I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göteborg tips?

Övrigt - Blandat

2011-06-13 22:24

Göteborg tips?

Hej!

Som vissa vet ska jag till gbg om ca 2 veckor. Måste ärligt erkänna att jag kan 0 om göteborg. Vet bara att liseberg och röda sten finns där resten har jag aldrig ens hört talas om.

Har lite frågor till er, då vår första sak som vi ska göra där är liseberg (hela dagen antar jag) så är ju inte de så mycket att diskutera men efter de så får vi fritid i göteborg (mot kvällstid) en sak jag alltid har velat se i GBG är röda sten. Jag brinner verkligen för graffiti och tar så mycket kort jag bara kan överallt över hela världen för att studera de olika stilerna.

Om någon skulle kunna förklara för mig, hur långt är röda sten från liseberg? Kan man gå eller måste man ta buss/tåg etc.?

Skulle även vilja ha tips på bra resturanger (tänk dock på att jag inte äter fläsk så resturanger som är väldigt populära på att servera de sorts köttet är kanske inte så mycket att rekomendera just till mig).

Proppa gärna på med mer info som ni tycker är värt att se/köpa osv. då jag vill få en så ba upplevelse som möjlig där.

För er som saknar hjärna eller liv, kanske båda i ett? Så ja, man kan söka info på internet och ja självklart ska jag de men är ju väldigt kul att få reda på vad även ni tycker är värt att se, käka, köpa och allt jag skrev

Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-06-14 18:17
Liseberg-Röda Sten är en promenad på typ en timme eller mer men du kan ta spårvagn från korsvägen eller liseberg till vagnhallen majorna vilket borde ta 25-30 min beroende på byten... Kolla på vasttrafik.se för aktuella tider.

Beroende på väder får du se till att hänga/picknicka i slottskogen under dagen och avsluta med mat och dryck på kontiki (http://www.kontiki.nu/kok_och_bar.php) där du förutom god mat kan ha tur och pricka in en hiphopkväll... Alternativt strosa i haga (mysigt "alternativt" område med en del second hand och antikt + massa fik) och sedan ta en billig öl på något av haken i vasa tex svea, the queen, cheers, vasastan, viktoria, chez ami osv. Räkna med lite sämre musik.

Andra långgatan är en klassisk oas av barer, caféer och kläd/skivbutiker som du kanske vill besöka lite beroende på intressen. Shelta är stället för dig om du är inne på sneakers/street fashion...

Jaja, allmänt tips är väl att undvika avenyn om du inte gillar svennebananröj, untzuntz och långa köer. Vill du festa sent så är Nefertiti ett bättre tips. Hela Linné/majorna/haga är att föredra om du frågar mig. Allt beror på vad du gillar och när/hur länge du ska vara här...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2011-06-14 18:49
Så gulligt naivt tycker jag. Lite som när Kristina och Karl-Oskar emigrerade till Amerikat.

Nu var det längesen jag var i Göteborg men området kring andra lång är väldigt trevligt. Vad heter det? Masthugget? Det och utgången mot operan i femmanhuset! Goa gubbarrrr ellarrrrr!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-06-14 20:42
Bagheera: Tack, vet dock inte hur länge vi hänger på liseberg men de verkar som röda sten får bli någon annan dag då jag vill hinna med en massa men ska ta och kolla upp de andra grejerna du nämnde

Candide: Vet inte vem Kristina och Karl-Oskar är men de låter svenskt?

2011-06-14 21:05
GÖÖÖTEBÖÖÖÖRJ!
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-06-29 19:31
Tack till den första personen som faktiskt skrev ett vettigt svar, åkte med jobbet till gbg i tisdags, vi bodde på vandrarhem vid kviberg men hängde vid liseberg hela tisdagen, sen vare blöta och trötta tillbaka till vandrarhemmet varav vissa somnade direkt medans jag och ett par andra bestämde oss för att ta en promenad runt och se lite. Träffade jättesnälla göteborgare som hade väldigt intressanta och roliga intressen.

Idag så spenderade vi den mesta delen av dagen vid centralen eller ja runt om och shoppade så de blev presenter till familjen och sen åka den långa sträckan hem.

Kan säga att jag saknar gbg redan otroligt mycket även fast jag kom hem för en timme sen. De är så stor skillnad på gbg och sthlm att de är otroligt

guess what?! Man kunde faktiskt prata med folk utan att bli ''spottad'' i ansiktet och ingen glodde på en när man gick förbi. Var en väldigt trevlig stad det där och jag längtar tillbaka och förhoppningsvis stannar jag ett längre tag där nästa gång.