I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver råd till festen i morgon!

Övrigt - Blandat

2011-07-21 02:09

Behöver råd till festen i morgon!

Jag har träffat en tjej ganska nyligen, och vi trivs så bra med varandra. Men vi är ganska olika, så vi brukar tjafsa om olika saker osv, speciellt när vi druckit alkohol.

Det är mest jag som brukar börja tjafsa när vi dricker, och jag ångrar mig alltid dagen efter då jag inte ens kommer ihåg vad jag sagt men att vi pratar om det osv. Jag känner mig som en idiot.. Vi ska i morgon åka ut 6 personer till en stuga och dricka lite och jag VILL verkligen inte börja tjafsa med henne och förstöra kvällen för oss båda! Jag är så nervös att jag ska göra det eftersom det nästan alltid händer. Vill inte tjafsa framför kompisar heller för det känns som om det kommer förstöra kvällen för alla.

Så finns det någon som har något tips på hur jag kan tänka/göra för att inte starta något gräl med henne bara för att jag är full. Kanske låter lite konstigt men behöver verkligen råd. (Vad som helst förutom att låta bli alkoholen)

Jag är ingen aggressiv person, har aldrig varit i slagsmål t.ex så jag har inga såna problem. Men lite tips på vad som helst angående detta vore till hjälp. Tack!

2011-07-21 02:13
.. ..

finner inte ord för att ens beskriva ditt inlägg..

Hur mår svenska ungdomar egentligen när de intalar sig att VAD SOM HELST MEN JAG MÅSTE FÅ SUPA MIG FULL? :S

Sjukt..

2011-07-21 02:19
Fan klurig fråga, kan bara svara på den på ett jävligt flummigt sätt.. hoppas du fattar :)

Hjärnan har som flera vägar inuti sig, och dom som används mer frekvent tenderar att bli större och man halkar lättare in på dom..
dvs du halkar in på att börja tjaffsa med henne på grund av att du arbetat upp ett sätt att reagera på vissa situationer...
Om du inte vill hamna i samma sits tror jag att det kan vara väl värt ett försök att bestämma sig för att ändra förusättningarna, dvs inte lystna på samma musik som du brukar när du börjar bråka med henne...
Någon förändring som gör så att du känner dig annorlunda, så att du hamnar i en annan stämning och inte är kvar på samma gamla motorväg du arbetat fram...
kanske att du väljer klä dig på ett sätt så att du känner dig annorlunda, kanske tänka att du e nån casanova hjälte från någon action rulle, van vid att rädda damer och anser dom vara mycket mer värda än patrask killarna med big guns som du skjuter ner som vore dom flugor( vilket du då alltså inte skulle göra om de kom en dam )

ah du fattar kanske vad jag babblar om, annars får jag väl försöka utrycka mig annorludna om du inte gör det :)
Moderator

2011-07-21 02:22
finns två alternativ jag kan komma på som inte innefattar att ge fan i alkoholen.
1. åk inte dit
2. prata inte med henne
problemet löst.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-07-21 02:34
Va tröga folk är..

Det handlar inte enbart om i morgon, utan när jag dricker över huvud taget. Måste ju kunna dricka alkohol i fortsättningen. Vill bara börja förbättras tills i morgon

2011-07-21 02:35
Watakushi, jo jag fattade. Tack för svaret :)
Moderator

2011-07-21 02:40
det är inget du förbättrar under en natt, det är något du får jobba på.

2011-07-21 02:45
Exakt det jag menade, att jag vill börja nu..första festen med vetskap om att jag måste försöka bättra mig är ju i morgon så
Konsertbesökare

2011-07-21 03:22
Testa att inte dricka så mycket så du inte ens kommer ihåg va du gjort.. de känns som att du tappat kontrollen då.. kan vara en stor anledning.

Annars får du bara försöka att inte agera med tjafs när hon gör nått du stör dig på, försök att bara acceptera att hon inte är exakt som du är och älska henne för den hon är :)

Peace

2011-07-21 03:23
drick inte så mkt så att du kan kontrollera dig sj.. försök tänka positivt

(elr skita i alkoholen känns som de uppenbara)
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2011-07-21 04:26
Du kan juh börja med att chilla lite med alkoholen, så den blir lagom åtminstone. Kanske lite svårt man ha det i tankarna i början iaf. Som du sa, det vore väl inte så trevligt att dra ned hela stämningen bara för att du å din brud grälar lixom. Antar att ni är ett skönt gäng som drar dit för att ha det soft lixom, låt det vara det också. :) Och om nånting uppstår mellan dig å bruden får den saken vänta tills nästa dag, då ni båda är nyktra. Brukar bli bäst så. Tänk på alla som är där, lite för deras skull också. Man vet juh själv hur det e när folk börjar bråka när man sitter o festar med ett gäng, det drar ju ner stämningen endel..

Du får jobba på det =) Hoppas d går bra iaf!

