I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

gå upp i vikt på ett bra sätt?

Övrigt - Blandat

2011-06-15 12:33

gå upp i vikt på ett bra sätt?

Nu är det så här att jag har tappat över 10kg i vikt på jätte kort tid, och jag hatar det.
Jag vill verkligen gå upp dom kilona igen, jag trivdes som bäst i min kropp för typ 8 kg sen... Så jag undrar om nån har lite tips på hur jag ska göra för att gå upp i vikt på ett bra sätt, så inte allting bara sätter sig på magen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-06-15 12:34
...Äta nyttigt (men inte lite), och träna?
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Poet

2011-06-15 12:46
Checka min tråd i "Sport & Idrott". Jag har fått sjukt bra tips där! :)
At the gates of Eternity...

2011-06-15 12:48
ska kolla där! tack BC =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-06-15 13:33
De nada! Lycka till!
At the gates of Eternity...

2011-06-15 14:57
Adalia: sök profesionell hjälp hos en dietist, pt eller liknande. Kolla fitnessguru.se som en start, men börja inte med ngt kosttillskott utan att ha gjort ordentlig research innan, om ens alls. Och, ha inte för bråttom, låt det ta tid.

2011-06-15 17:34
Nu behöver man knappast professionell hjälp för att gå upp i vikt, finns tonvis med vettig information att tillgå på annat vis. Däremot har du rätt i att man på intet vis ska ha för bråttom, det ska ske så "organiskt" som möjligt. Men med en vettig och balanserad kost, som dessutom intas med rätt frekvens, bör det inte vara några problem alls att gå upp den vikt hon behagar igen. Sen är inte kosttillskott djävulen heller.
Look with your own eyes - See with your own mind

2011-06-15 19:03
Pen Dragon: skrev inte att man måste eller behöver det, men om jag personligen skulle behöva hjälp att gå upp i vikt skulle jag göra det. Ja, det finns som du säger tonvis med information, och är man inte insatt är det lätt hänt att man väljer första bästa metod utan minsta eftertanke, eller så blir man bara förvirrad just för att valmöjligheterna är så många.

Jag har heller inte påstått att kosttillskott är djävulen, eller har jag? Visst att jag kunde varit tydligare med jag utgick från mig själv, men då gör jag det nu. Nöjd?

2011-06-26 01:07
Du har ju flyttat till Götet, bara att börja träna med mig så är du snart back on track! ;)

Moderator

2011-06-26 01:25
Vet du varför du tappar vikt? Är det för att du inte äter ordentligt? Säker på att det inte ligger nån sjukdom bakom? Innan min diabetes upptäcktes hann jag droppa många kilon och vägde ca 33 kilo när jag lades in
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-06-26 19:10
doGG, när börjar vi ? ;)

2011-06-26 19:40
Jadu, anyday my dear!

Jag började träna för ett tag sedan, gått upp 20kg eller något. På senaste har jag tappat många polare också, av någon konstig anledning, så det blir väl träning när jag inte har något annat att göra...

2011-06-26 20:24
AdaliA bara bli på smällen så ökar du i vikt snabbt
rawr

2011-06-27 09:59
Följ min blogg ;)
http://www.fitnessguru.se/bonnevierfitness

Påbörjar min utbildning som PT och dietcoach den 7 juli. så kommer lägga upp lite tips o trix där.

Men du har en hög ämnesomsättning. Du behöver få i dig mer energi och kalorier än vad du gör av med. Sen finns det rätt sätt och fel sätt. Fel sätt är att äta pizza 7 dar i veckan för att gå upp i vikt. Rätt sätt är att du delar upp så du äter lite fler portioner under dagen, inte lite mat men bli inte proppmätt. det är bara drygt. Ät mkt fullkort, och som man alltid tjatar om , tallriksmodellen. Sen måste du träna ! just för att du bygger muskler som dels väger mer , men en tjej med lite linjer o former är fantastiskt snyggt
vi är överallt!

2011-07-18 22:22
doGG, vart tränar vi då? :)

Gojira, ja att bli på smällen är nog den bästa lösningen.. eller? haha ;)

_nova_ ska börja kolla din blogg då! och tack för tipsen =)
men det är så svårt att hitta motivationen när jag måste träna hemma och köpa billig mat haha... är som inte lätt att köpa varierad och nyttig mat när man är arbestssökande och har ett väldigt litet sparkapital :P