I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Paranoid av concerta

Övrigt - Blandat

2011-08-11 09:43

Paranoid av concerta

Finns det någon här som äter concerta av mediciniska själ och inte tjacka på det?
Jag fick diagnos i februari och har mått som en gud, tills nu.

Jag är så sjukt paranoid och jag känner inte igen mig själv. Speciellt i fyllan är jag värst, ett riktigt monster mot mina vänner., gömmer min medicin engång i veckan - pga de som jag har skrivit förr hittade två tabletter i min nuvarandes pojkväns jacka men vi snackade ju ut det. Jag räknar min medicin så att de inte fattas något och de har aldrig fattas något tvärtom finns de kvar medicin (kanske för jag har glömt att ta den ibland vilket gör att de blir kvar)

Jag, mamma och min kompis satt på en restaurang och jag va lite små full. Sen började de prata om bartendern som vi känner gemensamt. Jag blir så sjukt paranoid och säger "men ssssh han kan ju höra" Medans mamma säger men snälla johanna han är 15 meter ifrån oss med musik runt om sig han gör inte vad vi säger" så jag börjar kolla runt och blir sjukt nervös att någon ska komma på oss och höra vad vi säger.

I fyllan kan jag lacka ur om någon kollar för länge på mig, i Visby gick jag lös på min kompis för när jag kom tillbaka från toan så stod en kille och kollade förväntansfullt på mig. Sen säger han får vi höra lite umeånska? men i mina ögon så kollar hela sällskapet på mig typ 7 killar på mig förväntansfullt. Jag ger min kompis onda blicken och säger "Vad fan haru sagt om mig din jävla idiot?" min kompis blir helt paff för hon vet att jag brukar gilla att driva i fyllan och vara överdriven norrländsk så hon säger "Jag har inte sagt något, jag trodde bara du tyckte de va kul" Då sa jag "du står och snacka massa skit om mig nu när jag går va, de är de du gör erkänn.. vem fan tror du att du är?" Medans orden kommer fram så vet en annan bit av mig innest inne att de inte är jag som pratar, utan jag blir sjukt paranoid och sjukt elak i fyllan och jag försöker styra de men går inte. Så hon tog in mig på fyllan och skällde ut mig och sa "Vem fan är du johanna, vem är de här, du har aldrig varit såhär förut än de senaste månaderna, jag har försökt hålla mig på avvakt men nu får jag fan nog. DU är fan fett jävla skum i fyllan" Medans orden kommer så får jag fram ångest istället och börjar gråta för att jag vet att de inte är jag som var där ute och skällde ut min kompis som aldrig någonsin skulle snacka skit om mig.

En annangång, så snackade jag med min pojkvän och drog upp de med försvunna tabletterna. Han sa till mig , vi kan väl ta de här när du är nykter för du är svår att prata med i fyllan sen tycker jag att om de är såhär de ska se ut varje gång ett problem uppstår så visar de hur lite du litar på mig. Jag skäms för de jag gjorde, skulle aldrig göra om det. Men att du gömmer medicinen och räknar den varje månad är fan för mycket.. Så jag blev sjukt sur och ilskan i mig tog över så jag började ryta åt honom. Men när vi skulle lägga oss skulle jag fylla på medicinen i min veckoask. Så jag gick dit jag hade gömt min medicin sist men den var inte där, så jag började skrika fick spel rev ner allt i mitt rum och paniken i mig uppstod att min medicn var borta. Så jag skrek på honom : VARS FAN HARU LAGT MIN MEDICIN, VARS ÄR MEDICINEN DIN JÄVEL.. han svarade jag har inte tagit den, skulle aldrig göra det. Samma sekund kom jag på att jag hade bytt gömställe. Så jag hittade den och kastade medicinen på han riktigt hårt och gick mot honom och knuffade på han och sa "ta medicinen då om de är den du vill ha, ta den , ta den ifrån mig för jag är fan inte mig själv när jag tar den. Jag vet att de här är de enda du vill ha.." Sen gick jag in på toan föll ihop och började få ångest igen och började gråta och sa att jag ville inte ha skiten i mig för den förstör den jag är, den har gjort mig till en elak människa i fyllan och jag kan inte styra den personen som nyss gick i attack.

Ska träffa min psykolog snart, men är de någon som kan berätta vad fan som föresig går i fyllan. Är de kombination med alkohol och medicinen? Jag har funderat länge på de här. Kommer ta upp de till min psykolog/läkare kanske ska man byta till ratalin eller vad de heter. Men är de någon som har varit med om detta? Jag kommer iofs sluta dricka, jag har tagit fram medicinen nu så jag försöker överbesegra den paranoia som har blivit ett värre problem för mig.

Men jag blir rädd för mig själv, andra blir rädd för mig och jag vet inte vad som gör mig såhär. Tanken på att man blir sjukt trött på kvällen så är alkohol mitt nya rus för hålla mig vaken så jag dricker ju sjuka mängder. Typ 2 vinflaskor, 5 öl och 3 shots 6or och 3 cider typ. Jag är 157 väger 45 kilo

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-08-11 09:54
imellan åt de mängder alkohol jag dricker köper jag kanske 7 drinkar som är 6or. Jag måste ha något att dricka hela kvällen och allt smakar vatten så jag häller bara i mig skiten som om de vore ett glas vatten.

2011-08-11 10:16
Varför testar du inte att bara lägga ner alkohol-drickandet och se om paranoian försvinner? Då har ju problemet löst sig redan där.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-08-11 10:23
hur stark dos tar du? o vilken tid tar du den sista tabletten? det sägs nämnligen att alkohol dubblar concertans effekt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2011-08-11 10:47
Man blir ju paranoid på tjack efter ett tag. Men du har verkligen skrivit så det blir jobbigt att läsa. Kan lika gärna vara att du reagerar dåligt på alkohol. Sånt kan komma med åldern.
Redline!

2011-08-11 10:59
Dr.Octagon: oj då ber jag om ursäkt att jag inte kunde skriva upp det bättre så det skulle gå och läsa. Har inte så lätt att skriva lång stycken överhuvudtaget eftersom jag saknar sättet att skriva med ett skrivspråk. Jag skriver som jag pratar vilket gör att det kan bli svårt ibland.

Krossad_anka : 54 mg jag tar den 07.20 varje morgon.

Va-ra : Jo jag ska ju göra det nu, men jag är fortfarande paranoid om folk pratar om folk, då tror jag att nån i närheten känner personen och då börjar jag kolla runt och bli jobbig. Men vi får se. Jag ville mest bara ha ett svar om någon hade liknande.

2011-08-11 11:08
aha... men då kanske det inte är alkoholen som gör det även om du är paranoid även när du inte dricker? Hoppas d löser sig!
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-08-11 11:32
Mer piller, medicin och alkohol är nog svaret
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-11 11:51
LillJ: Ok.. Då borde det ej vara concertan+alkoholen som är problemet. Är det bara när du har druckit alkohol som du blivit paranoid?
Redaktionen

2011-08-11 12:12
VARS FAN HARU LAGT MIN MEDICIN, VARS ÄR MEDICINEN DIN JÄVEL

aldrig tyckt lillJ vart gullig förrän jag läste detdär.
namaste

2011-08-11 13:36
Är det ens nån som tar concerta eller sitter ni bara och gissar?
concerta är ju en medicin som finns kvar i kroppen, de är inte så att jag tar ett piller sen försvinner de helt från kroppen. Enda skillnaden är väl att när jag tar medicinen så är jag uppe i ett rus som håller mig igång på dagarna och när 12 timmar så är ruset borta och jag blir lite trött, men de är väl inte så att medicinen bara far iväg från ingenstans, det finns väl fortfarande kvar eller är jag helt ute och cykla?

åderpåleone- vad vare där då :(

2011-08-11 14:01
Det högsta ruset sitter normalt i cirka 4h och det är strax efter man tagit den. De återstående timmarna efter så sjunker ruset och efter 12h beräknas medicinen inte längre göra någon verkan och du är ditt normala som du är utan medicin. Kanske finns det lite kvar i dig men det är inget du lär märka av.... Detta är vad min läkare har berättat för mig. Jag själv tar 27mg runt 9 därefter tar jag 18mg senast kl 14 (då ruset börjat avta) varför jag tar det är för jag behöver det högsta ruset hela dagen... Har provat 54mg men då fick jag för högt rus under de "bästa fyra timmarna" och fick biverkningar utavhelvete...

2011-08-11 14:01
Enda skillnaden är väl att när jag tar medicinen så är jag uppe i ett rus som håller mig igång på dagarna och när 12 timmar så är ruset borta och jag blir lite trött

Nu är inte jag någon expert, men ska inte dem som tar Concerta i medicinskt syfte bli lugna på det? Alltså inte få något rus? Det låter ju som att du har fått ett litet tjackrus och det är inte svårt att bli paranoid utav.

Medicinen kanske helt enkelt är för stark för dig, du kanske inte har så stark ADHD eller liknande som diagnosen visat.

2011-08-11 14:07
RalfieDee kan ha en poäng för övrigt... 54mg låter för mkt för din vikt.. Tror att din nuvarande dos är anledningen till att du blir paranoid.. Kanske är det i samband med att den går ur (t.ex. om du upplever obehagskänslor vid kvällens slut) som du blir paranoid i samband med alkohol intaget...? Får du hjärtklappningar när du dricker förresten?

2011-08-11 14:11
Jag har gjort tester och han säger att resultaten av de jag har av concerta är helt otroliga. Jag gjorde 2 missar på dataprogrammet som används där man ska trycka om man ser eller hör 1 sen är de slumpmässigt 1 och 2 i 15 minuter.

Han sa att är "fan första gången han ser ett sånt bra resultat på 4 månader var de då, att såna som jag kan man använda i föreläsningar för att imponera vilken effekt den ger."

Innan jag började med den så sa han "skulle de vara ett IQ test så innan låg du ett snept under utvecklingsstörda men nu ligger du 3 snept över överintelligenta i din ålder." Just för skillnaden är så pass effektiv på mig och som många inte har sett. Så de är inge fel på dosen jag tar, utan tvärtom den är fantatisk.

De är olika från person till person, Jag blir glad, självsäker och pigg. Men jag blir inte så överdrivet att jag inte kan hanetra det. Utan jag är lugn av mig som person, men jag klarar av att vara vaken, jag klarar av att lyssna på när folk pratar fast jag tycker det är ointressant, jag ser mer saker och förstår mer om vad som händer runt om mig. Förr levde jag i en värld där jag inte förstod nått, jag satt i en annan värld när folk pratade med varandra, och jag även om jag hade något smart att säga så var jag tyst eller fick inte fram det.

Man får alltid ett rus, men de betyder inte att man blir en softpotatis och chilla i soffan, man blir mer aktiv och orka göra mer saker.

2011-08-11 18:30
Varför får man concerta och vad gör den?

Groupie

2011-08-11 20:10
Jag har lite samma problem. Jag käkar 54 mg utspritt över dagen och speciellt i början när jag börjar sätta in concerta så kan jag bli väldigt grinig och tända till lätt(har slutat och börjat i ett par omgångar pg.a ingen anledning alls) När jag dricker så blir jag visserligen inte aggressiv, men blir lättare grinig. Och detta sker speciellt under insättningsperioden. En av biverkningarna är ju aggressivitet(mer eller mindre)....
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Groupie

2011-08-11 20:11
...tillägg. Fast jag ser det inte som ett lika stort problem som du. Det är för det mesta bara under insättningsperioden och det kan jag stå ut med :)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2011-08-11 21:00
be om metamina iställlet.... bättre drag i dom pillrena än concerta/Rithalin/stratera...
Dra åt helvete

2011-08-11 22:38
croim : adhd

2011-08-13 19:12
Jag tar concerta och känner bara att det kan hjälpa mig att vara lugn och koncentrera mig ibland. Men paranoid var någonting nytt. Det kanske inte beror på concertan? men om det gör det så kanske det är fel på dosen.

2011-08-13 21:23
Jag fick diagnos i februari och har mått som en gud, tills nu.

1. Skippa medicineringen helt dom dagar du avser dricka alkohol på. Tiden det tar för kroppen att bryta ner och som substansen är verksam varierar helt från person till person.

2. Om problemet kvarstår be din läkare att helt enkelt få prova något av dom ca. 10 andra preparaten som finns tillgänligt utan att licens behövs, funkar inte det så finns det ytterligare 4-5 stycken som det krävs särskild licens för.

3. Dosreglering.

2011-08-15 10:32
Jag vet att de inte är fel på doseringen iallfall, men ha tid med psykologen på fredag så får se vad han säger. Han är en klok karl..

2011-08-16 23:21
Sluta drick alkohol.. den substansen gör dig också paranoid när du har brukat eller missbrukat länge.

blanda aldrig alkohol med medicin öht.

ta din concerta utan att dricka så kommer du nog må mycket bättre.

2011-08-17 07:45
LillJ
Jag älskar ditt sätt att skriva, allt i löpande talspråk för en gångs skull!

Nu on topic, lägg ner alkoholen ihop med tabletterna. Det är seriöst inte bra. Om du har concerta burken bör det stå på bipacksedeln också:

Användning av Concerta med alkohol
Drick inte alkohol under behandling med detta läkemedel. Alkohol kan förvärra läkemedlets biverkningar. Tänk på att viss mat och läkemedel kan innehålla alkohol

Fass:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20021101000311&DocTypeID=7&UserTypeID=2
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-08-17 07:48
Producent

2011-08-17 14:50
du skulle läst om medicinen innan du började ta den. lite "skyll dig själv" känner jag här.

och om du säger att du har läst, och dricker alkohol ändå... så känner jag lite "skyll dig själv" också. mediciner är ingen barnalek.

2011-08-17 19:28
NateW - Jag kan inte skrivspråk, jag kan bara skriva som jag pratar.
Jag tar medicinen kl 07.00 på morgnen kl 19.00 är den ut ur kroppen kl 8-9 kanske jag dricker alkohol. De är inte så jag ladda upp med att svälja medicinen med alkohol.

Hursomhelst så va jag hos psykologen idag- de är inget med medicinen och göra, de är bara sjukt annat mkt förflutet som gör att jag missuppfattar olika situationer och att de har med bara alkoholen att göra. Jag ha fått snefyllor som vilken ungdom som helst.

Så nu kan vi alla andas..

konstigt - fuck jo.

2011-08-17 19:29
hursomhelst så ska jag ju sluta dricka alkohol nu på ett tag..

2011-08-17 23:16
lillj: det spelar ingen roll vilken substansen är.. brukar du den under en period sitter den kvar i kroppen ett tag.. super du en vecka i stäck.. tror du då att etanolen har lämnat ditt system dagen efter ditt sista krök eller?

2011-08-18 08:52
jag har ätit medicinen varje morgon sen 7 månader tillbaka. Jag vet att de finns kvar lite i blodet. Men de känns som om min läkare som även har varit psykolog för drog och alkoholmissbruk säger att de är mer likt alkohlism än medicinens effekt så tror jag på det.

Han sa iallfall " du skulle säkert ha reagerat annnat än i visby om du var med och ida sa att du är bra på umeånska då hade du säkert hängt på och drivit med dom. Men när du går på toaletten och kommer tillbaka och de första du får höra är att en kille ber dig prata norrländska. Så kanske din första reaktion var mot ida vad fan har du sagt? För du kände dig kanske inte sugen på att driva, eller att du hade inte sett idas ansiktsuttryck så att du visste inte hur hon hade sagt det och vilket gjorde att du reagerade negativt mot ida. Det är inte ovanligt att man får snefyllor och alla är med om de mer eller mindre."

Sen de där med bror min pojkvän så sa han "Att efter 6 förhållanden du har gått igenom med allt från att bara vara med dig för att ligga, eller att vara den som sitter och röker weed istället för att vara med dig enda han gjorde va att bara ha sex med dig, eller den som ha slagit dig när han ha varit full eller den som har varit otrogen mot dig eller den som överföll dig med sin polare, så är det inte konstigt att du håller din vakt när du har berättat för alla att du har blivit sårad men ändå så har ingen visat dig respekt.

Killen du är tillsammans med har du berättat allt för, som du inte har gjort för någon annan, han har sett dig utan medicin och sett att du inte fungerar som person. Du har berättat för honom hur viktigt de här är, och hur rädd du är att personer bara är med dig för en sak - sexet. När du hittade två tabletter i hans jackficka, så är de inte ovanligt att du blir misstänksam paranoid. Eftersom allt förflutna så fick du en reaktion att han bara är med dig för att kunna bli tjackad på din medicin. Vilket gör att du gömmer den på olika ställen för att på något sätt skydda dig själv. Men jag säger inte att de är bra, för då blir de såna här gånger. Du har glömt att du hade bytt ställe, du är full och du lägger skiten på honom. Inget har med medicinen och göra, endast alkoholen, och ditt förflutna."

Så han fick mig att börja tänka efter.. de har nog bara med de och göra. Jag har svårt att lita på personer och tror att många bara vill mig illa. Sen kanske jag ha tänkt lite psyktiskt shit jag ha blivit sjukt paranoid, vilket gör att jag blir ännu mer paranoid. Men som sagt jag har tagit fram medicinen nu och jag ska sluta dricka.
Poet

2011-08-18 10:54
Så man får piller för ADHD?

Hade säkert funkat under grundskolan, gick dampklass 4:an-9:an och ingen tog piller...

Sluta käka skiten och inse att du har ett påhittat syndrom som är till för att sätta dig i ett fack, om du har problem att lyssna när folk pratar så är dom förmodligen skittråkiga.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2011-08-18 12:06
Känner en del folk som gått på concerta ett bra tag (Ja, för ADHD).
Dom flesta av dom blir riktigt skev om dom tar medicinen innan dom ska dricka, vet att 1 av dom brukar försöka vara utan medicinen hela dagen om denne ska dricka på kvällen. Annars blir det riktigt jävla fel som sagt, som din kompis sa till dig, en helt annan person kommer fram, tyvärr inte den bättre då.
//TW

2011-08-18 14:25
Men de känns som om min läkare som även har varit psykolog för drog och alkoholmissbruk säger att de är mer likt alkohlism än medicinens effekt så tror jag på det

Samma "läkare" som hoppade upp och ner och gjorde bakåtvolter på testet du hade två fel på?

Jag hade inga när jag gjorde mitt, men inte fan var det någon som gjorde bakåtvolter över det.

När det sen klart och tydligt står på bipacksedeln att alkohol i kombination med att substansen är verksam i kroppen kan leda till att bi-effekter förvärras så känns din läkare allt annat än seriös.

Tidsangivelserna för brytpunkter på mediciner är angivna enligt en medel skala, hur länge det sedan tar exakt varierar helt från person till person, och beror på en rad olika saker. Jag har tio-femton vänner eller så som har diagnoser, _SAMTLIGA_ av deras läkare har sagt åt dom att helt enkelt _EJ_ ta sin medicin dom dagar dom ämnar dricka alkohol.

Det är det råd som dom enligt sin utbildning är SKYLDIGA att ge, skulle du ställa till med något på fyllan, och det skulle framkomma att din läkare sagt så som du påstår här att det i stort skulle vara lugnt, så skulle hans läkarlicens åka all världens väg.

Läkare är människor, människor är inte felfria, du litar blindt på din läkare utan att ens ifrågasätta honom, du är duktigt farligt ute. Felbehandling särskilt inom psykiatrin är inte direkt ovanligt, och den sektor som dom senaste 15 åren har drabbats absolut hårdast av alla nedskärningar inom vården är just psykiatrin i detta land.

Fråga dig själv då hur rimligt det är att lita blint på sin läkare utan att ifrågasätta något.

Rappare

2011-08-18 14:57
Jag har aldrig känt någon direkt effekt utav concertan på så vis, dock så drack jag inte så himla mycket på tiden då jag åt medicinen.. Men som sagt, den är väl inte så smart att blanda med alkohol, kan jag tänka?
Wurrup?

2011-08-19 08:22
Kan inte tråden dö ut snart eller, jag har ju redan sagt att jag ska sluta dricka,. De va var det första jag skrev i inlägget.

Frågade bara om någon hade varit med om liknande. Men de verkar inte som det.

2011-08-19 08:38
doggsonol - jag har inget påhittat syndrom. Hela högstadiet har jag sovit på lektionerna efter 5 minuter. Just för att när jag tar in information så är det ungefär likadant som när de hackar i en mobiltelefon, jag kunde inta ta emot all information och när jag försökte anstänga mig så somnade jag. Jag gjorde ett test för utvecklingsstörda som skulle ta ungefär 3 minuter sa hon sombörjade mina utredningar på skolan. Testet tog mig 45 minuter att göra just för att jag har svårt att fokusera och koncentera mig. De var enkla mattetal tillexempel i minustabellen. Men jag har svårt att beräkna i hjärnan de enda jag ser är två tal på ett papper. Jag skulle läsa en text också, jag har jätte dåligt ordförråd det tror hon handlade om att jag har sovit på ganska mycket lektioner under mina skolår vilket gör att jag inte kan använda svåra ord eller läsa ut svåra ord. Det finns jätte många ord som jag borde kunna som en 20 åring som jag inte ens kan uttala.

Många ser säkert att jag skriver exakt som man pratar, tyder också på att jag inte har lärt mig att skriva på skrivspråk vilket skulle göra det lättare för folk att förstå vad jag menar. Jag har aldrig lärt mig de eftersom jag inte har funnits tillgänglig på lektionerna.

När jag övningsskörde med min mamma så kunde jag köra bil i ungefär 4 minuter sen så var jag sjukt nära på att somna vid ratten, jag hade svårt att hålla fokus på information på vad som hände.

Jag gjorde en adhd utredning just för att jag har en fruktansvärt dålig uppmärksamhetsförmåga och koncentrationssvårigheter och min lärare blev orolig för hon förstod att de va något som inte stämde (3an på gymnasiet).

Testet man gjorde hos läkaren så hade jag på de jag hörde 51 och på de jag såg 53 tror jag nu minns jag inte hur den här tabellen gick till, men efter testet så hade jag på de jag hörde 125 och på de jag såg 123. De är när jag går på medicinen alltså de har hjälp mig mycket. Skulle jag sluta med medicinen så fungerar jag inte runt alla andra.

Jag tror inte att utredare hittar på syndrom för en människa och säger "ersh du ha väl adhd käka lite medicin så mår du bättre"

Jag fungerade inte förut, jag har alltid levt i en egen värld. Tänk dig du sitter med dina polare dom snacka lite skit och de enda du gör är att bara kolla på dom, hänger inte med i snacket, kanske sätter sig vid datorn och stänger av deras prat. Fast om du något smart att säga där och då så får du bara inte fram det. Man sitter bara i en egen värld. Jag har ingen påhittad diagnos. Det har tvärtom hjälpt mig.

2011-08-19 08:41
ville bara rätta det här stycke: Testet man gjorde hos läkaren så hade jag i början av utredningen på de jag hörde 51 och på de jag såg 53 tror jag nu minns jag inte hur den här tabellen gick till, men när jag fick medicin så hade jag på de jag hörde 125 och på de jag såg 123. De är när jag går på medicinen alltså de har hjälp mig mycket. Skulle jag sluta med medicinen så fungerar jag inte runt alla andra.

2011-08-19 11:54
Testa snorta dom!!!

2011-08-19 12:18
Just för att när jag tar in information så är det ungefär likadant som när de hackar i en mobiltelefon, jag kunde inta ta emot all information

Nä, om du har ADHD/ADHD-PI så tar du snarare in _ALL_ information som skickas, samtliga sinnesintryck registreras problemet föreligger i att vårat arbetsminne är inte skapt för att lagra och sortera information i den hastighet som våra hjärnor skickar den.

Det blir istället "överfullt" och det är då du får svårt att koncentrera dig.

2011-08-19 17:15
jo precis

2011-08-20 17:57
Är du förvånad?

Det är trots allt ett amfetaminderivat, och centralstimulerande medel är ökända för att bära med sig biverkningen paranoia.
Alla får det inte av att bruka Concerta i medicinska doser men väldigt många.

Det är någonting du kan få leva med om du ska äta Concerta. There's a price to pay for everything you gain.

Vill du dricka men samtidigt undvika en eventuell synergi-effekt mellan amfetaminderivatet och alkoholen, låt bli att ta medicinen någon dag innan, eller två om du äter depå. Metalfynidat har nämligen en kort halveringstid så substansen går snabbt ut ur kroppen.

2011-08-20 18:36
Jag orkar inte läsa vad alla andra skrivit men det är ganska mysko.

Conserta som är ungefär som tjack bör göra att du kan dricka ganska kopiösa mängder alkohol utan att bli för full.

När jag tagit amfetamin brukade jag behöva dricka minst, minst 1 liter 40/ sprit för att bli salongsberusad.

Vet inte hur det fungerar i praktiken men tjack blockerar fyllan även om du mår skit av det du druckit senare + avisarna från tjacket.

Sen blir ju många wack på tjack med tiden och paranoida. Tror inte alkoholen spelar in även om den kanske förstärker, försämrar ditt omdöme.

Min flickvän knapprade conserta i flera år till och från mot sina psykiska åkommor. Det brukar funka fint i början men sen måste man lägga ner en tid då man blir resistant och behöver höja dosen hela tiden.

Äger dig som staten

2011-08-22 09:52
Min flickvän knapprade conserta i flera år till och från mot sina psykiska åkommor. Det brukar funka fint i början men sen måste man lägga ner en tid då man blir resistant och behöver höja dosen hela tiden.

Concerta-kungen har talat.

2012-09-30 19:46
Du borde sluta dricka alkohol..

2012-09-30 19:53
gjort de, varit nykter sen 27 maj.
Alkoholen blev ett missbruk för mig så innan de var försent och jag skulle dö innan jag blev 30 beslöt jag att inte dricka alls.

2012-09-30 19:56
haha :D