungefär tid: 25minuter.

Avstår alltid frukost, tar dock en macka på jobbet när jag kommer fram.

Allt för att få sova lite längre
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2011-10-24 11:32
Väldigt blandat då jag jobbar väldigt olika och inte varje dag.

Jobbar jag så:
Ställer jag klockan ca en timme innan min buss går, gillar inte att stressa på morgonen och vanligtvis snoozar jag 1-3 gånger.
Upp, toa, sätta på kaffe, göra i ordning mackor bestående av något som finns i kylen och packa ryggsäcken med matlåda, vattenflaska och annat jag kan behöva under dagen. Äter min frukost medan jag dricker kaffe och surfar, röker cigg när jag ätit klart, dricker upp kaffet och slösurfar så länge jag har tid med.

Klä mig och borsta tänderna, ut och vänta på bussen och kanske tar jag en cigg till.

Jobbar jag inte:
Kan det blir lite hur som helst, ligger ofta kvar i sängen och surfar en stund innan jag gör kaffe och lägger mig igen och väntar tills det ska bli klart.
När kaffet är klart hämtar jag det plus frukost(som kan vara lite vad som, kanske skära upp lite grönsaker och steka ägg idag?)
Måste även tillägga att vilken tid detta sker är väldigt olika, allt ifrån klockan 8 till 14.
Äta, gärna spela någon schysst musik på hög volym och sen röka cigg och fortsätta med dagens galenskap.

Jag skulle kalla mig till hälften morgonmänniska.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Producent

2011-10-24 12:50
jag lägger in en snus, går och sätter mig på toan och läser schampoflaskor > fixar kaffe och frukost > in i duschen > ready for the day.
Groupie

2011-10-24 14:13
Sover tills jag vaknar av mig själv, 10 - 11 nångång. Går upp och steker två ägg som jag har på rostade mackor. Äter frukosten vid datorn framför youtube, whoa och Thisis50.com. Borstar tänderna och packar träningsväskan. Sen gymmet...
Eventuellt lite Heroes Of Newearth eller xbox innan jag drar till gymmet.

PS. Kul tråd :)

Poet

2011-10-24 14:43
1. Vaknar (så klart)

2. Kissar

3. Dricker 1 liter vatten på en gång.

4. Har jag tid så drar jag en, det blir oftast porr :P Beroende på vilket humör jag är på eller om jag känner mig fantasifull, så kan det bli sängen, då hamnar detta steget efter steg 3.

5. Äter frukost.

6. Duschar och borstars tänderna.

7. Klär på mig

8. Off to work!

At the gates of Eternity...

2011-10-24 15:33
När jag går i skolan (alltså för det mesta):

1. Ställer klockan på 1,5 timme tidigare

2. Snoozar en halvtimme

3. Tvättar ansiktet/duschar

4. Gör gröt och macka

5. Äter med datorn i knät/läser DN och kollar på The Voice av någon anledning

6. Klär på mig

7. Smink om jag pallar

8. Tar mig till skolan på något sätt

Alltid samma rutin, GÅR inte att ändra på morgonrutinerna under skoldagar. Blir ett helvete då.

På helgen:

1. Vaknar

2. Huvudet värker, somnar om

3. Vaknar när det inte är morgon längre
Poet

2011-10-24 17:17
Yay, många svar. I like.

Vad många av er det är som äter ägg ändå, det hade jag inte tippat på, själv är jag så löjligt känslig mot ägg och smält smör så jag vågar inte ens äta det längre, då kan jag ligga med magsmärtor 2-3 timmar efter. Ibland äter jag ändå och tänker "fuckin worth it"...... anywhore.

Haha det här med snoozeknappen är en rolig grej, själv använder jag mig aldrig utav en för att jag känner mig själv tillräckligt bra för att inte lita på mig själv till att jag går upp. Dessutom, om man går upp vid första rigningen så måste man ju stänga av 1203928 alarm efter det. Irriterande?
What I said, yo!

2011-10-24 18:46
Bra tråd. Jag har lovat mig själv att lägga om min morgonrutin, så det här blir bra träning.

1. Jag går upp mellan 7-10, beroende på humör. De första 10 sekunderna ägnar jag åt att lista ut vem jag är och var jag befinner mig.

2. Klär på mig och borstar tänderna (10 min)

3. Traskar till jobbet (10 min)

4. Äter frukost, dricker kaffe, läser igenom min RSS-läsare (60 min)

5. Går och tränar (90 min inkl. dusch och promenix t/r)

6. Jobbar ev. en halvtimme innan någon påminner mig om att det är lunch.

Allt beror dock på vilka åtaganden jag har. Om jag har deadlines el. dyl. kapar jag 3-5, samt går upp tidigare vid behov.

Min målsättning är att vara på jobbet vid 7 och ha utfört 3-4 timmar faktiskt arbete innan lunch. Detta kommer jag aldrig att lyckas med. Min frukost ska bytas ut från Keso på jobbet till havregrynsgröt hemma. Kan eventuellt lyckas.

Arrangör

2011-10-24 18:54
Totalt olika.

Idag t.ex. vaknade jag från 8-10 i tron att jag hade glömt göra nåt jag VERKLIGEN behövde göra, troligtvis kopplat till en av alla absurda drömmar som försegår i mitt huvud när jag inte tittar till det så noga.

Men allt som ofta står kaffe först på schemat. Har jag tillräckligt med komponenter så görs även frukost, vilket kan bestå i allt från macka med valfritt pålägg till mer avancerade grejer som diverse stekta ting osv.

Vad som är av stor vikt är att ha lite tid över att i all stillhet vakna.

Hursomhelst så har rutiner aldrig direkt fungerat för mig, så kan jag säga mig vara en extremt orutinerad människa? :D
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Moderator

2011-10-24 18:55
Måndag-Fredag.

klockan ringer mellan 06:10-06:30.

Kliver upp och klär på mig lite fort.

Går sedan till köket och ställer in en djuptallrik med vatten och havregryn i micron=gröt.

Under tiden jag väntar på gröten så tar jag fram matlåda och ser till att jag har allt annat framme som jag behöver, plånbok, telefon, bilnycklar osv.

Gröten är klar på typ 3 minuter, äter upp den med lite sylt och mjölk.

Borstar sedan tänderna och sen så tar jag på mig jackan, kollar igen så att jag har med mig allt, mobil, plånbok, nyckeln till jobbet osvosv, sen går jag till bilen och åker mot jobbet.

Från att jag har klivit upp till att jag är vid bilen så går det ca 20 minuter.

Väl inne på jobbet så blir det en kopp kaffe, sedan sätter dagen igång =).
//TW

2011-10-24 18:58
Måndag
Upp 05:15
Pissar
Äter frukost och läser tidningen
05:40 Nummer två
05:50 går till bilen.

Tisdag-Torsdag
Upp 06:15
Pissar
Klär på mig
06.30 ner till Buffén för frukost.
07:00 Nummer två och tandborstning
07:10 Iväg till arbetsplatsen

Fredag-Söndag
Upp 07:00
Pissar
Dricker 5 koppar kaffe framför datorn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-24 19:17
8:10: vaknar, dushar/borstar tänderna 15min
8:28: tbanan
8:45: på jobbet
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2011-10-24 19:23
vardag
vaknar 05.00
käkar frukost, sminkar mig, pluggar.
går till skolan 08.00

helg

vaknar 05.00
käkar frukost, sitter vid datorn
går och lägger mig 10.00

FUN LIGHT!!<br>
Poet

2011-10-24 19:25
Går upp, mår skit.

* Vaknar och önskar att jag inte levde.

För att ni går upp på morgonen öht eller för att ni går upp på morgonen och ni vill helst sova lite mer?

Äter en tesked honung och dricker ett glas vatten.

Varför?

ett glas smoothie/hackat äpple och hackad banan och ett glas hett citronvatten

Varför?
What I said, yo!
Producent

2011-10-24 19:35
Sjukt random, har inga rutiner överhuvudtaget, varje dag är en ny dag!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Producent

2011-10-24 19:37
Men veckovis så bakar jag pizza, det har hängt med måååånga år nu!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Poet

2011-10-24 19:53
Men veckovis så bakar jag pizza

Ja, juste, det gjorde du redan för 3 år sen minns jag. Du borde ju vara pizzaexpert by now.
What I said, yo!

