I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sushi Stockholm var

Övrigt - Blandat

2011-06-27 14:23

Sushi Stockholm var

Var fixar man bäst sushi i staden som sover?

Det vid centralen är en turistfälla, så tipsa inte om det.
Du får gärna veta på riktigt.
Tack

Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-06-27 14:51
Det finns ju lite olika sushi ställen runt om i stockholm. Själv gillar jag arigato och det är ju en kedja och jag vet att det finns ett Arigato ställe nära centralen, på Vasa gatan.
Hou5
Skivsamlare

2011-06-27 15:07
Oj, Stockholm är ju typ världens sämsta sushistad. Sushimeckat i sverige stavas Göteborg. Jag tycker dock att Ming Palace (?) på drottninggatan är cool då de har sushibuffé, även om det är lite väl pricy.
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2011-06-27 15:12
Är ingen sushi kung men jag gillade

Svenska Sushiköket
Tellusborgsvägen 76, 12637 Stockholm
Telefonplan/midsommarkransen

bra priser för maten jag fick, och jag är den som skickar tillbaka om jag inte är nöjd.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-27 15:45
Mina tips:

Waga mama (tror jag det stavas) på hörnet av Observatoriegatan/Upplandsgatan.

Råkultur (aldrig varit där faktiskt men jag har hört att det ska vara bra)

Lär mig aldrig vad restaurangen heter, men det ligger på St Paulsgatan, mer åt Mariatorget-sidan. De har bra sushi.

East ("modern" sushi, god som fan men däremot dyrare än vad man annars på någon annan sushirestaurang skulle påstå vara dyrt) vid Stureplan, slutet av Biblioteksgatan.

Otippat nog: Gallerian, vid utgången mot regeringsgatan bakom Stories finns ett anonymt litet sushiställe som faktiskt gör bra sushi för att vara så pass random.

Sen har du ju lite olika sushi/japanrestauranger på Östermalm. Lilla Japan t.ex. Ligger vid Östermalmstorg - minns inte vilken gata.

Där har du ett par stycken iaf.

2011-06-27 15:46
Just ja, ett till ställe som är bra - men fullsmockat på lunchtid då det ligger mitt i city. Minns inte vad stället heter där heller men det ligger på Kungsgatan och ligger rätt långt ner mot Vasagatan snarare än mot Hötorget.
Skivsamlare

2011-06-27 16:10
Råkultur, dyrt men bäst.
fair enough..

2011-06-27 21:31
ljungrens på götg och svenska sushi köket i kransen hejjar jag på!
Rahamadjan av GU-PA!
Toastare

2011-06-27 22:12
Jag är sushi-konnäsör av rang. Top ställen i Stockholm

1. Hattori Sushi Devil, Tegnérgatan 43. Deras rullar är superba och jag är beroende av deras spicy tuna roll. De brukar byta ut menyn med jämna mellanrum och hittar på nya spännande rullar. Bra sushikockar och superfräscha råvaror (såklart)

2. Aki Sushi på baksidan av Medishuset. Har blivit sjukt poppis under de senaste 4 åren och sägs ofta vara det bästa sushistället i Stockholm. Jag tycker dock de har tappat på senare år. Men de gillar också att testa nya fiskar och bitar.

3. Samba sushi på Götgatan, gamla kockar från Aki Sushi. Bra och fräscht, men lite tråkigt ibland..

East och Ljunggrens har jag inte testat än då jag nästan alltid äter på Hattori. Men av deras menyer och mina vänner att döma så ligger de bra till.

Och tyvärr går faktiskt dyrt pris och bra sushi hand i hand. Billig sushi går att göra, men då tummar man på råvaror. Man ser rätt snabbt på menyn också om det är ett ställe som vill kamma in pengar, eller som brinner för att göra sushi.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2011-06-27 22:12
Producent

2011-06-27 22:31
Är sushi den nya kebaben?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-06-28 13:14
Jag äter visserligen inte fisk men gärna veg-sushi (hur sjukt det nu kan låta)
Panda wok sushi dumpling (typ så..) heter ett ställe som ligger vid t-centralen med och det är bra!

Producent

2011-06-28 13:19
Samma här. Fisk är kattmat. Käkar bara vegetarisk Sushi.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skivsamlare

2011-06-28 15:26
Aki går bort, snygg garnering med blommor och annat skräp men bitarna är för stora och dom "udda" fiskarna smakar sällan så bra som dom ser ut.

Sushi devil såg grymt ut, ska kollas upp!
fair enough..
Admin

2011-06-28 15:34
Hijackar tråden lite och frågar efter dumplings i Stockholm. Och säg inte Steam, för Steam suger. Tjocka jävla degknyten, smakar bara salt... Mitt problem är nog att när jag väl bemödade mig att testa dumplings gjorde jag det första gången i Hongkong och förväntade mig lika bra grejer hemma.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-06-28 19:37
Bounty:

Råkultur måste väl rimligen vara top3 ändå?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-06-28 20:41
Evolution P27

Beijing 8 är ett nyöppnat dumplings-ställe startat av Mikael Ljunggren (snubben bakom restaurangen Ljunggren). Just nu är dom i "beta"-stadiet så dom testar en massa grejer på den här första restaurangen utav vad som planeras bli en kedja. Allt är ekologiskt och fair trade och kommer direkt ifrån Kina, dom har t.o.m. sitt egna isté som är grymt nice. Dumplingsarna va riktigt goda, lite smådegiga men tydligen handlar det om att deras kylar är för fuktiga, något som ska fixas inom en snar framtid. Relativt billigt va det också, under hundralappen för 8-9 dumplings, ris, sås och ett tillbehör. Testa det, jag diggade det riktigt mycket! (säg hej till min nära vän Sofia som jobbar där också :))
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-06-29 00:41
Tezukuri Sushi, Hammarby sjöstad, utan tvekan
woootwoooot

2011-06-29 09:53
Evolution

Vet inte hur mkt denna info hjälper eftersom jag inte minns namnet på stället och är lite osäker på vilken gata, men det ligger ett litet kina-ställe (litet men mysigt som fan) på söder. En tvärgata till ringvägen, det borde vara Södermannagatan. Det ligger nära Ringvägen, så tänk Skanstulls-hållet.

Där har jag iaf käkat dumplings, jag har bara ätit det en gång tidigare så jag har inte så mycket att jämföra med men jag tyckte de var jättegoda och andra i sällskapet ansåg att det var mycket goda jämfört med deras tidigare dumplings-upplevelser :)

2011-06-29 17:33
Bra tips, tacktack
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-06-29 20:46
Det finns dumplings på Riskornet, ringvägen, strax efter skanstull t-bana. Tyckte det smakade helt okej, men är inte särskilt bevandrad i det asiatiska köket.

Toastare

2011-07-01 12:32
Whoho _babyphat is back ;)

Refused, det är de säkert kvalitetsmässigt..men jag är kinkig med fisk och äter bara tonfisk. Då är deras utbud kasst. :)

Kloak, jag har inte ätit på Aki på länge nu för jag blev besviken när kvaliteten började dala. Tror de lever mycket på sitt rykte som sthlms bästa sushihak.

Dumplings/dim sum käkar jag i Gamla Stan på Aroydee! Även om Beijing 8 nog blir lovande, samtidigt som jag har lite svårt för nyskapande dumplingsställen. Det är liksom kinesisk husman. Aroydee har i alla fall sjukt stort utbud av dumplings/dim sum av alla sorter. Personalen är kinesisk. Har bara varit där hösten/vintern, så vet inte om det är överfullt med turister på sommaren som resten av gamla stan. Men lågsäsong är det rätt soft och tyst att sitta där och käka.
Toastare

2011-07-01 12:38
liten recension av Aroydee, skriven 2008.. men tiden står ju stilla på sånna hak.

http://www.kinesiskmat.se/restauranger/restaurang-aroydee-basta-dim-sum-i-stada/

2011-07-01 14:47
Rice på Nybrogatan är grym! Sushi och vanlig buffé där för 160 kronor. Sushin rullas på beställning och du får mycket om du ber om det. God sushi, trevlig personal och du blir garanterat mätt!
 biffko to di world
Toastare

2011-07-06 12:47
sushi+buffé :C

2011-07-06 15:26
Håller med Farbror-T, Tezukuri Sushi i hammarby sjöstad är kanon. Tyvärr är det fruktansvärt lång väntetid, men det är oftast värt det.

Manager

2011-07-06 16:04
Råkultur, Samba Sushi och haket precis utanför Liljeholmens galleria är de tre bästa jag ätit på i Stockholm.
Redline!

2011-07-06 22:02
jag och syrran åt på nåt ställe vid miljöförvaltningen på Lidingö om jag minns rätt, det var king
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-07-08 09:47
Jag har blivit tipsad om ett sushiställe i finntorp, nacka. Sägs att det är riktigt bra, så prova det.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.