I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka bokstav-kombinationer har barnsago-figurer?

Övrigt - Blandat

2011-08-12 14:21

Vilka bokstav-kombinationer har barnsago-figurer?

Jag tror defintivt att både Pippi Långstrump och Lotta på Bråkmakargatan har ADHD, Emil i Lönneberga har nog DAMP.

Kan ni komma på fler?

Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-08-12 14:22
Eller glöm bokstavkombinationer, diagnoser överlag blir roligare :D

2011-08-12 14:23
Vart är världen på väg?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-12 14:23
Karlsson på taket: MUPP
gör coola saker hela dagarna

2011-08-12 14:27
La_Latina

tråkig du ääär! Allt måste inte vara seriöst hela tiden ;)

2011-08-12 14:32
Jag tycker det är intressant att såna figurer som i sagor som anses vara roliga och intressanta har samma drag som barn som får diagnoser i vårat samhälle :P

2011-08-12 14:55
bokstavskombinationer är bara ett påhitt för att kontrollera människor med hjälp av knark
Rappare

2011-08-12 15:09
Groupie

2011-08-12 16:56
Det går att ha en seriös diskussion om ämnet, fett intressant.
Såna figurer som i sagor som anses vara roliga och intressanta har samma drag som barn som får diagnoser i vårat samhälle
. Aldrig tänkt på det där förut men det stämmer fan.

2011-08-12 17:00
Kalle anka = adhd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-12 17:38
Skalman: autism

2011-08-12 17:46
Mårten gås (han som jobbar för farmor anka) = ADD

2011-08-12 18:15
Dobbie i Harry Potter: Tourettes syndrome

Tror fanemej Harry Potter har lite Adhd oxå.

2011-08-12 18:25
Kalle Anka - Extrem otur
Producent

2011-08-12 19:49
Kalle Anka borde i alla fall gå "anger management" kurs.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-08-12 19:57
Karlsson på Taket är ju både extremt narcissistisk samtidigt som han uppvisar flera drag av psykopati och Nils Karlsson Pyssling skulle nog smälta in rätt bra i HBTQ-kretsar. Långben betraktades nog redan på sin tid som en idiot eller möjligtvis imbecill och den mycket labile Kalle Anka skulle fråntas vårdnaden av Knattarna rätt kvickt. Ior skulle genomgå tung medicinering för sina svåra depressioner medan den multihandikappade Nalle Puh skulle få leta håning med hjälp av en personlig assistent, vi kan samtidigt konstatera att Nasse just påbörjat en hormonbehandling för sin Pubertas Tarda ( försenad pubertet.)
Intressepenisen hårdnar!

2011-08-12 20:02
Nalle Puh skulle få leta håning med hjälp av en personlig assistent

Hahaha fy fan va bäst. Jag tror till och med Nalle Puh hade blivit bättre på att hitta håning med en personlig assistent.

2011-08-12 22:07
Det är ju uttalat att Brumma, Bamses yngsta dotter, har autism/är efterbliven. Det är ju ett avsnitt där det Skalman förklarar för alla att Brumma är speciell och kommer ha det svårare än alla andra barnen, men att hon är snäll så det gör inget. Typ haha.

Pippi Långstrump lider i alla fall mos def av mytomani. Den bruden är grym på att ljuga ^^
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-08-12 22:41
wasteapa01 P24 Jag vek mig trippel av skratt. Riktigt bra liknelser.

Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2011-08-12 22:47
Dopeness

Meditation

2011-08-13 03:41
skillz: Eller ett sätt att hjälpa personer som annars tjackar bort sitt liv för att slippa ångesten.
 DIF!
Producent

2011-08-13 04:09
Åh, vilken underbar tråd!

Anden i Aladdin lär ju ha ADHD eller nåt sånt, medan apan lider av någon form av kleptomani. Och trion Anden, Aladdin & Apan verkar även gå under någon form utav kollektiv transvetitism ibland (åtminstone i första filmen om jag minns rätt)

Jafar är dock bara ful.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2011-08-13 08:38
jag håller med skillz... tänk om man hade gett pippi medicin för hur hon var. Tänk en pippi långstrump som lyder auktoriteter och fogar sig i ledet. Fy fan vilken tråkig saga det hade blivit då. Eller om Lotta på Bråkmakargatan fick medicin som fick henne att bli mindre envis. Fyy.... tack gud för författare som ser att barn är unika och bra som dom är.

