Youtube prenumeranter
Hur fasen gör folk för att få prenumeranter? Jag försöker att prenumerera på användare, kommenterar deras klipp osv men inget händer. Har ni många prenumeranter och folk som kommenterar det ni lagt upp. Gjorde ni något speciellt för det typ taggade något spec eller döpte klippet till något flashigt? Kan inte vi med användare på whoa prenumerera på varandra? Ps. Jag är trött och fick förmodligen inte ut det jag ville med tråden. Dshttp://www.youtube.com/user/Johannafroding1989?feature=mhee
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Toastare
2011-10-14 08:37
Bestämde mig för att sympatiprenumerera :) Men annars är det bara att försöka sprida dina videos och vara lite konsistent med att lägga upp nya klipp så kommer det automatiskt.
www.twitter.com/jimmypistol232
shiiit! detta inlägg var hemskt. Låter ju som att jag vädjar till folk att prenumerera:( Jag menar mer att det kunde vara kul att prenumerera på andra whoa använadare. Och jag undrade mest om man verklite behöver sitta och sprida sina klipp som en galning. Jag menar en tjej som jag pratade med har en agent som sitter och kommenterar adra klipp åt henne:S Stört! Aja. Jag är inte så desperat som mitt första inlägg låter. Jimmypistol. Hahaha känns ju bra med sympatiprenumerant^^
kliar du min rygg så kliar jag din haha sen kanske göra covers på lite mera kända låtar så lär du få flera visningar :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Battlerappare
2011-10-14 10:37
Kanske är lite väl spel inriktat men det gäller väll rätt generellt också. Tror han gjorde 2-3 videos på ämnet så kolla hans uploads.
tekone Men jag hatar nya låtar:( Och klia min rygg/din rygg var ungefär så jag menade. Ochsen kul att se vad andra gör för något:P Scrotum Haha tror ärligt talat att jag kan sitta naken och sjunga skulle nog inte få fler viewers för det:D
Är det Soran Ismail med långt hår i videon? Upp med lite hiphop så prenumererar jag också!
Men bra att SUB4SUB spred sig till Whoa också! Jag har 6 subs, dom är coola typer imo
I.C.T.W Ill be heading out soon
Doggsonlol Vad är det för fel med det?:S
Lacroix F22: Därför att jag emellanåt kollar kommentarer medans jag lyssnar på videos, då är det rätt drygt att se runt 50-100 "SUB4SUB" eller "CHECK OUT MY CHANNEL" skit Tagga dina videos rätt så får du nog views
I.C.T.W Ill be heading out soon
Doggsonlol Kanske därför ingen vill kolla min för att jag inte skriver sub4sub:S Men jag tycker itne det är något dåligt. Hur ska man annars kunna visa det man gör? Dessutom frågade jag i mitt inlägg om just taggar:)
Lacroix skrev: Haha tror ärligt talat att jag kan sitta naken och sjunga skulle nog inte få fler viewers för det:DJag kan garantera det ;) Jag hade subscribat direkt.
Lacroix skrev: Kanske därför ingen vill kolla min för att jag inte skriver sub4sub:S Men jag tycker itne det är något dåligt.Jag håller med Doggson på denna. Kommentarer ska handla om klippet (utspårade diskussioner är ok) och inte om någon annans sida.
Battlerappare
2011-10-14 13:04
Gå in på alla stora "Hej jag kan sjunga" folk på youtube, lägg en kommentar där du säger att dom e awesome och skriv att du också har börjat göra samma sak och vill att den "kända" personen/folk ska kolla det. Sen får du inte glömma att skriva "THUMBS UP SO SHE/HE" sees it! Eller liknande. Nobrainer, du måste hora ut dig totalt antar ja
Jag har 6 500 prenumeranter.
Intressepenisen hårdnar!
Jag har 15, och har inte lagt upp en jävla film. Antar att dom vill att jag ska subba tillbaka (?) men fuck det
Moderator
2011-10-14 18:10
Lacroix Jag klickade på nån A team cover i hopp om att få höra introt till A-Team, ack så besviken jag blev. Du sjunger fint som tusan och det lät superbra men inte ens det kunde rädda upp situationen.
Gör du en A-Team cover så ska jag dedikera mitt liv åt att sprida din YouTube-kanal :)
If you have a problem...if no one else can help...and if you can find them...maybe you can hire...The A- Team! Na na na na - na na naa, du du du du - du du du duu! (Inlägget ändrat av Squirtle 2011-10-14 18:10:20)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Vi gjorde en raplåt på den instrumentalen en gång, Squirtle. Det var kul.
