I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Film ide, Konvertera vegetarianer

Övrigt - Blandat

2011-07-02 09:03

Film ide, Konvertera vegetarianer

Ffter ha lyssnat på infected mushrooms för första gången
igår så var det en av deras låtar jag fastnade
riktigt för. Själva namnet på låten började
jag filosofera vidare med ett par vänner på.
Convert vegetarians. Vilken sjuk ide tyckte jag.
Men sen slog det mig, det vore den perfekta filmen.

Filmen skulle utspela sig på en skola.
Filmen skulle handla om två olika kompisgäng
Vegetarianer och vanliga köttätare. Fast
ungdomarna som är köttätare är inte så vanliga.
Dom känns nästan onda i sitt sätt att vara,
mobbare etc. Sen har vi vegetarianerna som
är en grupp ungdomar som läser böcker, har glasögon
och samlar på frimärken, skolans nördar.

Filmen går ut på att
köttätarna känner sig irriterade på vegetarianernas
livs stil. De äter inte kött liksom, vilka mesar
tycker de. Så de kommer på en plan, vi ska
konvertera vegetarierna att bli som oss.
Det blir en konstig utmaning för dem.

Men så som filmen fortsätter så slutar det
med att köttätarna får vegetarianerna att bli
värre än dom själva, tillslut äter vegetarianerna
bokstavligt upp köttätarna. Delar upp dem i bitar
och grillar medan de har sin vecko bok läsarklubb.

Diskutera. Är min ide ball? Vore det en film du skulle se?
Spinn gärna vidare på idén. Vore jag inte för lat
skulle jag göra denna berättelse till en bok.

2011-07-02 11:26
Jag tycker du ska köra på, men jag känner igen det lite från någonstans, kan inte placera varifrån dock.
Men så är det väl med det mesta nu för tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-02 12:01
Förlåt, men det låter som en dålig highschool-skräck-film. Typ Scream-kvalitet tänker jag mig när jag läser din "pitch".
Poet

2011-07-02 12:24
Varför skulle vegetarianerna vara nördar för? :S
At the gates of Eternity...
Poet

2011-07-02 12:25
Och varför skulle det vara två gäng? Alltså att köttätarna och vegetarianerna inte kan vara vänner?

2011-07-02 12:32

För att meateaters RULE!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-07-02 12:40
Kom till Malmö så kan den här vegetarianen show you who rules who! ;)

2011-07-02 13:08
Glima match eller?? Haha

2011-07-02 13:10
Tycker din idé skulle passa bättre som en kul och cheesy musikvideo till låten du inspirerades av.

Speciellt om den produceras med en B-aktig feel och anammar ostigheten som sköna 90 tals musikvideos med en liten flummig story.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-07-02 13:18
låter inte som en bra filmidé, nej.
Poet

2011-07-02 13:22
Persia: Haha hur visste du? :D
Redaktionen

2011-07-02 13:34
Kul idé! Fick mig att börja spåna.

Jag ska göra en kortfilm utifrån Guds perspektiv.

Gud skapar hela universum och det är han som uppehåller allt. Skapelsen är ett vittnesbörd om Guds existens och allt är frid och fröjd.

Människan är skapelsens krona. Gud gav människan uppdraget att förvalta skapelsen, att råda över naturen och alla djur.

Allt som Gud skapade var från början gott och fullkomligt. Allt var i harmoni. Människan skapades av Gud för att leva i evig gemenskap med honom.

Sen började människorna ÄTA UPP djuren. (?!?!?!)

Guds skuld och skam blir snart för mycket för den allsmäktige. Han förlorar både fru, bil och hem. Barnen klarar inte av att leva med skammen från sin faders tillkortakommanden så dom söker snart lycka och tillfredsställelse i knarket istället. När Gud en dag går gatan fram och ser sina egna barn ligga i hörnet med en spruta och sårig ven, med dimmig blick och skummande sluddrande munnar så ger han mest fan i vilket och delar sina söners och döttrars börda och HIV.
Jorden är därmed dömd till undergång, eftersom alla knarkar utom djuren och det finns inga sådana kvar som kan få oss på rätt köl eftersom vi har ätit upp dom.
namaste

2011-07-02 14:03
ihopsydd:

Åh, briljant, briljant slut på det hela!

tillslut äter vegetarianerna
bokstavligt upp köttätarna. Delar upp dem i bitar
och grillar medan de har sin vecko bok läsarklubb.

