I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Midnattslopps kupp

Övrigt - Blandat

2011-08-13 23:42

Midnattslopps kupp

Hej. En gång varje år murar dom in mitt hus, och tusentals människor kutar allt vad dom har runt inhägnaden till toner av skit som brakar loss flera timmar in på natten.
personligen sitter jag å funderar hur jag kan dra nytta av detta och göra det till något roligt för mig(eller eventuell dåre som läser och vill göra något sånt här), och inspirerad av allsköns tevespel så har jag en idé.

eftersom galenskapen redan är igång så kan jag utföra den först nästa år, om jag skulle känna mig motiverad till det då(vilket jag förmodligen inte gör med alla eventuella dåliga konsekvenser).

så här lyder min tanke:
Att bli jagad är kul och ger en rejäl kick, det har många spel lärt mig(samt en svartklädd två meters boxare som jagade mig efter att jag klottrat en gång i tiden... och allsköns andra galningar).
det är däremot viktigt att man har någon form av chans till överlevnad.
Ett par rollerblades ger en ett försprång.
Planen är alltså att rulla in på vägen en bit framför alla joggare och sen rulla för livet jagad av tusentals pumpade svettiga trikåer.
kanske kommer ett och annat hinder in från sidorna för att fånga personen som gör detta.

vad för negativa konsekvenser skulle detta kunna ge? juridiska osv.
har du någon annan plan som kan ge en själv glädje samtidigt som det inte förstör för dom som springer loppet?

inget är särskilt genomtänkt men jag langar ut tanken i era surfsvall för att se om iden kan vidareutvecklas samt höra era åsikter och vad för konsekvenser detta ger.

bara som ett exempel vad för banor i tevespel jag menar:

2011-08-13 23:43
vill förövrigt understryka att jag unnar alla dom som njuter av galenskapen att göra det, midnattsloppet på södermalm är inte skapat för att göra mig lycklig men för att göra andra dårar det.
Moderator

2011-08-13 23:53
undrade fan va de var det var för grejer på gång när folk klev på tunnelbanan med t-shirts det stod; midnattsloppet på.. fyfan va äckligt underbart det skulle vara om nån gjorde det. blir det några konsekvenser så äre fan värt det. hade lätt gjort nåt sånt om det inte varit för att jag är livrädd för att bli jagad och livrädd när det är mycket människor.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-08-14 00:23
jag har funderat vidare på hur man kan utveckla det...
om man skulle va ett helt gäng kan man blanda in inslag av roller derby, vilket är rollerblades lopp samt fight, man får en viss mängd poäng för att komma i mål, ene viss mängd poäng för vajre motståndare man lyckas fälla till marken.
man åker alltså ett gäng människor framför massan som man måste fly från samtidigt som man försöker slå ner/fälla alla andra som åker rollerblades.
FATTA vilken kick! självklart får man köra på feta skydd, motorcykelhjälmar osv.

kan även inkorporera att man får poäng för att göra vissa saker på banan, typ att man åker på så många brunnar som möjligt eller på vita streckade linjen mellan körbanorna på vägen.
man skulle ju också kunna ha med vattengevär i spelet och få poäng för varje gång man träffar olika specifika föremål...
Rappare

2011-08-14 00:35
Haha, vilka jävla idéer du spånar! Verkar bli en fet sport det här! Men vattenballonger, och vattenpistoler låter som en bra plan med i spelet! Sen extrapoäng för att åka baklänges en viss längd är nog också en skön idé.
Wurrup?

2011-08-14 00:36
Trixig-person3 F15
jag blir lika paff varje år när de börjar bygga in mig :P
hatar platser där det är väldigt många människor, så jag delar den rädslan med dig!
att bli jagad av sjukt många människor vore sjukt läbbigt men också en jädrans kick!
vore roligare om man var flera som gjorde det, så häng på)och skönt om alla är lika skrajja)! :O

2011-08-14 00:39
Underhållning P19
Vattenballonger och baklänges! perfekt ide!
man kan ha kompisar strategiskt utplacerade i massan längs med sidan som sträcker fram vattenballonger åt dom tävlande som dom sen får kasta på varandra för poäng!
Rappare

2011-08-14 00:45
Ja, exakt! Sen kan dom också komma med andra roliga föremål, som ska kastas mot andra rollerblejdare. Typ som bananskal (?!) för att få in lite nintendo känsla i det hela, tänk Mario Kart, fast på blades!
Wurrup?

2011-08-14 01:00
Underhållning P19
bananskal och rökbomber! :D
lär va riktigt enkelt att undvika bananskalen på den breda vägen däremot...
men om man bestämmer att man bara får köra inom vissa fält på vissa sträckor så blir det nog bättre!
Rappare

2011-08-14 12:59
Jag är på oavsett. Säg till när det är dags.

2011-08-14 16:38
scrotum P21
jag ska lägga det på minnet. sätter en memo nångång nästa år så jag inte glömmer att du är på! mohahahaha
Rappare

2011-08-14 17:13

2011-08-14 19:42
scrotum P21
will do so. memo är nu inlagt i mobilen! haha.
Rappare

2011-08-14 20:57
Åååh, det här kunde ju blivit århundradets whoa-meeting! Skulle lätt vara på jag med, men jag bor liiiite för långt bort. :( Samt att jag inte åkt blades på 8 år.
Wurrup?