I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cutta kontakten med folk på löpande band

Övrigt - Blandat

   

2011-07-10 16:24

Cutta kontakten med folk på löpande band

De senaste säg 12 åren så har jag mer eller mindre skärt av helt med flera hundra diverse vänner. Många nära vänner, andra mer bekanta och festvänner. Jag är lite intresserad av hur ni på whoa ser på denna saken. Att jag är så strikt och principfast. Kolla, anledningen till att jag så enkelt säger upp kontakten med personer är för att jag inte har något särskilt tålamod med idioter, lögnare, falska personer, dryga, snåla, egoistiska osv osv osv.. Upprepas drygt beteende mer än ett par gånger så cuttar jag bara helt sonika bort dem från min tillvaro. Varför ödsla tid på personer som inte kan bete sig när man hellre borde spendera tid med människor man faktiskt bryr sig om och som ger en något tillbaka?

För mig kvittar det varje gång jag gör det för jag lär känna så mkt nytt folk hela tiden så det gör inget. Rör mig inte i ryggen att bryta med vänner på det sättet.

Som igår t.ex, har känt ca 10 personer i ett par år men mest att man festar på helgerna, går på bio osv, den nivån. Efter att de efter N'te gången druckit sig fulla och bråkat med varandra, raggat riktigt skamlöst på en burmesisk väninna jag tog med mig, ramlat runt och haft sig och till slut dragit ifrån oss genom att ta flera taxis men inte sagt något så flippade jag ur totalt. De som var kvar bara fortsatte hälla på bägaren så jag bara blev argare och argare. Vi lyckades få tag på en taxi i sista stund iaf och precis när vi ska åka och 2 av dem är på väg in i taxin så säger de "ja, jag ska inte betala iaf, har inga pengar", "inte jag heller" säger den andra.

Där totalt exploderade jag i taxin, öste ur mig hat mot Norge, norrmän och norsk kultur, särskilt den äckliga jävla alkoholkulturen. Hur alla går ut och dricker sig redlösa varenda jävla helg, hur jävla bortskämda och egoistiska och socialt missanpassade alla är. Nyrika as. De kan köpa alkohol för flera hundra kronor men inte betala en taxi? Efter att ha sett sånt här beteende och liknande grejer varenda jävla gång man varit ute med dem så var detta som fick bägaren att rinna över.

Taxichauffören och de andra blev helt knäckta, sa inte ett ord, sen när vi kom in till Oslo så hoppade jag och väninnan av och sen fick jag ursäkta mig massa för hur dräggigt dessa jävla nordbor betett sig hela kvällen, hur de varit, vad de sagt. Skämdes jättemycket för att jag hade tagit med henne och visat henne just detta. Sen var iofs de flesta av dessa nämnda "nordbor" invandrare men "förnorskade" i kultur och sätt..

Så tänkte jag, hmm.. vad ger detta specifika kompisgänget mig egentligen? Vad gör de för mig? Träffar dem ju nästan bara i samband med alkohol och utgång? Så fuck it, skär bort allihop, färdig med saken.

Är detta något som stör er att man så enkelt bara kan bryta med personer? Kolla, jag själv är alltid ärlig, aldrig elak, aldrig falsk och alltid ödmjuk. Mot alla, alltid. Det är sån jag är som person. Varför ska jag tolerera något annat i min närvaro?

Sorry för att det blev en bok.. haha..