2011-10-24 20:04
kommer också ihåg den tiden :) roliga trådar
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Groupie

2011-10-24 20:11
Åh vilken inspirerande tråd! Ja är absolut ingen morgonmänniska, dvs jag hoppar inte direkt upp ur sängen på morgonen... Men iaf, jag pluggar halvt på distans men jag försöker gå upp relativt tidigt iallafall de dagar jag är hemma. Så här ser det vanligtvis ut:

Går upp ca 08.00

Är sällan sugen på någon form av mat på morgnarna men försöker få i mig en snabb frukost i form av en liten skål med fil och flingor, apelsinjuice och kaffe. Om jag mot all förmodan skulle vara hungrig så steker jag ägg och har på rostmacka till :)

Röker en cigarett samtidigt som jag läser nyheterna på luren

Duschar och fönar håret

Beroende på hur mycket jag har att göra under dagen så lämnar jag antingen mina hundar på hunddagis eller så går jag en promenad på ca en timme själv eller med en vän :)

Tillbax, avrundar med en kopp kaffe.

Allt som allt är jag klar med mina "morgon"rutiner ca 10.00. Ser naturligtvis annorlunda ut när jag jobbar, nu har jag lyxen att kunna ta det lugnt på morgonen :)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-10-24 20:24
PhilAhz0phee skrev:

ett glas smoothie/hackat äpple och hackad banan och ett glas hett citronvatten

Varför?

Typ 05 läste jag i en bok att det skulle vara bra för hyn, så jag tänkte vafan, kan ju testa. Det är bra för hyn och förbannat gott. Så jag har fortsatt med det :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-10-24 20:34
Stressar aldrig på morgonen. Väldigt viktigt.
Klockan ringer halv sju, senast.
Jag ligger och sträcker på mig i någon minut
Klär på mig det som ligger närmast sängen
hindrar katt från att springa in i mitt rum
Pissar
Duschar ibland
Tar mitt p-piller
Dricker te och äter en banan eller annan frukt om jag känner för det
Annars dricker jag bara vatten
Bajsar
Klär på mig mina målarkläder
packar ner lunch i väskan
sitter och tar det lugnt tills klockan är halv 8, tänder rökelse och njuter av tystnaden
Klappar katterna
Ytterkläder på, går till hållplatsen, tar spårvagnen till skolan, ca 30 minuters restid
Kommer till skolan, käkar frukost. havreflingor eller havregrynsgröt, med havredryck och en frukt
Målar
Poet

2011-10-24 21:10

Nu förstår jag till 100 % varför du inte vill stressa, men jag beundrar dig för att du har tiden att inte stressa, om du förstår? Och så undrar jag ju självklart hur du gör för att stressa mindre, vad är ditt tankesätt bakom?
What I said, yo!

2011-10-24 21:21
snoozar minst två gånger
går upp, sätter på mig strumpor. Hatar att frysa om fötterna på morgonen.
går på toa
äter frukost ibland
klär på mig
borstar tänderna
går på toa
cyklar till jobbet
ångest
Graffare

2011-10-24 21:47
Kliver upp 1,5-2h innan jag ska vara på plats...
Kokar kaffe, knarkar mig igenom nyheterna... Duschar och drar på mig kläder, käkar fil med något till och sedan iväääg.. Väldigt händelserikt

Groupie

2011-10-24 22:15
Har jag tid så drar jag en, det blir oftast porr

Bra att nån här är ärlig haha

2011-10-24 22:35
PhilAhz0phee
Jag tänker bara att om jag går upp tidigt så har jag har tid på mig att ta det lugnt. Jag går upp en timma innan jag ska åka iväg och det räcker för mig, jag äter inte frukost hemma och pimpar inte upp mitt yttre. Sitter mest bara o tar det lugnt så jag hinner vakna till på ett skönt sätt. Som en slags meditation ungefär.

2011-10-24 23:14
Hatar också att stressa, en timme är precis lagom så man har chilltid på morgonen.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-10-24 23:39
05:00 klockan ringer
20 minuters medditation - bra start
efter det: snooza 10 minuter
05:45 koka ihop nå gröööt
- käka
06:00 borsta tänderna
traska till tåget som går 06:28
06:45 byta till buss
07:00 klocka in................

2011-10-24 23:44
1. Vaknar till introt till en finsk hiphop låt som jag haft som signal i 6 år

2. Går o pissar

3. Går ner i köket o tar en c-vitaminbrus

4. Gör havregrynsgröt i mikron

5. Under tiden gröten görs+5min efter att den e klar, klär ja på mig

6. Äter gröten och dricker mjölk

7. Klär på mig det jag inte hann med på p5

8. Borstar tänderna, kammar håret

9. Slänger ner matlåda i väskan

10. Tar bilen / kutar till bussen

varje måndag-fredag:P
 Haters gon' hate...
Rappare

2011-10-24 23:59
08.30 ringer alarmet, klär på mig
tar medicin, frukost. macka och yoghurt,
sätter mig vid datan, går på toa
på me jacka, sen cykla till skolan.
börjar 09.30. :)
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik

2011-10-25 01:30
Har ingen fast tid när jag går upp. Jag pluggar så om jag har föreläsning så blir det 08.00 eller sådär.
Men just nu har jag egna skolprojekt så jag går oftast upp vid 10-10.30.