Framförallt det fetmarkerade : Det låter ju helt fantastiskt att de chillar, en solig dag (tänker jag mig) och grillar köttätarna medan de diskuterar allt möjligt kul i den rådande bokcirkeln. Bravo!

2011-07-02 15:01
ÅderpåleOne:

Vafan, här trodde jag att jag var geniet, så kommer du plötsligt här med en ännu bättre film ide. Grym ide men var jobbig att läsa, väldigt många ord

2011-07-02 15:03
Måne

Ja precis! Här är någon som uppskattar konst. Jag vill ha dig Måne i min film, du kan få spela vegeterian om du vill, ledaren av vegetarianerna, let my people go free!

2011-07-02 15:14
Beror väl på hur man ser det. Eftersom det bara är en idé kan man ju itveckla den!
Kan ju vara så att det är förbjudet att vara veggi i vossa länder exempelvis USA (som vanligt) och att allt utspelar sig på ett hem någonstans där dom försöker konvertera vegetarianer till köttätare. Och sen blir det som det blir och veggisarna börjar får mer sug för kött och tillslut så blir dom kanibaler för att djurköttet inte räcker till. osv osv.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Rappare

2011-07-02 15:19
Och varför skulle det vara två gäng? Alltså att köttätarna och vegetarianerna inte kan vara vänner?
För att det är en ironisk samhällsreflektion. Om denna film gjordes bra så skulle jag definitivt kolla på den, jag tycker att det är en rolig idé som spelar på folks korkade sätt att inte acceptera varandra. Helt klart pk-idé så ingenting att hata på.

2011-07-02 15:30
Lacroix F22
Nej NEj jag tänker inte skriva kontrakt med dig! Så du kan ta alla mina rättigheter till denna otroliga historia och göra den till något som passar dig! Nej DU! ÖVER MIN DÖDA KROPP! Jag har stålmannen som advokat. Du har redan förlorat. All your bases are belong to us.

scrotum P21
Ja exakt mannen! Är så jag tänkte

2011-07-02 15:36
Ihopsydd

Pyttsan, du är bara avis att min idé att utveckla din idé vart snäppet vassare. Varför skulle du annars dra in advokat?
Du kommer komma krypandes sen när du inser att du måste skriva kontrakt med mig!

2011-07-02 15:39
Lacroix F22
Fan ta er! NI rika råttar som krälar upp på vår jord. Är ert fel att barnen i afrika SVÄLTER. Jag kommer gå ut som Tony montana.. Jag tar er alla med mig. Ni kommer inte hem ikväll.. Ikväll målar himlen röd.

http://www.youtube.com/watch?v=IG_Rr_EP8ns

2011-07-02 16:57
Ihopsydd

Helt korrekt! Hur tror du annars vi blivit rika? Och därför vet jag nu att du funderar över om du inte ska skriva kontrakt med mig och spåna vidare och utveckla denna fantastiska idé, dvs sätta ihop våra idéer.
Och eftersom jag är utbildad i ämnet film och produktion så ser du nu en ännu bättre användning av mig!
Hörru, ska du inte skriva kontrakt med djävulen nu? *viftar-med-papper*

2011-07-02 17:00
Jag föredrar hur "Dread" handskas med saken.

Spoiler-A girl is locked in a room with a huge piece of rotting beef. She's told to eat it or die. It's revealed that the girl was molested by her father as a child. He used to work in a meat-packing plant and she can't stand the smell or taste of meat. She eventually eats it after a week of starving.
Spoiler
A guy throws another guy's corpse into a room with a girl locked in. He asks her how long it will take to get through it and throws in a small knife.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-07-04 14:02
Ihopsydd P23 det känna som att jag precis fick läsa det du tänkte efter att ha stekt ett par timmar. Haha!

2011-07-04 23:53
haha nu kommer jag bara sno din filmidé