Jag lägger själv inte upp egna klipp på youtube (har inte gjort det än i alla fall), men jag använder andra sidor till att lägga upp t ex bilder. Jag tror att första steget till att få bevakare/prenumeranter är att dels vara aktiv - annars finns det ju ingen poäng med att gå in på din sida - och dels att kommentera mycket som du säger att du gör. Använder du youtube mycket så är det väl bara att kommentera på allt. Och då menar jag inte något cheesy massutskick, utan skriv verkligen varför du gillade videon i fråga. En mer utförlig kommentar sticker ut. Jag kollar t ex aldrig upp folk som kommenterat "Nice" på min Flickr, men om någon verkligen skrivit vad de gillar i bilden, eller hur den fick dom att känna sig, så blir jag självfallet mer intresserad. Ett annat tips tror jag är att göra sig mer intressant på det ena eller andra viset. Det finns ju tons and tons av folk som gör covers och lägger upp, så då får man vara kreativ och hitta på något. Har du tillgång till en bra kamera, eller kanske kan låna en? Lär dig klippa och redigera videos, och stick sedan ut i skogen, upp på ett tak med cool utsikt eller vad som helst och sjung/spela där. Gå sedan hem och klipp ihop något riktigt jävla skitsnyggt. Betydligt mycket roligare att titta på än någon som bara sitter i sitt rum framför en webcam. Dvs, var kreativ och lägg tid på det du gör. Något som är visuellt tilltalande lockar ALLTID fler folk. Sedan kan man ju alltid sprida sina länkar också, om man törs. Dela på facebook, lägg upp på din blogg om du har en sådan osv osv. Kör bah.
Hej Johanna! :) Ser att du inte har mycket info om dig sj på YouTube profilen. Det är ett måste att man ska låta och se intressant ut (även om man är totalt värdelös). Jag var inne på en "Wannabe DJs" profil på YouTube och han skrev i "Om mig" 3 fulla sidor typ som A4 om hur cool han var som samlade på musik över världen när han spelade på klubbar. Han skrev i princip om hur kunnig han var om musik och hur stort hans intresse var för det genom att skriva att han under sina år "samlat på sig" 25.000something LPs. Ingen människa kan ju lyssna på så mycket musik det är ju helt överdrivet. Att samla musik i extremt stora högar är ju inte poängen och betyder ingenting, musik är ju inte Pokemon kort. Om den "Musikkunnige DJn" kan få subscribers och skriva så mycket om sin värdelösa person så ska du nog kunna lyckas. Du sjunger helt OK ju ;) så Skriv mer om dig sj, Redigera videorna lite, det behövs inte mycket, ändra temat i profilen, svart och vitt är skittråkigt and good luck girl :)
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Skriv för folket om var du kommer ifrån (de står Storbrittanien men antar att du är från Sverige) och lite om landet. De andra YouTubers kanske inte vet något om Sverige. Skriv vem som inspererar dig, vem du sj ser upp till och som fått dig att börja sjunga. Om det är en nära vän släkting eller familj som fått dig att sjunga så skriv inte det. Skriv att det var t.ex. Mary J. Blige som fått dig att börja älska musik och sjungandet! Andra som jag tyckt om på YouTube har faktiskt haft gemensamma grejer med mig och bland dem är musik och särskilda redan stora artister. De skriver t.ex: My biggest inspiraton to pick up the mic/Start making music/To start producing was The Notorious B.I.G., DJ Premier........................... YouTubers lockar och får andra subscribers att lyssna och kolla genom att säga: Oh you like that type of music? If you like that stuff You will definitely Love my music, take a listen here> Jag lyssnar på deras musik och kanske gillar det> De vinner och har en prenumerant. Fick en gång ett meddelande i min profil: Hey man not to be a creepy guy or anything but i just checked youre page and I saw what type of shit you liked. You should def check out my page i can see if ya like anything peace
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Du är duktig! Gillade din cover på "Soulmate". Vet dock inte vad du ska göra för att få fler subs, testa göra en piano tutorial på nån känd låt som det inte redan finns en tutorial på så kommer du nog få en del. Det är många som letar efter det istället för att leta efter "sheet music".
Konse''
Jag har ungefär 2100 subscribers. Addade folk som fan typ till 300 sen började det gå automatiskt. Nice sida förresten keep it up ;)
kör duetter/mixes/mashups etc med andra utubers och få någon skön lirare att göra något snygg video så kommer du få ihop mer premisar kanske
Jag har några videos med över 10,000 visningar, och vissa med kanske bara 25 visningar, runt 50 prenumeranter. Och jag vet inte riktigt, var dig själv, länka din skit lite här och där, och till slut trillar folk som har samma smak som dig in i din kanal, och antagligen gillar skiten. Ba' köra, och hoppas på det bästa! :P
Wurrup?
Producent
2011-11-01 11:02
http://www.youtube.com/user/OrlandogPsy?feature=mhee Här är min channel, är uppe på 543 subscribers.
Mitt tips för att få fler prenumeranter har med följande att göra.
Va social och engagera dig, va positiv.
Det snabba vägen är sub4sub, finns en del i youtube, men hur kul är det egentligen?
Jag har hellre folk som kör subscribe för tt de är trogna fans och uppskattar det jag gör. Spelar det för roll om hur många du har, det viktigaste är att ha trogna fans.
Men om du vill öka chansen till mer views så ska du ladda upp videos endast på Fredagar eller Söndagar (14;00 - 18;00) högtrafik då.
Använd tags som är lite udda, använder du tags som är ganska vanligt så hamnar du längst bak i en sökning. För att tags ska funka specifikt så använder du detta ""
Till exempel "sjunger" "hoppar" osv.
Hitta folk som har liknande smak som du har och bli vän och lär känna dessa personer.
Lämna spår efter dig, skicka inbox, dela med dig videos
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Jag brukar subba folk som jag märker att jag återkommer till ofta och som leverar kvalitet efter mina intressen. Då är det ju viktigt med att ha relevanta och unika tags... Du har en jättebra röst förresten. Jag tror att om du fortsätter ladda upp kommer folk droppa in allteftersom. Problemet just nu är att du är ännu en anonym person som laddar upp covers. Istället för en introtext borde du själv berätta varför du valt låten kanske. Blir ju lättare att skapa kontakt om vi faktiskt vet lite hur du är. Sen kan du ju även kanske köra nån video där du tipsar om hur man tränar upp sångrösten, en där du visar och pratar lite om pianot, tipsa om bra musik du hittat. Mixa upp det lite helt enkelt fast du ändå har fokus på ditt eget sjungande. Sen är ju det här internet, du kan kommunicera med folk när du väl har fått lite fans. Fråga vilken låt du ska sjunga härnäst, gör en tävling av de och skicka nåt roligt till vinnaren. Etc etc etc. Finns hur mycket som helst man kan göra med det där. Det viktigaste är väl helt enkelt att du visar upp mer av dig själv.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Eller så kör du med extrem urringning och smickrande kameravinkel. Då behöver man inte ens ha nåt att säga.
Case in point:
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
jag tjänar cash på tuben, har tjänat typ 30 kr, det går bra nu.
Du kan gå in på massor utav forum för att få fler prenumeranter. Du bara säger vad du gör och länkar din kanal. Snälla prenumerera http://www.youtube.com/user/AwesomeBrickGaming?feature=mhee
Men jag hatar nya låtar: Men då har du verkligen problem. tror ärligt talat att jag kan sitta naken och sjunga skulle nog inte få fler viewers för det:D Va? Vet inte vilken värld du lever i men naket och sex säljer, funkar alltid!
Jag har 185.000 visningar på min youtubekanal, men bara 40 prenumeranter. Så vet inte riktigt hur man bär sig åt för att få flera, men antar att det går lättare om man har någon slags sammanhang i sin kanal, typ en webbserie eller någon typ av återkommande videoblogg så att folk har anledning att vilja se ens nya klipp när dom kommer ut.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Joo, at det är intressant är ju förutsättning, gäller att sticka ut... Men virre är d Frankie boy på bilden du lagt upp här? Respekt! IDOL!
Varför vill man att folk ska prenumerera på ens videos om man vet att de inte bryr sig ett smack i det man lägger upp iaf? Varför vill man så maniskt ha några extra luft prenumeranter? Det säger ju mer om dig än om dina videos. Lägg upp saker som bryr sig i så får du nog mer än sympatiprenumeranter är mitt tips, om det nu är så himla viktigt. Alternativt fortsätt lägg upp dina videos och skit fullständigt i om folk prenumererar eller inte?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Varför vill man att folk ska prenumerera på ens videos om man vet att de inte bryr sig ett smack i det man lägger upp iaf? Eller hur. Självbekräftelse behovet tar inte slut efter småbarns tiden. En sak jag ogillar är människor med sjuk bekräftelsebehov, som bebis och barn, självklart, överlevnads automatik, men sen och fortsätter i vuxen ålder, se på mig, se på mig, Motbjudande! Senaste i TVn detta med parterapi... Vilket skit. Vad d behöver är ju hjälp med behovet att sitta och fläka upp sitt privata skit i TV liksom. Men lägger man ut videos o liknande med t.ex. favvo låtar o liknande kan jag förstå, då vill man ju att hela världen ska fatta hur bra det är.
Forward skrev: Joo, at det är intressant är ju förutsättning, gäller att sticka ut... Men virre är d Frankie boy på bilden du lagt upp här? Respekt! IDOL! Jepp! Tog några öl och utbytte livserfarenheter. Härlig och sympatisk man!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Ojoj. Frankie Boy asså, vuxit upp med han på TV och som liten på disco vilket han var kändis dj en period, var precis kring tiden han hade tagit alla medaljer och just börjat avsluta brottningen.... En av våra största! Besviken dock att inte bara erkände att han satt på Camilla under Fångarna På Fortet. Kände inte igen han där... Förr skulle han bara sagt som d var
Forward. All vill att deras 60 min of fame helst ska vara något folk slänger på de så de kan låtsas som att de inte alls behöver ha det. "jag är bra som jag är, jag behöver inte bekräftelse", sen är det samma personer som startar trådar som den här.. (menar inte att det är riktat till TS nu) Det minsta man kan begära är väl att folk står för sina personligheter? DET om något är sjukt irriterande när man ser... falska människor haha! Fast nu svamlar jag ut och förstör tråden, sry för det.
OT: Om du vill att folk ska hitta dig när de söker på låtarna så är ett tips att inte ha ditt namn i början på rubriken utan isåfall efter låtnamnet, DET är något som de flesta sökmotorer lätt enkelt faller för.