Vanliga dagar:
Ställer mig upp och går ut från rummet, suckar över diskberget som allt som oftast står där. Går till laptopen och sätter på den, går och pissar, tar en snus.
Kollar internet och käkar frukost när jag blir hungrig, vilket kan vara en timma senare. Tar och käkar frukost och brukar då sätta på tven och glo lite. Rätt behagligt och tar väl 1 timma minst, detta är om jag får välja själv.

Jobbdagar:
I somras när jag jobbade fick jag gå upp kvart i fem, då fick jag springa upp och ta på mig i all hast, sätta mig på cykeln och TOKCYKLA som en jävla galning till jobbet, oftast lite försenad. Få skit av cheferna för att jag var 7 minuter sen och såg trött ut, hata mitt jobb hann jag med innan det var frukost vid 10.00 ungefär.

När jag har föreläsning blir det oftast att jag får skynda mig som fan till vagnen utan något i magen, dock mycket bättre än i somras.

2011-10-25 02:23
klockan ringer 12, snoozar till 13, gå upp, pissa, klä på mig, dricka något, gå till bussen och röka en cigg på vägen. jag är väl motsatsen till en morgonmänniska kanske.

2011-10-25 03:07
Alarmklockan ringer>Snooz i 30 min> Vaknar och kollar ut ur fönstren

Går till badrummet>Pizzar (sitter ibland på toalletten och vilar i nån minut och tänker)... gör mig fräsch tvätta bort osten...Ler i spegeln och säger mirror mirror on the wall who is the freshest of all? *bling*

Sätter på OutKast So Fresh so Clean>dansar och lite two steppin medan jag sätter på mig kläder och allt man har på sig vanligtvis.

Går till köket>äter och diskar>mat till skolan/jobbet om jag inte gjort det redan>

Badrummet igen för att polera ännu mer kolla att jag inte glömt något

Går ut och kollar på solen och ler och moonwalkar på isen
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-25 03:15
När jag pluggar ser de ut såhär:

Ställer klockan på 07.45 snoozar fram till 08.20, går upp tar på mig kläder så jag inte ska frysa, in på toaletten, göra de som behövs.

08.35 Ta en proteindrink, borsta tänderna.

På med ipoden och in me ett tuggummi, samtidigt som jag halvspringer till t-banan

Kommer fram 09.10 tio minuter försent.
my name is xelly smelly
Manager

2011-10-25 07:35
PhilAhz0phee: Rå honung har grymma antibakteriella egenskaper och andra nyttigheter. Jag har inte blivit sjuk sedan jag började med den vanan. Jag hade känningar förra veckan/helgen men det bröt aldrig ut. Jag vet inte om det har med honungen att göra dock.
Redline!
Producent

2011-10-25 10:01
hur är din morgonrutin då, trådskapare?
Groupie

2011-10-25 10:28

Vill också lära mig att inte stressa... När jag inte pluggar och har ett jobb att gå till är jag hemsk på morgonen. Gör allt med minimal tid på mig, har till och med försvarat mig med att jag "gillar att stressa", wtf??
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-10-25 14:13
Inte haft jobb/skola att vakna upp till på länge, men min "morgonrutin" är densamma hur som..

Vaknar upp och känner mig totalt förstörd, känner efter om det är värt att kliva upp ur denna varma underbara säng. Efter att jag äntligen tagit initiativet att kliva upp så går jag och splashar vatten i ansiktet så jag slipper känna mig som en zombie. Efter "ansiktsduschen" går jag och sätter på kaffe, undertiden kaffet kokar så gör jag det jag känner för: duscha/borsta tänderna/kläder eller bara sätta sig vid datorn och försöker att på ett smidigt sätt få igång hjärnan.

Jag är väldigt lugn på morgonen, stressar väldigt sällan men trots det känner jag för att multitaska så mycket som det bara går. Samtidigt som jag kokar kaffe måste jag undanröja övriga "moment" i min morgon-fas annars är hela dagen förstörd. Måste jag pissa så ser jag till att borsta tänderna i samma veva(låter kanske inte hygieniskt men man har trots allt 2 händer).. ja, multi-tasking ftw.