2011-08-13 11:08
nalle puh-figurerna är ju sjukt tacksamma för såna här lekar, tigern hade jag satt adhd på, nasse någon sorts nervös ångest, och kaninen- OCD.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent

2011-08-13 16:31
Undrar om Ture Sventon har afasi?
För övrigt har jag för mig att Brumma i Bamse har Down Syndrome.
Undrar om Lille Skutt är i garderoben?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Rappare

2011-08-13 18:48
Haha, en rolig tråd tycker jag. :) Synd med så mycket offtopic bara. Rensa upp lite så att vi kan fortsätta leken! Jag har själv diagnosen ADHD, och bryr mig faktiskt inte. Allt är roligt att skämta om, med glimten i ögat, som tidigare nämndes. :) Rensa, rensa, rensa bort din sura tråd.
Wurrup?

2011-08-13 21:11
Tråden är rejält rensad. Håll er till ämnet!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Rappare

2011-08-13 21:28
Tack, Gogaku!

Karlsson på taket skulle jag säga lider utav storhetsvansinne. Han är nog också något utav en klåfingrig kleptoman.

Christoffer-Robin (?) har nog diagnosen schizofreni. Eller så har han helt enkelt en väldigt livlig fantasi. Och det ska man ju inte klaga på.

Magica De Hex (?) Är nog också en kleptoman. Och hon lider nog även utav väldigt svåra tvångstankar då hon gett sig fan att få tag i Joakim's första krona. :P

Var lite osäker på namnen, rätta mig om jag har fel!
Wurrup?
Producent

2011-08-13 21:52
Lillebror skulle kunna vara mytoman.

2011-08-14 01:27
Magica de Hex har ju rejäla vanföreställningar och en skev världsbild också. Varför skulle en krona fungera som lyckoamulet om man smälter den? Den första kronan tjänat har antagligen cirkulerat hit och dit utan att ge tur.

2011-08-14 01:28
den första kronan (insätt rik lirare) tjänat*

2011-08-14 11:39
Joakim von Anka har ju samlarmani och antagligen tvångstankar. Jesus har... hmmm... jesuskomplex? Hade varit jävligt kul om Jesus hade oidipuskomplex också!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Rappare

2011-08-14 12:05

2011-08-14 12:11
scrotum P21

haha tänkte också på den men pallade inte kolla upp :)

2011-08-14 12:32
woho! :)

scrotum P21

"hon har just fått en tablett för sitt märkliga sätt, att skrika när det blir vår"

hahahahaha! Fy fan va bra!

2011-08-14 12:40
"Hallucinationer i forntiden, hon tror hon har sett fåglar med ansikten"! <3

2011-08-14 12:45
stackars ronja! haha

tack för den underbara låten, har aldrig hört den förut :D
Rappare

2011-08-14 13:40
Kan väl ge mig på ett försök här.

Baloo verkar ha någon släng av storhetsvansinne även apan Louie då båda hävdar mer eller mindre att dom är kungar av Djungeln när det egentligen är Lejon som är konungar av Djungeln. Sen borde även Baloo stängas in för barnmisshandel på Mowgli.

Toker i Dvärggruppen är ju med största sannolikhet rejält efterbliven. Trötter måste lida av någon kraftig depression för så jävla såsig som han är kan ingen vara om det inte är medicin som är inblandat. En släng av insomnia kan han ju även ha med tanke på den konstanta tröttheten han lider av.

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-08-14 13:52
Sincedayone: Djungelboken utspelar sig i Indien. Det finns förvisso vilda lejon även i Indien men de är långt ifrån kungar då de länge varit hotade. Lejon lever heller inte i djungeln utan huvudsakligen på savannen, den välkända låten till trots.

Vi blir aldrig som dom från stan!