I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kommer du vara kvar på facebook?

Övrigt - Blandat

   

2011-09-30 16:22

kommer du vara kvar på facebook?

om du har ett facebook-konto (vilket är troligt, mer än 700milj andra har ju), kommer du ha kvar ditt konto även efter de nya uppdateringarna? som vi alla vet ger varje medlem alla rättigheter för text och bilder till facebook då man signar upp, det är inget nytt. det nya nu är att facebook i sin tur, utan att fråga, ger företag som är intresserade tillgång till all den här informationen. total sell-out, alltså.

när FRA drevs igenom var det många som höjde rösten, för nu kunde ju storebror/staten övervaka (ännu) mer. när facebook uppdaterar på det här sättet verkar de flesta acceptera att få sina identiteter, bilder, relationer, åsikter och texter i händerna på de företag som är sugna att betala för det.

själv har jag raderat mitt konto. vill icke va övervakad/lägga mina privata angelägenheter i storföretagens händer.

bättre förklarat: http://www.dn.se/nyheter/emanuel-karlsten-sa-slapper-facebook-in-foretagen-i-var-privata-sfar

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.