Jag är verkligen ingen morgonmänniska, älskar att sova - hatar att vakna.

Jan E i pistvakt: -Man vackne, å så va den dan förstörd

Jan E är en smart filur.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-25 15:28
Vaknar ( uppenbarligen)
Om jag har tid snoozar jag i snitt en till tre gånger.
Sträcker mig efter datorn, slår på den.
Går upp.
Kissar.
Väger mig samt kontemplerar i cirka fem minuter över varför jag väger det vågen visar. Felsöker min ämnesomsättning.
Loggar in på datorn.
Kokar upp vatten och gör kaffe samt fixar övrig frulle i form av ägg, juice, youghurt och russin.
Äter frukost till dagsaktuell tv-serie.
Smälter maten till en vända runt internet.
Tränar 30-60 min.
Duschar mig, sminkar mig, klär på mig, går till tunnelbanan och åker till jobbet.

2011-10-25 18:52
vaknar och märker att jag har för lite sömn så jag somnar om, min morgonrutin tills klockan har passerat över lunchtid.
Arbetslös så kan köra på detta tills jag får jobb, var annorlunda när jag jobba

2011-10-25 19:22
Det första jag gör är alltid att slita upp laptopen i sängen och dra ner dagens serier, äta frulle i sängen och duscha om jag ska nånstans
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2011-10-25 20:22
Dr.Octagon
Låter ju logiskt faktiskt, hm, man kanske ska testa?

Går ner i köket o tar en c-vitaminbrus

Hur kommer det sig att du tar det extra?

Men fasen vad ni äter gröt, och i mikron gör ni det också! Fiffigt, snabbt I guess? Jag är inte en grötmänniska.

Har jag tid så drar jag en, det blir oftast porr

Bra att nån här är ärlig haha

Tänk också på att detta är, iaf vad jag har märkt, ett nytt fenomen. Att nu gäller allt och inget, så varför inte prata om onani öppet? Och jag säger mer åt folket!

hur är din morgonrutin då, trådskapare?

Ja, det kanske jag också skulle haft med.

Jag går upp beroendes på vad jag har att göra, fredagar är min lediga dag så jag vaknar väl 8-9 och tar all tid i världen på mig att försöka få en bra/fin/produktiv dag. Andra veckodagar går jag upp allt mellan 05.45 och 7.00, beroendes på vart jag ska och vilken dag det är.

- Stänger av larmdjävulen snabbt som fan innan den väcker någon, springer halvt ut panikslagen och stressad (fastän jag har god tid på mig) ut genom dörren.
- Går och sätter på kaffe.
- Går på toa, borstar tänderna, tvättar ansiktet och kladdar på lite mascara.
- Klär på mig.
- Packar väskan med antingen böcker och anteckningsblock eller arbetskläder, beroendes på vilken dag det är.
- Tar en morgoncigg med kaffet och kopplar av och petar i mig lite morgonpillz som jag måste ha, ett stort glas vatten och äter aldrig frukost (just detta är mitt största problem + stressen då).
- Går ut och åker antingen bil eller går eller tar bussen, beroendes på vilken dag det är.
- Kommer till skolan eller till arbetsplatsförlagda utbildningen där jag praktiserar som kock.
- Längtar hem till sängen eller är för speedad av allt kaffe.
What I said, yo!
Toastare

2011-10-25 21:15
snoozar 2-3 gånger, vaknar ca 30 minuter efter tiden jag planerade att gå upp.. Får bråttom, blir stressad, magen värker - lite svettningar... hoppar in i duschen

får inte bränna mer än 5 minuter då hinner jag inte äta frukost

sliter ut nån jävla limpa, på med salami för (inget smör, pallar inte - alltid fasta snabba pålägg)

Sen borstar jag tänderna, rakar mig.. drar fram kläderna, drar på mig skorna och tittar på klockan,

Ja, jag hinner nog till bussen.. Pwew

Kroppen slappnar av lite, stresser fadar, precis då blir jag skitnödig som satan.
Slänger mig på toaletten, panikbajsar (känns som att skita ut ett gäddhuvud).

Flyger upp, drar på mig div. utekläder.. kollar så jag har allt i fickorna, springer till bussen genomsvettig.

Jag hatar att vakna