I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Börja dricka alkohol tidigt på dagen?

Övrigt - Blandat

2011-09-15 13:57

Börja dricka alkohol tidigt på dagen?

Jag är en sån som vill vara full, eller lite berusad när jag kommer till en förfest. Men jämt när jag börjar dricka tidigt på dagen så blir jag helt slut på kvällen, och jag känner några som brukar börja dricka redan på förmiddagen och vara på topp på kvällen. Nästan i alla fall.

Så behöver lite tips på hur man håller sig på bra humör från typ 4 tills kvällen, men fortfarande vara lite berusad ^^

2011-09-15 14:05
Practice makes perfect.

Groupie

2011-09-15 14:08
E inte så konstigt att du blir trött tidigt om du är full redan när du kommer till förfesten. Efter ett tag går alkoholen ur kroppen = då blir man trött.

Men jämt när jag börjar dricka tidigt på dagen så blir jag helt slut på kvällen

Hur full vill du egentligen bli innan förfesten? E väl smartare att dra ett par öl någon timme innan du ska dit så blir du inte för packad. Att sitta och dricka hela dagen med planen att fortsätta hela kvällen också blir väl alla mer eller mindre trött av..tror inte det finns någon lösning för det
Prova drick red bull istället.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-09-15 14:15
Hur full vill du egentligen bli innan förfesten?

Formulerade mig lite dåligt, men jag vill som sagt ha börjat dricka innan förfesten. Spelar ingen roll hur mycket egentligen. Räcker väl med ca 2 som du sa.

Men om jag tar med 5 öl mer än vad jag brukar dricka, då borde det väl gå att dricka lite tidigare fast med längre mellanrum mellan ölen?

2011-09-15 14:19
Att bli trött på fyllan är bara en psykologisk grej. Ta en öl extra och "tänk dig pigg"?
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-09-15 14:22
Gäller ju att hålla någon slags nivå, när det är festival brukar jag börja nästan direkt jag vaknar och hålla på till sent på natten, gäller att ha en jämn nivå(istället för att kasta i sig allt innan kl --) slipper man också bli överdrivet full och kan fokusera på att ha kul.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-09-15 14:34
Så det borde inte bli lika illa om jag tar med 5 extra öl som jag dricker långsamt till förfesten?

2011-09-15 15:17
Du får känna efter själv, du lär ju märka när du väl tagit någon öl :) mitt tips är iaf att sprida ut din konsumtion, dricker du med ett jämnt mellanrum kan du dricka lite mer än du "vanligtvis" gör ;p om du tror du behöver 5 extra, så ta med dig 5. Alltid bättre med lite för mycket än för lite när man väl festar känner jag ;)

2011-09-15 15:55
Hört talas om tjack?
http://www.sthlmmd.se

2011-09-15 16:14
shit vilka problem...

ta varannan vatten.
 Haters gon' hate...
Poet

2011-09-15 16:54
lite knark så är det där problemet ur världen.
"life's a garden, dig it."

2011-09-15 17:03
lite knark så är det där problemet ur världen.

Århundradets citat, ska tamejfan bli mitt motto (gällande allt).

Dricker du öl så finns alltid risken att du blir trött, har hört (från trovärdig källa) att humle kan verka på ett sätt som gör en trött.

2011-09-15 19:22
En rutinerad kompis tipsade om att dricka en tetra rödvin, bli full, spy tidigt hemma innan man går ut och sen piggnar man till och är i toppform inför resten av kvällen...

2011-09-15 19:46
Jag har blivit gamling, åker hem vid tre varje klubbvisit haha. Mat och sömn numera
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-09-15 19:54
Men för helvette ungjävel, är din generation så curlad att du inte ens klarar av att utveckla alkoholproblem på egen hand?

Du kanske bara går på jävligt tråkiga fester. Svep ett par bärs och börja mucka med vakterna/den lokala gangstern, du kommer vakna till jävligt fort!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-09-15 20:21
mucka med vakterna/den lokala gangstern, du kommer vakna till jävligt fort!

hahah!
Poet

2011-09-15 21:54
Men för helvette ungjävel, är din generation så curlad att du inte ens klarar av att utveckla alkoholproblem på egen hand?

Gjorde min vecka. tack!

Admin

2011-09-15 22:58

Haha, åh, underbar!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-09-15 23:15
Outch! ... Det gör fan ont!:/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-09-15 23:22
När du börjar bli trött, ta en shot whisky. Funkar för mig.
Poet

2011-09-15 23:35
Att dricka mitt på dagen

DOUCHE or NO DOUCHE?
At the gates of Eternity...

2011-09-16 01:59
Svep ett par bärs och börja mucka med vakterna/den lokala gangstern, du kommer vakna till jävligt fort!

Somnar menar du?
Manager

2011-09-16 09:21
NateW: Du är inte gammal förrän du somnar innan du kommit iväg till krogen. Händer mig varje helg nuförtiden. True story.

Gemeni: Varför vill du vara full när du kommer till förfesten?
Redline!

2011-09-16 12:33
Alltså, jag kan tycka att det är jävligt skönt att komma lite senare till förfesten, runt halv 10-10 typ, och innan dess sitta hemma, lyssna på skön musik, chilla lite vid datorn och dricka en öl innan och en efter duschen liksom.

Hajar dock inte varför man skulle börja dricka vid 4? Ta en bärs vid halv 9

alternativt så kan du komma halv 11 till förfesten och svepa i dig en sjuttis på en timme, så är du i form lagom till dansgolvet
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-09-16 12:36
förfest kl 10? hur länge håller du igång egentligen :p

2011-09-16 13:17
förfest kl 10? hur länge håller du igång egentligen :p

Det är väl ganska normalt med utgång framemot midnatt? Och i våra större städer har jag ofta gått ut senare än så.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2011-09-16 13:32
Jo, men man vill ju helst sitta och ta det lugnt med kompisarna några timmar innan man drar dit. Klockan 19.30-20.30 brukar förfesten börja vart jag bor åtminstone, då man slipper ruinera sig på krogen haha :)

2011-09-16 14:45
Förfesten börjar la senast vid 6? om man inte är seg o köper smuggel. vem fan köpepr sin bärs och väntar fyra timmar med att börja dricka den? helt ologiskt.. o ja tjack är ju bra medecin mot sömn. eller köpa massa efedrin på nätet, finns så många olika alternativ.. Att detta skulle vara ett problem?
!

2011-09-16 14:47
skål
http://duckdown82.tumblr.com/
Poet

2011-09-16 15:36
BC99

NO DOUCHE

Så länge man inte är fyllo och krökar i barnens lekpark vid 14:20
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-09-16 17:56
Heldagar är fint det... Sticka till en uteservering 13, sen hålla igång hela natten. Sliter på kropp och plånbok dessvärre.

Tipset är väl att äta ordentligt under dagen, och att försöka gå över till drinkar tidigt, och sen sprit lite senare. Dricka öl i 12 timmar blir lätt lite jobbigt.

Socker är fint det med, att svepa en burk cola nån gång.

2011-09-16 18:34
finns bara ett svar: E
Mikael Söderlund made me..

2011-09-16 18:45
varannan red bull! xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2011-09-16 22:55
Jadu handlar om att experimentera med tiden mellan dricka, tiden att dricka upp en dricka och procenthalt alkohol samt ens alkoholtolerans.

Sedan är bra sällskap viktigt så man inte bara dricker på för att man inte har annat att göra.

NO DOUCHE Bc99
Om man håller sig hela dagen och kvällen.
Inget tok supa bara för att däcka innan festen börjat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-17 21:33
om man alltid är full så slipper man tänka på såna där saker
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2011-09-18 13:12
tycker att ni börjar på tok för tidgt me festandet även om det bara är förfest. ett tips istället är ju att komma till förfesten med ett leende och bra inställning bara. sen att arrangera några shots med vänner i början. och sen en bira var 40e minut. typ. man blir ju aldrig mera full än efter de första 4-5 ölen. sen går det ju bara ner om man inte är försiktig.

2011-09-19 13:07
Förr när jag var en galning som festade hela tiden, hade jag som vana att köra varranan vatten. Detta innebar att jag orkade hålla igång längre än alla andra som inte drack varanan vatten och jag var oftast den som inte deckade eller började bli bakfull klockan 4 på morgonen.

Med andra ord varranan vatten does the trick
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2011-09-19 22:53
Inte sitta still, gå ut på stan och ös + hört att musik ska vara bra :D
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-09-19 23:09
Förr när jag var en galning som festade hela tiden, hade jag som vana att köra varranan vatten

Does not compute.

2011-09-20 10:09
Jag kan på sommaren framförallt gilla att dricka några/nått glas vin under eftermiddagen innan jag drar på fest. och då för att det är gott och för att hitta stämning.Men då är det ju typ 3 glas MAX. Jag har svinsvårt hålla mig kvar på bra nivå om jag blivit väldigt full tidigt.. Fortsätter jag dricka blir jag bara för full och det ser jag ingen som helst poäng i att bli. Och slutar ja dricka en stund är risken
stor att jag blir trött och har svårt att ladda om igen.

Att komma småberusad till fest är ju en sak tycker jag. Men att komma full, vad är vitsen med det? Kan man inte umgås utan att vara full? Osäkerhet? Fjortis? Eller vad är grejen?? Nu vet ja ju inte va du är på för förfester, men på mina brukar vi spela ölspel och andra spel, snacka och umgås.. Är man redan full så kommer man ju inte orka med i bra tempo och förmodligen inne i sin lilla bubbla.. ( menar inget illa, tycker bara de låter knas)

2011-09-23 08:41
App maybe it dosent compute in your head thats all. Har du en sjukdom som gör att du inte kan lägga ihop ett och två? har du fel på hjärnbarken?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2011-09-23 10:49
Att festa som en galning går inte ihop med varannan vatten, nej.
Att "festa som en pensionär" däremot klingar rätt väl med ditt uttalande.

2011-09-23 12:02
Det finns en medecin för det problem det kallas tjosan
 LGTM

2011-09-23 12:20
Bra idé med alkohol tidigt på dagen, blir nog fan en bärs nu.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Rappare

2011-09-23 14:05
Drar iväg o ölar nu :)
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2011-09-24 10:39
Om du ska börja tidigt så måste du fortsätta hela dagen också, får inte bli allt för långa pauser då blir man trött!
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-10-31 12:42
länge sen man "förfestade" ja menar... Antingen är det en dag man ska va full och då e man det hela dagen eller så kan man lika gärna strunta i det.

P.S jag jobbar inte så ofta men tycks alltid ha råd att bli full iaf. :)
http://www.myspace.com/splitkeysbeats