2011-07-21 04:52
Exakt, håll en normal alkoholkonsumtion, hur mycket brukar du dricka?
Och vad bråkar ni om när ni dricker?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-07-21 08:58
jag och min flickvän har haft samma problem lite , började ofta tjafsa om allt på fyllan , sjukt jobbigt för oss och alla som var med oss
vi hittade lösningen, sex!

Istället för att börja tjafsa så ha sex så släpper all irritation och man kan ha en trevlig kväll tillsammans =D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Admin

2011-07-21 11:13
Har du snackat om det med henne medan ni är nyktra? Du kan ju säga att du tycker det är trist att ni alltid tjaffsar under the influence och att ni båda två kan försöka tänka på det, att inte snacka om saker som provocerar er och så vidare.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-07-21 11:29
Lägg ner hela skiten. Tjafsar ni när ni är fulla gör ni det för att ni inte vågar göra det när ni är nyktra.
Träffade du henne nyligen kan du knappast ha känslor som väger över att ni tjafsar varje gång ni dricker.

Dumpa henne när ni är nyktra, så lär du slippa tjafs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-07-21 11:38
Det är ju bara träna på att inte supa dig dyngfull. Dock är det väl lättare sagt än gjort.
Wurrup?

2011-07-21 11:47
Som många andra säger, försök att inte dricka så mycket så kanske det går bättre?
Alternativt låt bli alkoholen, men det verkar du ju inte vilja så svårt att ge dig tips.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2011-07-21 12:02
suck..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2011-07-21 12:04
Trixig-person3 F14
Hoppas du inte var allvarlig med ditt första inlägg. Det bästa rådet är väl antagligen att han inte behöver supa ner sig.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2011-07-21 12:25
Brandt89
Shit, hur löser ni det när ni är bland folk?

2011-07-21 12:37
Drick dig inte aspackad, fattar det kan vara jobbigt men, speciellt när man är iväg på det sättet/brukar börja dricka tidigt/fortsätter tills riktigt sent på natten. Dricker du mycket sprit, försök hålla dig till öl/cider/vin/vad du nu dricker, man snear ju lättare med sprit tycker jag efter egna erfarenheter från mig själv och polare. Snacka med tjejen innan. Snacka med dina polare. Be dem att säga till dig när de märker att du börjar bli aggressiv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-21 12:59
Man snear DEFINITIVT lättare på sprit

2011-07-21 16:18
Köp mellanöl på flaska (förslagsvis en back) och ät mycket samtidigt som ni dricker.

2011-07-21 16:20
Äcklig kultur i Sverige asså.. Uähh, pekk! Sitta och hälla i sig flera påsar med alkohol, backar, flaskor.. och sen slåss, knulla runt, spy ner sig, skada sig, and what not.

2011-07-21 16:30
GAIA P29
Ja, det är bara i Sverige det fungerar så..
Boyz n the wood

2011-07-21 16:36
Nix, hela Skandinavien, Ryssland och några forna Sovjetstater, kanske Nordamerika och England, that's about it. Äckligt och patetiskt som fan om du frågar mig. Kan inte ens säga Nordamerika då det är knappast är standard att göra så där medan nästan så gott som alla, kanske 80% av alla som bor i Sverige gör exakt just det på helgen. Tar med sig en påse full med alkohol och vräker i sig den.

2011-07-21 17:22
Aa fan, fett mycket bättre med dom brasilianska snubbarna som glider hit och beställer in cristal för 200 lax utan att röra dom
Moderator

2011-07-21 17:50
sincedayone, du läste inte mitt inlägg ordentligt eller? jag gav honom de råden om han inte vill låta bli att dricka finns de alternativen också.

2011-07-21 17:58
GAIA P29
Sluta trolla.
Boyz n the wood

2011-07-21 19:19
Mmh, eller hur, du kanske ska läsa på vad ordet trolla betyder först i internetsammanhang men du har rätt i en sak, jag ska sluta KLAGA iaf, som att tala för döva öron oavsett så varför slösa min tid, ^^

2011-07-21 19:22
Jag håller med GAIA, varför känna ett behov av alkohol för att ha kul på en fest? Och när någon, som GAIA, försöker påpeka det absurda i svenskars alkoholkonsumtion så tas det som ett personligt påhopp...
Sup er inte råfulla - slipp en massa problem!

2011-07-21 19:47
GAIA P29
Du är det största trollet på Whoa. Eller är du lika dryg i verkligheten som du är i alla trådar..

Latinaa F22
Total recorded alcohol per capita consumption (15+), in litres of pure alcohol
http://www.who.int/substance_abuse/publications/global_status_report_2004_overview.pdf

Nu är länken iofs från 2004, men siffrorna borde vara relevanta fortfarande.
Sverige ligger runt medel, Spanjorerna t.ex. dricker nästan dubbelt så mycket.
Men det är förstås för att de dricker "sydländskt". Som om inte majoriteten av den svenska befolkningen kunde dricka alkohol med måtta.
Viking-syndromet..
Boyz n the wood

2011-07-21 20:03
Jag argumenterar inte för att svenskarna dricker mindre än exempelvis spanjorerna, men det går väl knappast att förneka att många svenskar har en problematisk inställning till alkohol? Syftet verkar vara att bli dyngrak, snarare än att ha trevligt.

2011-07-21 20:07
Nu blev det lite väl OT..

TS, om du upplever att det endast är alkoholken som får er att bråka, ta det lugnt med drickandet. Annars, som några andra i tråden har påpekat, så kanske du får ta dig en funderare över vad som får er att bråka

Moderator

2011-07-21 21:52
Ta detta råd alla, TA FÖRIHELVETE INTE MED ERAN PARTNER TILL FESTER OSV OM NI INTE KAN HÅLLA SAMS NÄR NI DRICKER! DET FÖRSTÖR FÖR DOM NI UMGÅS MED!. *andas ut och in*.

Hatar verkligen det. Känner ett par som ALLTID börjar tjaffsa med sin flickvän/pojkvän så fort båda blir på fyllan, slutar oftast med att båda åker hem. Jävla idioter, har sabbat många kvällar, speciellt dom få gångerna man varit ensam med dom och dom börjar tjaffsa, vad fan ska en annan göra då? :P
//TW

2011-07-21 21:53
shitmannen, word up.

2011-07-21 21:58
Är det bara jag, men är inte detta en av dem dummaste jävla frågorna på whoa? Seriöst, ska du inte fråga om råd hur du ska hålla i kuken när du pissar nästa gång! Folk klagar på invandrare, men det är sånna här som ska bort!

2011-07-21 23:40
Hur mår svenska ungdomar egentligen när de intalar sig att VAD SOM HELST MEN JAG MÅSTE FÅ SUPA MIG FULL? :S

För att de är fan så mycket bättre att vara onykter än nykter. Spritliv!

2011-07-21 23:44
Knarka istället då? Tror inte ni kommer bråka då.

2011-07-22 00:36
TS

Måste ju kunna dricka alkohol i fortsättningen

Måste?

2011-07-22 10:58
Jag har också varit sån.
Inte kunnat festa utan att dricka, inte kunnat dricka utan att dricka mig skitfull.

Man växer ifrån det så småningom, TS kommer inte att ta till sig alla goda råd nu,
det gjorde inte jag heller. Om ett par år kommer han sitta där utan sin tjej och tänka

"shit, jag skulle lyssnat på whoa och struntat i spriten"

Rappare

2011-07-22 12:48
Moderator

2011-07-22 15:06
Jag älskar hur GAIA ALLTID ballar ur på svennebanans alkoholkonsumtion. Det spelar ingen roll om det är en tråd om hästar eller astronauter, det finns alltid plats för en novell om hur äckliga svenska ungdomar är när de dricker. Och han har ju faktiskt rätt :)

GAIA - jag gillar dig!

För att tillföra något till tråden så slänger jag ett word up till shitmannen.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-07-22 15:59
Är väl såklart att "Sverige först med häst i rymden" ska uppföljas med en rant om hur vi säkert firar med att sprita ner oss och våldta mormor

2011-07-22 16:01
2.8 an eller 3.5 an är underskattad, drick bara sådant så håller du dig smålullig , lite pratig och mysig bara.
Nackdelen är att du måste pissa mycket.

Du behöver antagligen sänka din alkohol tröskel först dessvärre.

2011-07-22 16:47
Hahaha, ;)

2011-07-22 16:55
Hur gick det?

Det gick bra..hade några småsaker som jag annars skulle ta upp direkt men tänkte hela tiden att det bara blir fel då (trots att jag blev väldigt full) så jag höll det inne och vi festade på.

2011-07-22 21:22
Är det bara jag, men är inte detta en av dem dummaste jävla frågorna på whoa? Seriöst, ska du inte fråga om råd hur du ska hålla i kuken när du pissar nästa gång! Folk klagar på invandrare, men det är sånna här som ska bort!

haha detta kan man applicera på ungefär varannan tråd känns det som
stick the fucking flag up yer god damn ass

2011-07-22 21:40
ni som säger att svenskar har dåliga alkoholvanor har nog inte sett hur det ser ut i andra länder. tex stort sett hela latinamerika. men d klart, det är lättare att hålla koll och kritisera på egna hemtrakter. men detta mönster existerar i många länder

2011-07-22 21:57
Så, bara för att det förekommer en vidrig alkoholkonsumtion i andra länder OCKSÅ, så får man inte klaga på den vi har här.. som vi faktiskt ser? Förstår inte din poäng..
Moderator

2011-07-22 23:06
Måste bara fråga varför du måste supa dig överfull? När jag fick börja gå ut på krogen var det alltid roligast att bli fullast, men det är ju mycket skönare att ha en jävligt bra nivå hela kvällen istället.

I vilket fall, som så många andra säger så drick lagom istället så slipper du göra saker du kommer ångra i fortsättningen. Man lär sig sin gräns så småningom.
time isn't wasted when you're getting wasted .