I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mest risk för att låta som en knarkare....

Övrigt - Blandat

Poet

2011-08-31 15:03

Mest risk för att låta som en knarkare....

Men vart kan man köpa sprutor? Har börjat på BJJ på allvar nu och jag antar att det bara är en tidsfråga innan man får lite svullna öron och behöver tömma de på vätska.

Så vart kan man köpa sprutor?

Love!

At the gates of Eternity...

2011-08-31 15:28
blomkålsöron FTW
http://duckdown82.tumblr.com/
Poet

2011-08-31 15:33
Nej tack! :D

2011-08-31 15:36
Antar att du vill ha kanyler också och inte bara pumparna?
Man får inte sälja sånt i Sverige så du kommer inte att hitta det i affärer eller Apoteket.
Känner du någon med diabetes så kanske dom kan ge dig en spruta.
Gå ner till Södervärn och fråga nån av dom som hänger runt Pressbyrån ;)
Poet

2011-08-31 15:38
Hahaha och få en second hand spruta med hiv i? Hellz no!

Måste väl kunna köpas via internet eller något?

2011-08-31 15:41
Vet inte? Vet bara att handeln är hårt reglerad.
Känner du en sjuksyrra så kan ju dom ta hem ett par från jobbet utan problem...
Poet

2011-08-31 15:54
Well tack för tipset :) Får väl leta vidare.

2011-08-31 17:40
hänvisar dig till flashback och du kommer ha ditt svar i kväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-08-31 17:51
inte ikväll. om 3 minuter
Poet

2011-08-31 17:59
Hänger helst inte i sådana träskmarker. Men ni får gärna posta en tråd där och ge mig svaret hehe

2011-08-31 18:16
http://sprutor.com/

verkar gröna, har aldrig handlat där själv och fb-tråden är ganska gammal, men verkar ok. och dom säljer inget annat än sprutor så inget jidder tack.
stigili dang dang didan
Poet

2011-08-31 18:45
Simple as that? Tack hehe :)

2011-08-31 20:12
Kul med BJJ, härligt :)

Kan inte klubben assistera? Lär ju vara där det händer.

Har du anlag för blomkålsöron förresten? De flesta verkar inte få det alls, i min erfarenhet.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Poet

2011-08-31 20:43
Har inte frågat än, men ingen på klubben har blomkålsöron och en kille har sånna fula öronskydd hehe. Jag tror faktiskt inte jag har anlag för det (hoppas jag inte jinxar mig själv nu!) har polare som har fått lite svullet öra efter ett par gånger, jag har hittills inte känt av något alls. Plus jag har mitt afro som skyddar mina öron typ.

Nu vet jag ju att det är lättare för brottare att få det än jitsukas då sporterna är olika, men lika bra att vara säker :)

Rullar du själv?

2011-08-31 21:04
Chu chutsu!

Vilken viktklass kör du i BC? Jag har funderat på att dra på mig pyjamasen igen och börja tävla lite, vi kanske kan avgöra vem som är den grymmaste zombie-stryparen en gång för alla :)
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2011-08-31 21:42
Har inte börjat tävla än, är fortfarande bara vitbältare :) Men jag väger 86 kg (193 cm lång), men siktar på att landa någonstans mellan 90-93 kg med gi. Själv? :)

2011-08-31 21:45
BC99

Jag körde förut, kul som fan! Nu kör jag bara lite på skoj i en jobbarkompis kung fu-dojo :)
Poet

2011-08-31 23:18
BJJ alltså? :) Hur länge körde du?

2011-09-01 02:25
Staph infection är lite vanligare än blomkålsöron i BJJ. Fast mindre om man kör med GI såklart.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-09-01 03:27
Jag har diabetes så jag har en jäkla massa sprutor med kanyl här hemma. Engångstjoffsar som jag aldrig använder(Man använder sig av "pennor" så man slipper dra upp dosen i en spruta varje gång).

Så bästa tips är väl att kolla runt om någon bekant eller bekants bekant har diabetes så du kan få några sprutor av honom/henne. Diabetiker får ju sakerna gratis och det är som sagt inget man använder utan man har det bara liggande i reserv utifall det skulle bli nå strul med den vanliga och man inte har något recept att hämta ut ny :P
Jag är legendarisk

2011-09-01 06:38
Ligger väl runt 93 nu, utan gi. Så jag hamnar väl i den lite för tunga -99kg klassen, är ju hopplöst att deffa inför BJJ. Har man otur så får man inte väga in sig för än på eftermiddagen, speciellt om man är tung (de tyngre viktklasserna brukar ju börja sist av nån anledning).

Är själv också bara vitbältare. Körde BJJ i 8 månader eller så för ett par år sen, men sen blev det mer fokus på den stående biten, så jag har nog glömt det mesta (utom den SW man tränar inom MMA då). Om jag bara kunde få tiden att gå ihop så vore det dock kul att börja rulla igen, men hela jävla jobb-grejen sätter lite käppar i hjulet.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2011-09-01 09:22
marvingaye: Yeah men staph är en hygienfråga.

GreborB: Ska fråga runt och se om jag känner någon som kan bidra :)

UncleSam: Hehe för mig är det tvärtom, jag började med stand-up och lagt ner det helt för att köra grappling.

Heavyweight, baby! :)
Manager

2011-09-01 10:28
Jag hade en horseare som bodde hos mig för ett par år sedan och hon beställde sina sprutor från nätet. Minns inte vilken sida men hon fick en hel kartong jävligt billigt och det tog bara någon dag, så länken som BÖKCreW postade lär funka.
Redline!

2011-09-01 20:18
BC99:

Körde ett knappt år sammanlagt... på Hilti BJJ i Sicka större delen av tiden, grym klubb! Men lite långt borta från där jag bodde.

2011-09-02 10:17
Euuwww sprutor fan va äcklig du är TS!
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-09-02 10:27
hehe "tömma öronen" whatever roider
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Poet

2011-09-02 10:30
Nate: Min fru kommer döda mig om jag får blomkålsöron haha! Plus jag vill inte heller ha sånna fulöron för den delen. Så I got's to do what I got's to do! :)

Gangsta: http://en.wikipedia.org/wiki/Cauliflower_ears

2011-09-02 10:40
säg som det är istället BC99, du ska börja kura din fuskare.... altenativt börja använda som vapen....
Dra åt helvete

2011-09-02 18:28
Ah det är ju för jävla äckligt hahaha.. Min vän tränar proffs BJJ sen några år men hans öron är helt normala, han beskriver det som att vissa bara inte får dom :S
 http://www.myspace.com/murderdem
Poet

2011-09-02 21:02
CSG: Ja, du har genomskådat mig.

NateW: Yeah exakt, det är inte alla. Men förr eller senare kommer öronen hamna i kläm och då (inte garanterat att de sväller upp) så är det ju bra att vara redo. Det som sker är att brosket i örat mjukas upp till vätska, tömmer man inte den överflödiga vätskan, så stelnar det till och blir med tiden till blomkålsöron.
Toastare

2011-09-03 13:49
du ska börja kura din fuskare

Kura/kuring på skånska betyder slagsmål...aldrig hört att det används på nått annat sätt.
Jag skyller allt på Emma!

2011-09-03 14:54
Alltså...gå till en läkare och töm det.

Jag har blomkålsöron och har varit på sjukhus 2 ggr per öra för att skära up poch tömma. Problemet med att tömma med sprutor är att du måste tömma skiten hela tiden, 1 gång i veckan för att det fylls på med blod hela tiden - och du får inte supersnygga öron av tömning med spruta i o m att du inte får bort allt.

Det optimala är att åka till öra, näsa, hals sen får du bedövning i örat när blomkålet kommer och då skär du upp det och tömmer det. Sen syr man fast två plastplattor som förhindrar att örat fylls med blod igen och så får det sitta i ca 1 vecka (beroende på läkeprocessen) och sen plockar man bort brickorna och vips så har du öron som ser ut som normala öron igen.

Poet

2011-09-03 15:18
Bounty: Han försökte bara vara lustig antar jag, I let him get away easy ;)

Djb: Som sagt, vill inte jinxa mig själv nu, men jag verkar inte ha anlag för det, men är det inte jobbigt att springa fram och tillbaks till sjukan hela tiden? Kostar det inte också?

Brottas du eller vad gör du för kul? :)
Toastare

2011-09-03 19:49
BC, du får säga till din dam att det är hennes uppgift att tömma dina öron ;)
Jag skyller allt på Emma!

2011-09-03 22:44
Läste inte tråden men, köp öronskydd som en del brottare har?

2011-09-03 22:44

Poet

2011-09-03 23:54
IraQ: Och se ut som en geek? Jag kan väl lika bra bara cykelhjälm när jag cyklar eller kanske använda paraply om det regnar? :P

Nej tack, afrot täcker öronen och får göra det jobbet.

2011-09-04 13:54
BountyBoo F31
kura som i anabola-kur
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.