I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-10-07 01:00

Bollnäs

nu är det så att min flickvän har börjat plugga något design skit här i bollnäs, en annan del av norrland så att säga. och är på besök just nu,
jag har varit här nu i ca 2 veckor,
och jag har har verkligen panik, finns inte ett skit att göra...
min flickvän har redan berättat att här är rätt så dött, när det gäller partaj, o så.
de har en nattklubb som har öppet onsdag och lördag , och har inte så många besökare,
men till min stora, enormt stora fråga..
ÄR.
seriöst, jag är skåning, bor i en stad med enormt stor invandrar bakgrud,(landskrona) jag själv har en far som är ikke svensk
men just nu är jag långt uppe i norr,
och inte för att vara rasistisk eller så..
men här är enormt mycket svarta människor,
alltså jag vet hur det är i många städer , där är folk från balkan, arabländer, afrika, asian, osv..
men inte här...
jag har bara sett, svarta, ..ska jag vara ärlig när jag gått i staden, så är det som att ta en resa till somalien, inte för att vara fördomsfull, men ...
är jag ute och går en dag i bollnäs så ser jag kanske 40 skandinaviska personer, och 120 mörka personer...

så. jag undrar, är det så här i övriga norrland också

mvh ...

2011-10-07 05:48
Kanske för att dom ljusare personer vet att det blir jävligt kalt. En teori till varför du ser 2/3 mörkhyade personer.

2011-10-07 10:59
Jobbade på en byggfirma med några polare en gång och förutom oss var det bara folk från bollnäs, sverigedemokrater hela bunten.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-10-07 11:31
Vilka tider är du ute och går då?
Intressepenisen hårdnar!

2011-10-07 11:40
Bor själv i Norrland, eller Jämtland som jag tycker är mer riktigt, och här har vi ju bara en stad som jag själv händelsevis råkar bo i, Östersund; här har vi en del invandrare men somalier är inte en särskilt stor grupp. Jag tycker staden har en lagom andel invandrade sett till den ganska magra arbetsmarknaden vi har, speciellt också eftersom ens första jobb i den här stan är någon form av telefonjobb, t. ex. försäljning, nummerupplysning eller support där man har svårt att få in en fot på om man inte "har" språket.

Mig veterligen passar inga andra städer/samhällen in i beskrivningen av Bollnäs här i mellersta Norrland - inte i Sundsvall, inte i Ö-vik, inte i Sundsvall. Ånge har en förhållandevis stor andel invandrare i befolkningen men somalier vet jag inte.

Intressepenisen hårdnar!

2011-10-08 01:18
Fattar ingenting! Du måste skoja med denna tråd ju. På många platser är det folk från över hela världen, Chile och sydamerika verkade du ha glömt? Det brukar vara folk från många delar av världen i många platser i skåne. Det ända stället med extremt mycket somalier och eritreaner är Sofielund i Malmö. Annars är de ju utspritt, finns afrikaner på många ställen ju. Att det skulle finnas många somalier i Norrland :O vet jag inte om du skämtar ?är de studenter på något universitet? Bor du i ett område med mycket studenter? Är somalierna verkligen invandrare? Eller detta bollnäs stället en turistort som lockar dem? Norrlands andra invånare som inte är svenskar är ju finnar och samer. Det vet ju alla! Låter som om du slått i skallen! Självklart har kalla bondelandet norrland inte mycket somalier. Jag har aldrig satt min fot längre upp än stockholm i detta land, jag kommer nog aldrig sätta min fot i norrland i mitt liv. Men min arbetskamrat är en snygg, supersvensk kvinna från Gällivare, där man jobbar i gruvor och åker snöskoter och skidor. Invandrare var hon ju såklart inte van vid förutom då hon varit i stockholm (innan hon flyttate permanent till Malmö). kan dessa svarta människor du ser prata svenska? jag kan inte tänka mig en invandrare med den supersvenska norrland dialekten, eller tänka mig att en invandrare skulle bryta på norrländska haha! Du kanske åkt till bollnäs på en temamånad. Du som säger dig
bor i en stad med enormt stor invandrar bakgrud,(landskrona)
borde ju oxå veta att det heter Somalia, inte Somalien? Vet du ens hur somalier ser ut? De kanske är eritreaner eller etiopier?
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-08 01:27
om jag kollade i en skolkatalog för en skola i norrland så är väl chansen inte stor att jag skulle se en mörkhyad person överhuvudtaget? Jag ska googla bollnäs nu
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-08 03:20
Quiksilver: grattis, du tillförde just inte ett skit.
Intressepenisen hårdnar!

2011-10-08 12:28

Vad är ditt problem?
Vill du försöka värva folk till SD eller liknande, så har du valt fel forum!
Dessutom råkar jag ha landställe i Järvsö (ca 30 min från Bollnäs) och har varit i Bollnäs otaliga gånger, senast i somras. Att det skulle krylla av svarta/somalier/icke etniska svenskar är bara bullshit.
Du verkar vilja påpeka att Sverige är på väg att bli "icke-svenskt" men du gör dig bara löjlig. Om du dessutom, som du påstår, kommer från Landskrona så borde du verkligen inte bli chockad över människor med annan hudfärg.

2011-10-08 17:46
jag har bara sett, svarta, ..ska jag vara ärlig när jag gått i staden, så är det som att ta en resa till somalien, inte för att vara fördomsfull, men ...

Tycker det här var lite kul. Varför skulle det vara fördomsfullt att konstatera att en stad har många svarta? (om den nu hade haft det)
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-10-08 19:30
Hahaha Somalien. :D

Also, ett gammalt ragg till mig samt ett par polare kommer från Bollnäs. Det är nästan lika dött som Burträsk, fast inte riktigt.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2011-10-09 02:38
"Inte för att var rasist men det fanns svarta i stan där jag bodde"

2011-10-09 15:32
kown skrev:
"Inte för att var rasist men det fanns svarta i stan där jag bodde"
Fruktansvärt användbar fras, som ger vanliga faktapåståenden en liten twist.

Inte för att jag är rasist, men...

...det är mycket svält i Afrika.

...kineser tillverkar mycket prylar.

...många svenskar åker till Thailand på semester.

...Indien har en väldigt stor befolkning...

...Indianer utgör en väldigt liten del av USA:s nuvarande befolkning.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

Producent

2011-10-09 15:48

När var du senast i Somalia?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-10-09 15:55
hahaha klart han undrar, varför blir han rasistisk för det?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-10-09 20:30
lite offtopic... men trivs din flickvän på skolan? går hon grafisk design?
jag funderar på att söka den nämligen. haha

Rahamadjan av GU-PA!

2011-10-09 22:54
haha "lite offtopic", vad e då mycket offtopic? xD

jag tycker det känns som att det fokuseras på ganska fel sak i hela tråden TS skriver:

"är jag ute och går en dag i bollnäs så ser jag kanske 40 skandinaviska personer, och 120 mörka personer..."

å alla går igång om somalier å somalien (fniss) hit å dit, är det ingen som reflekterar över detta: Jävlar vad lite folk han ser! :O

en dag = 8 timmar, 120 + 40 = 160, 160/8=20, 20 personer i timmen!

Är det så i övriga norrland också?

//Yde - ;P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-10-09 22:59
Bjäär skrev:
haha "lite offtopic", vad e då mycket offtopic? xD

haha det skulle vara det här inlägget då!
Rahamadjan av GU-PA!

2011-10-10 16:46
Bjäär ungefär så lite folk kan man se på början av vintern, mitt i vinter e man glad om man lyckas se mer än 20-30 personer ute, förutsatt om man inte går in i en affär. Sen att han skulle se mer svarta än vita e konstigt, han kanske söker efter svarta eller så är dom mörkhyade mer resistenta mot kylan. Sist jag var där så såg man knappt någon svart person, ytterst sällan man såg mer än 10 olika per dag. Skulle säga att dom är i majoritet jämfört med andra invandrare, men i ligger i lä i x antal vita. Har inte stött på någon med asiatisk, grekisk etc (eu) bakgrund när jag har vistas i Bollnäs som har direkt invandrat dit från något annat land.

Så svårt att ta den spelare seriöst när han går in i en grupp svarta och cirkulerar som en guldfisk runt dom och blir lika förvånad när han gått 180 grader och ser bara svarta.

2011-10-12 23:26
Har hört rapporter om somalier nånstans i Boden
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor