Producent
2011-07-28 08:16
Slang ord för McDonalds?
Har hört ofta att ni svenskar kallar det för "Donken" kan någon berätta ursprunget ur detta slangord? I USA kallar man de för Micky Dee's Finns det fler slangord i Sverige? Finns det ett i varje land? Jag säger alltid orginal namn
Since 1984 @realgizlee // twitter
Ja, du kan ju lycka till och försöka få fram vem som var först med "Donken", jag hörde det först när jag var betydligt mindre av en stockholmare. Men jag tycker Gyllene Måsen är betydligt mer vanligt, iallafall här jag bor.
Digg it...
"Donken" och "Donkan" har jag hört, själv säger jag McDonalds.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Md:s
My environment wasn`t ghetto, but I was
Jag som trodde att det var något slags tonårsslang. Men nu inser jag att jag säger det själv.. Det är ju lättsamt att säga i alla fall
"Rotten Ronnies" som de också säger där borta i USA.
What else is there?
"Skitmat" brukar vi kalla det- inte ens förtjänt av ordet skräp.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Maccen (utalas Macken) är flitigt använt i dessa trakter.
Säkert olika beroende på var och när man är uppväxt osv men som jag minns det kallades det först "Macke-Donken". Sedan förkortades det till bara "Donken". "Donkan" är väl slang för "Donken", i sin tur. Vad hände m Big Burger apropå det? Uppköpta av Burger King?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, jag hade glömt bort "macke donken", det är fint :) och ja, donken är ju en förkortning på det precis som Soul_Survivor_II säger. Vart Macke Donken kommer ifrån är väl frågan man ska ställa sig i så fall..
Moderator
2011-07-28 19:13
haha mackedonken har man hört och sagt i sundsvall, men donken är det som används mest. Donken är ju dock jävligt värdelöst, då äre max bättre och bigboy är BÄST
//TW
Producent
2011-07-28 19:16
På tal om bra burgare så tyckte jag faktiskt väldigt mycket om White Castle när jag var i NYC sist, Sliders is the shit
Moderator
2011-07-28 19:24
white castle, hahaha tänker dirr på filmen harold and kumar (stavning?). Haha fan vad grymma dom filmerna är.
//TW
jag säger donken, tror jag fått det från farsan som kallade det mackedonken,.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Fan va sjukt att sidan skrev (makki dnnkan) vi säger mackedonkan här i GBG
http://www.myspace.com/murderdem
Moderator
2011-07-28 22:15
Donken.. alt. ställetvigårtillnärviärhungrigamittinatten.. höh.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Jag gillade Gyllene Måsen, det lät flott :D Annars säger jag oftast donken vilket känns bonnigt.. eller The Mac. Burger King brukar heta BK eller Bögare Kungen, men det är nog mest jag som säger det..
Äger dig som staten
meckan har jag hört. tror det är min bror som säger det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-07-29 23:12
Hade velat göra en "Peter" (Family Guy säsong 8 avsnitt 19 ) och ta reda på vem som började med o säga "Macke Donken"
macke-do
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Mac Deezy har det hetat sålänge jag vet Emcee Donaldz ibland vid specialla tillfällen Makke Donkan (med bonne dialekt såklart). finns säkert 1000 till Burger King kallades alltid PumperNick förritiden (i Malmö) vet shi varför men nån sa att de hette så i makedonien eller bulgarien eller nåt
Mickey D's ;)
Tailor.Made P26 Du fixade juh makedonien eller burgare igen :D
Producent
2011-07-31 13:40
I japan heter det "Makudonarudo ". Hur kul är inte det!?
Brought to you by Carl's Jr
I japan heter det "Makudonarudo".haha fick den där klassiska:
-säg "mack"
- mack
-säg "donalds"
-donalds
-säg mackdonalds
-MAKUDONARUDO!!!
scenen i huvudet, givetvis utspelad mellan ronalds mcdonald och en japan kläd i kimono å med samurajtofs i hövve xD
//Yde - de bra roliga di där japanerna
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Har hört ofta att ni svenskar kallar det för "Donken" kan någon berätta ursprunget ur detta slangord? Är du inte svensk eller? Donken är det mest använda i Sverige.
jag brukar säga donkis
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Producent
2011-08-05 00:29
Forward: Nej jag är en amerikaniserad islänning ;)
hahaha.. där jag bor säger alla den gyllene måsen
Toastare
2011-08-07 16:33
Macke-donken sa till och med min mamma typ när jag var runt 10.. sen blev det donken eller donkan. Och Burger King har väl alltid kallats BK så länge jag kan minnas i alla fall i Malmö/Lund.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2011-08-07 16:34
Möjligtvis Kingan av några..
Jag skyller allt på Emma!
donken..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
hunken haha jag gillade de där smeknamnet.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Tailor.made Yeah! Flodhäst burgare :D kan bara vara bra.