I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa flygsökar siten?

Övrigt - Blandat

Poet

2011-10-20 14:59

Bästa flygsökar siten?

Brukar hålla mig till Momondo, men finns det något bättre?

Och när vi ändå är inne på ämnet, vad fan är det som avgör flygpriser egentligen? Jag kollade i måndags så gick en biljett från Köpenhamn till Toronto på 3500, idag hittar jag inte en endaste fucking biljett under 5000. Förlåt min frustration, men det känns nästan som siterna registrerar populära searches och sen höjer priset därefter, för jag tror fan mig heller att sträckan Köpenhamn - Toronto är en så jävla poppis tripp.

Jag ska inte åka fören januari/februari, för er som har lite mer koll på detta, bör man vänta med att köpa biljett tills typ december eller ska man fixa det nu? Brukar priserna gå upp eller ner desto närmare avresedatumet man kommer?

Love!

At the gates of Eternity...

2011-10-20 16:19
vi hade tänkt åka till UK under höstlovet kollade i typ september eller nå och då kostade det 2500 kr för 4 st nu är de 6000 kr för 4 st så de bästa är nog att boka dirket för ju närmare de kommer till slutdatumet desto dyrare blir det
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Moderator

2011-10-20 17:00
Brukar vara billigare om man bokar ett tag innan, sålänge man inte försöker få tag i sista minuten, men då får man ju vara jävligt flexibel.. En kompis till mig hör av sig då och då med billiga resor som är om någon månad, är det något lockande kör vi, annars avvaktar man.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Poet

2011-10-20 17:10
Bumba blood clot!

2011-10-20 17:28
Ett tips är också att försöka boka så att du flyger på en tisdag eller torsdag, det är oftast billigare att flyga dom dagarna av nån anledning.

Det brukar vara billigare att boka ett tag innan, ibland har man dock tur om man väntar och kan få nåt jättebilligt (jag hittade t.ex. en förstaklassbiljett för typ 1000:- mer än en coach en gång när jag bokade några veckor innan jag skulle flyga, så jag kände att jag va tvungen att hoppa på det... bästa beslutet på länge, haha).
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Toastare

2011-10-20 18:04
Priserna går upp och ned, både efter efterfrågan och även olika dagar och tider. De vet ju när det är populärast att boka. Märker de dessutom att efterfrågan är väldigt låg så sänker de ju priset ju närmre resan det kommer, men det är inte alltid så.

Jag använder http://www.flygresor.se Jag gillar deras prismatris där man kan kolla hur priset förändras mellan olika dagar på ett överskådligt sätt.
Jag skyller allt på Emma!

2011-10-20 19:37
bra tråd! länka gärna fler sidor.

ska själv till hong kong i januari men papprena är inte riktigt klara än så vågar inte boka än, men har dock hört att 3 månader innan ska det vara som billigast o boka, sen vet ja inte om de stämmer eller ej:P
 Haters gon' hate...

2011-10-21 11:33
flygstolen.se
travelstart.se
seat24.se

själv använder jag oftast prisjakt.nu men det kräver att man vet exakta datum
tut!
Admin

2011-10-21 12:42
Har använt reseguiden.se senaste gångerna. Jämfört med några andra siter och det blir ofta samma resultat (ibland något dyrare på de andra) men tycker reseguiden har varit överlägset enklast att använda.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2011-12-13 13:25
Tackar! :)

2011-12-13 13:32
jag tror att sökningarna registreras och säljs till bolagen. spamma en sökning åt fel håll några dagar och sen kollar du priset på din flygväg;)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-12-13 13:33
....som facebook ungefär;)

allt handlar ju om pengar så man måste ju göra allt för att få den där sista kronan ur konsumenten.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2012-04-10 10:55
^ Sorgligt, men sant.

Någon som vet någon sida som har bra deals till Los Angeles?
Toastare

2012-04-11 20:35
Viktigt är också att kolla direkt på flygbolagen som ibland har bättre priser än de här prissidorna, varför vet jag inte. Var så nu senast när jag bokade biljetter till Aten, de var billigast på SAS (trots att SAS fanns med som bolag bland de söksidor jag använde)

Jag skyller allt på Emma!
Groupie

2012-04-12 19:25
Ja det finns en bättre och den heter ORBITZ.COM, jag köper alltid mina biljetter till USA där

billiga som fan om man är ute i god tid
Everybody has the right to their own opinions. Never judge somebody based on their wants, needs, desires or feelings. It is what it is. Accept others truths or GSUM
Poet

2012-04-12 22:06
Tack! :)