I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kopiera nyckel, som tydligen är säkerhetskopierad.

Övrigt - Blandat

2011-08-23 20:33

Kopiera nyckel, som tydligen är säkerhetskopierad.

Jag är inneboende. Kan man göra detta, eller finns det någon i Göteborg (eller runt om) som gör detta utan intyg? För att få intyg från hyresgästföreningen kan vara svårt i.o.m. att jag är inneboende.

Don't!

2011-08-23 20:41
Att du inte pratar med den du är inneboende hos då? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-08-23 20:44
Jobbigt situation:
Den som äger lägenheten bor i USA och om man hyr ut en lägenhet under längre tid blir denne tvungen att sälja efter ett tag (om denne bor utomlands). Denne vill nämligen ha ett ställe att komma till när hon är i Sverige, vilket har gjort att den som skrivit andrahandskontrakt inte kan göra något för att äventyra detta. Så att gå till hyresgästföreningen och säga "HEJ", vi bor här nu, kan vi få kopiera? Är uteslutet.

Men ja, vore en simpel lösning :).
Don't!

2011-08-24 12:46
de flesta sånadär små fixa sko-och kopiera nycklarställen bryr sig inte, testa att gå in och se vad de säger?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Manager

2011-08-24 13:52
Det brukar kosta en hundring extra på såna ställen som Misery just tipsade om. De skiter i.
Redline!

2011-08-24 14:58
va? det är bara gå till nån som kopierar, räcka fram nyckeln och säga du vill ha en till och sen kostar det typ en hundring... jag har aldrig behövt visa intyg, snackat med nån hyresvärd eller nåt, och då har jag varken haft kontrakt eller varit skriven på adressen.

2011-08-24 17:20
Har gått dit och kollad, alla vägrar. De snackar om att de förlorar licens, får böter o.s.v..
Don't!

2011-08-24 17:20
"dit" = flertal ställen.
Don't!
Admin

2011-08-24 17:24
"Dit", är det då ställen som inte är centrala gbg också? Har du typ testat med nyckelsnubben på K-dala torg och liknande?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-08-24 17:31
Ja om jag förstått det rätt vill du ju åka till små ställen som ligger en bit utanför det centrala, iaf i sthlm. Aldrig gjort det själv men har kompisar som provat med goda resultat.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-08-24 18:22
Nej, det är sant. Har mest testat i centrala Göteborg. Tänkte bara kolla om någon visste något exakt ställe så man slipper leta sig ut. Men borde väl gå om jag kommer med en hundralapp för mycket.

Tack alla!
Don't!

2011-08-24 19:00
okej, jag har bara gjort det i förorten, möjligt det funkar annorlunda i stan...
Moderator

2011-08-24 20:44
de flesta sånadär små fixa sko-och kopiera nycklarställen bryr sig inte, testa att gå in och se vad de säger?

Ja, vad är egentligen grejen med de här ställena? Varför fixar de alltid just skor och nycklar? Används samma verktyg till sulor och nycklar, eller vad är kopplingen? Varför inte sälja korv med bröd och nycklar? "Jojjes korv och nyckelfix - ät medan du väntar".

Och bara av ren nyfikenhet måste jag fråga: är det någon här som har fixat sina SKOR hos en sån här nyckelmakare?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Groupie

2011-08-24 21:17
Jag vill också veta svaret på det hehe..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-08-24 21:51
Squirtle
Vet att min farfar gjorde det back in the days.. Sen vet jag faktiskt ingen mer..
Don't!

2011-08-24 21:52
Det har inte kollat runt i förorterna isf. Ge dom en hundring under bordet blinka med ena ögat säg CHOMBIIZZZZ! Kom igen CHOMBIZZZ.. Tills dom ger med sig.
 http://www.myspace.com/murderdem