I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Paranoid av concerta

Övrigt - Blandat

   

2011-08-11 09:43

Paranoid av concerta

Finns det någon här som äter concerta av mediciniska själ och inte tjacka på det?
Jag fick diagnos i februari och har mått som en gud, tills nu.

Jag är så sjukt paranoid och jag känner inte igen mig själv. Speciellt i fyllan är jag värst, ett riktigt monster mot mina vänner., gömmer min medicin engång i veckan - pga de som jag har skrivit förr hittade två tabletter i min nuvarandes pojkväns jacka men vi snackade ju ut det. Jag räknar min medicin så att de inte fattas något och de har aldrig fattas något tvärtom finns de kvar medicin (kanske för jag har glömt att ta den ibland vilket gör att de blir kvar)

Jag, mamma och min kompis satt på en restaurang och jag va lite små full. Sen började de prata om bartendern som vi känner gemensamt. Jag blir så sjukt paranoid och säger "men ssssh han kan ju höra" Medans mamma säger men snälla johanna han är 15 meter ifrån oss med musik runt om sig han gör inte vad vi säger" så jag börjar kolla runt och blir sjukt nervös att någon ska komma på oss och höra vad vi säger.

I fyllan kan jag lacka ur om någon kollar för länge på mig, i Visby gick jag lös på min kompis för när jag kom tillbaka från toan så stod en kille och kollade förväntansfullt på mig. Sen säger han får vi höra lite umeånska? men i mina ögon så kollar hela sällskapet på mig typ 7 killar på mig förväntansfullt. Jag ger min kompis onda blicken och säger "Vad fan haru sagt om mig din jävla idiot?" min kompis blir helt paff för hon vet att jag brukar gilla att driva i fyllan och vara överdriven norrländsk så hon säger "Jag har inte sagt något, jag trodde bara du tyckte de va kul" Då sa jag "du står och snacka massa skit om mig nu när jag går va, de är de du gör erkänn.. vem fan tror du att du är?" Medans orden kommer fram så vet en annan bit av mig innest inne att de inte är jag som pratar, utan jag blir sjukt paranoid och sjukt elak i fyllan och jag försöker styra de men går inte. Så hon tog in mig på fyllan och skällde ut mig och sa "Vem fan är du johanna, vem är de här, du har aldrig varit såhär förut än de senaste månaderna, jag har försökt hålla mig på avvakt men nu får jag fan nog. DU är fan fett jävla skum i fyllan" Medans orden kommer så får jag fram ångest istället och börjar gråta för att jag vet att de inte är jag som var där ute och skällde ut min kompis som aldrig någonsin skulle snacka skit om mig.

En annangång, så snackade jag med min pojkvän och drog upp de med försvunna tabletterna. Han sa till mig , vi kan väl ta de här när du är nykter för du är svår att prata med i fyllan sen tycker jag att om de är såhär de ska se ut varje gång ett problem uppstår så visar de hur lite du litar på mig. Jag skäms för de jag gjorde, skulle aldrig göra om det. Men att du gömmer medicinen och räknar den varje månad är fan för mycket.. Så jag blev sjukt sur och ilskan i mig tog över så jag började ryta åt honom. Men när vi skulle lägga oss skulle jag fylla på medicinen i min veckoask. Så jag gick dit jag hade gömt min medicin sist men den var inte där, så jag började skrika fick spel rev ner allt i mitt rum och paniken i mig uppstod att min medicn var borta. Så jag skrek på honom : VARS FAN HARU LAGT MIN MEDICIN, VARS ÄR MEDICINEN DIN JÄVEL.. han svarade jag har inte tagit den, skulle aldrig göra det. Samma sekund kom jag på att jag hade bytt gömställe. Så jag hittade den och kastade medicinen på han riktigt hårt och gick mot honom och knuffade på han och sa "ta medicinen då om de är den du vill ha, ta den , ta den ifrån mig för jag är fan inte mig själv när jag tar den. Jag vet att de här är de enda du vill ha.." Sen gick jag in på toan föll ihop och började få ångest igen och började gråta och sa att jag ville inte ha skiten i mig för den förstör den jag är, den har gjort mig till en elak människa i fyllan och jag kan inte styra den personen som nyss gick i attack.


Ska träffa min psykolog snart, men är de någon som kan berätta vad fan som föresig går i fyllan. Är de kombination med alkohol och medicinen? Jag har funderat länge på de här. Kommer ta upp de till min psykolog/läkare kanske ska man byta till ratalin eller vad de heter. Men är de någon som har varit med om detta? Jag kommer iofs sluta dricka, jag har tagit fram medicinen nu så jag försöker överbesegra den paranoia som har blivit ett värre problem för mig.

Men jag blir rädd för mig själv, andra blir rädd för mig och jag vet inte vad som gör mig såhär. Tanken på att man blir sjukt trött på kvällen så är alkohol mitt nya rus för hålla mig vaken så jag dricker ju sjuka mängder. Typ 2 vinflaskor, 5 öl och 3 shots 6or och 3 cider typ. Jag är 157 väger 45 kilo

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix