I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oturs-tråden

Övrigt - Blandat

2011-08-08 21:49

Oturs-tråden

Här delar vi med oss av anekdoter/historier/små notiser när vi haft maximal otur helt enkelt.

Jag börjar med min dag idag:

Först och främst, jag är inte killen som går i affärer speciellt ofta och shoppar loss den 25e varje månad utan det händer kanske 1 gång om året att jag köper kläder. Idag hade jag dock bestämt mig för att ta med en polare och köpa lite plagg inför skolstarten.

Påväg in till stan stannar vi på ett ställe för att käka lunch, förutom att maten var kall, dyr och äcklig så tappar jag mitt bank-kort där någonstans och det märker jag först när jag står i kassan och ska betala för mina jeans.

Åker tillbaks till resturangen, hittar inte kortet så vi får gå in på banken och spärra det. När vi kommer ut från banken har jag fått parkeringsböter på 600 kr (jag kunde ju inte betala för parkeringen) :(.

Skitförbannad åker vi till affären där jag hittade jeansen som precis har hunnit stänga.

Påväg hem vad händer då? - Bensinstopp. Får vänta i timmar på hjälp kändes det som.

Inget av detta hade hänt om jag inte tappat/blivit rånad på mitt fucking bank-kort :(

När jag kom hem var jag dessutom utelåst. Kände mest för att skriva av mig lite. Är det jag som är klantig eller hade jag mestadels en jävla otur? Aja berätta om era oturs-dagar nu.

2011-08-08 22:29
Jävlar vilken otursdag, haha. Sorry att jag skrattar men det är nästan komiskt hur mycket otur du hade.

Jag har aldrig haft sådär mycket otur på samma gång, men har haft en del grejer som varit riktigt störande och som (i princip) berodde på otur.

En grej hände häromveckan. När jag flyttade till usa så köpte jag en bil. En skitbil, men den gick bra och tog mig dit jag behövde komma. Nu i somras så hade en polare fixat upp sin gamla bil han inte använde längre, så jag bestämde mig för att sälja min gamla bil och köpa hans då den va bättre på pappret och lite mer robust (läs: säkrare). Så efter kanske... en månad av att jag kört den nya bilen så börjar den låta helt knasigt, så jag tar den till en mekaniker och det visar sig att hela motorn är död. Det är antingen att köpa en helt ny motor, eller skrota bilen i princip. Rätt störande när jag ändå hade en bil som gick bra och som det inte va några stora problem med och säljer den enbart för att köpa en ny bil som dör inom loppet av en månad. Nu är jag helt utan bil då jag inte har råd att köpa en till... Det ska tilläggas att det som hände med bilen kan hända helt random och kan inte upptäckas innan det händer, så det va bara ren otur...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Rappare

2011-08-09 02:39
När jag och mina polare skulle sticka hem från Emmaboda för några år sedan så körde vi först vilse, och sedan dog bilen. Vi fick stå utanför en gård mitt på landet och bönderna bara skrattade åt oss. Att man var fruktansvärt bakfull gjorde verkligen inte saken bättre. En bärgningsbil fick komma och plocka oss, men självklart var han tvungen att köra från en inte så närbelägen stad av någon anledning. Vi åkte från festivalen tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen, en resa som egentligen bara borde ta några timmar.

Jag var dessutom väldigt bajsnödig när vi blev bärgade, det var också jobbigt.

2011-08-09 02:55
Detta är verkligen -min- tråd! Jag har fruktansvärd otur. Jag omnämns som en kvinnlig version av Kalle Anka av min familj och vänner.

Jag bodde i London och där är det vanligt med tvättomater. Jag skulle tvätta en resväska med kläder (bodde inte i närheten av en tvättomat vid tillfället så fick transportera den till ett område en polare bodde där jag har sett en). Laddar två maskiner med tvätt och sätter på dem. Då inser jag att jag har glömt att ha i tvättmedel i en av dem (minns dock inte vilken - hade varit en otroligt stressig dag) Dessa går inte heller att stänga av så jag måste vänta i TVÅ timmar innan jag kan lukta på tvätten och se vilken jag har fyllt på. När jag efter lång väntan kan lukta på min tvätt - kan jag inte skilja på den rena och smutsiga så jag häver ner allt i min resväska (för att ta tvätten till min polares flat som har tvättmaskin för att få tvätta om det där). 10 pund fattigare (5 pund per maskin - två timlöner) drar jag min supertunga resväska till närmaste busshållplats. På vägen dit märker jag att min ena klack är skev. Kliver på en proppfull bus och får stressa som en tok för att få en ståplats - så lämnar väskan på en tom plats på golvet och tränger mig fram till mittengången på bussen. Ganska snart tvärbromsar den och BÅDA mina klackar går av och jag faller ner på rumpan. Well, jag haltade dragandes på resväskan till min kompis med klacklösa skor på fötterna. 5 centimeters klackarna slängde jag i närmaste sopkorg.

(bör noteras att min väninna bodde ihop min sin trashy pojkvän och de skulle just den dagen ha romantisk middag - perfect timing!)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-09 19:07
jaojao: HAHAHA shit vikken sjuk dag!

har haft en liknande men inte lika allvarlig dock;

vintern 2010, skulle in till nya jobbet o skriva på ett anställningsavtal. mkt snö o skit i jkpg, skulle skjutsa morsan till jobbet först så ja kunde ta bilen. skulle hämta hennes arbetskamrat också på vägen, så var lite ovan vid vägen. slutar med att de blir en kurva i en backe o ja har för lite fart o bilens bakände glider ner i diket.

försöker i 15min o få upp den men den sitter fast. tur i outuren är att det är en busshållplats jämte o de kommer en buss, hoppar på den o lämnar morsan haha!
hade dock bara 7kr på mig, de fattades 8kr som jag fick tigga från en gubbe i kön, framför en fullpackad buss!

nåväl sedan kommer jag in lite försent till jobbet (bra intryck) och sedan frågar jag även han på kontoret om han kan låna mig pengar till hemresan, men de var en kille som skulle in till stan precis så fick åka med han ist.

väl inne i stan tänker jag att jag ska köpa lite godis med kortet o ta det på +50kr så att ja har pengar till bussen från stan hem. kommer till kassan o langar fram påsen, "vi tar inte kort här". så fick dra till ica o köpa tuggumi en bit bort för o sedan kunna ta ut lite mer pengar o ta bussen hem!
 Haters gon' hate...

2011-08-09 19:35
Kaal P22

hahaha

tur i outuren är att det är en busshållplats jämte o de kommer en buss, hoppar på den o lämnar morsan haha!

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-10 01:47
Jag stannade en jackvegasmaskin med handen idag precis innan dubblingen skulle komma...

så byter jag spel.. och så gör jag samma sak igen... jag välte nästan maskinen.. gick miste om typ 4 lax... bajsböghelvete

2011-08-10 13:09
Blivit träffad av fågelskit i håret två gånger på en dag med 4h mellanrum. (obs ej under träd)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Poet

2011-08-11 13:41
Kickad från jobbet
bruden jag gillade och hade pratat med om allt möjligt i några månader, som också visade intresse drog iväg till en annan snubbe :)

Ahh det var en bra födelsedag det där året
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-08-15 00:24
I helgen hade jag hemsläp och någonstans i tumultet välte vi nästa ner en byrå. När jag ställde den till rätta så märkte jag inte att ett av benen stod lutat mot vägglisten istället för golvet. Jag hade senare ställt en halvfull ölburk på byrån som tidigare fått agera askkopp.

Nu till oturen: Idag när jag hade bråttom till jobbet så drog jag ut en av byråns lådor för att ta fram en tröja. Byrån som redan stod aningen framåtutad "tappade" balansen och välte framåt. Reflexartat tog jag förstås emot den, men burken full av stinkande, äcklig cigarett-bira föll ner i lådan och alla kläderna blev sunkiga.

Moral of the story: Plocka undan skräp direkt.

(Sedan missade jag en busshållplats och fick springa 2 km för komma någorlunda i tid till jobbet, men det var ju inte i närheten så oturligt..)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-08-16 00:28
Haha Kaal skön mamma-diss! :D Upp! Vill höra mer :)

2011-10-18 17:26
idag: missar tåget jag tänkt att ta, missar därefter tåget jag tänkt ta därefter och kommer då försent, smiter smidigt iväg från föreläsningen för att hämta anteckningsblock eftersom jag inte hann göra det då jag kom försent men självklart har jag nycklarna i väskan som är kvar i klassrummet (detta upptäcker jag inte fören jag gått upp ända till skåpet) fick reda på att jag inte kommer vara ledig i två veckor framöver, satt uppe och gjorde en uppgift till klockan 1 inatt och idag reda på att jag gjort fel uppgift precis när jag lämnade in den, hann inte göra en annan uppgift för att den ena uppgiften tog så lång tid att göra (lär bli utskälld när jag väl blir påkommen), på väg mot t-banan öser regnet ner och jag har varken luva eller paraply, insåg på tåget att jag kommer missa bussen men när jag väl går av ser jag att bussen står där, springer över gatan precis då tvär-banan kör, hinner springa förbi och ser en busschaufför (som bytt med min busschaufför och därför stod bussen där ett tag) gående mot mig samtidigt som jag springer, jag springer lite åt vänster för att springa förbi honom därpå han tar ett steg mot vänster och jag halkar rakt in mot hans bröst och faller ner mitt på gatan, han försöker hjälpa mig upp och tappar då stämpeln (den där tunga saken som busschaufförer stämplar med) rakt på min mun, trodde att min tand gått av men klarade med istället med en stor fläskläpp ..

2011-10-19 23:11
hahaha, jag skulle inte vilja va i dina skor jag ju säga

2011-10-20 14:20
andra läkaren jag sökte hjälp hos avbeställde den magnetröntgen den första läkaren hade beställt åt mig och pga avbeställningen och hemskickandet kommer jag förmodligen att ha mina brännande hudsmärtor resten av livet. det är rätt mycket otur.
kommer inte på någon dag som slog den oturen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.