I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har vunnit 20 miljoner kronor..

Övrigt - Blandat

2011-05-15 19:05

Jag har vunnit 20 miljoner kronor..

... nej inte riktigt, men min fråga till er alla där ute.
Ifall ni nu hade blivit miljonärer och vunnit 20 miljoner kronor.

Vad hade ni gjort?
Hur hade det påverkat era liv?
Hur hade du investerat?
Hade ni sagt upp er från era nuvarande jobb?
Och hade ni skänkt pengar?

Motivera gärna.

Poet

2011-05-15 19:27
Betalat av mina skulder.
Betalat av mina föräldrars skulder.
Betalat av min frus skulder.
Betalat av min frus föräldrars skulder.
Betalat av min syrras skulder.
Betalat av min bästa väns skulder.
Betalat av min bästa väns mammas skulder.

Sen så när man är skuldfri så kan man investera pengarna och låta de växa. Förhoppningsvis växer de bra nog så kan man skapa lite välgörande projekt :)
At the gates of Eternity...
Moderator

2011-05-15 19:39
Betalat av mina skulder, mina föräldrars skulder och min systers skulder.
Tagit ett sabbatsår eller två från pluggandet, hade jag så mycket pengar skulle jag inte kunna bara fortsätta plugga med några som helst resultat.

Under det året skulle jag väl bjuda med några polare på en resa och ha det lite gött.
Efter resan skulle jag ta körkort och köpa en bil.
Sen skulle jag fastna i ett träsk av alkohol och droger och dö i rännstenen, luspank och mindre än tolv månader från vinsten.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-15 20:17
Utan att gå in på för mycket detaljer kan jag säga att min familj var hyfsat nära (1 chans på 15) att vinna lite drygt 22 mille för ett tag sen, slutade på lite över 300 lök bara tyvärr.

Hade jag vunnit 20 mille hade jag betalat av csn, festat en hel del, satt in 10 mille på ett sparkonto och smaskat in 100 lax om året i räntepengar.

Jag hade nog inte ändrat så mycket alls, utan fortsatt leva mitt studentliv, att blåsa 20 mille går fan så mycket snabbare än man tror om man bara vill.

Jag hade för övrigt inte skänkt en krona till nån organisation
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Groupie

2011-05-15 20:25
Köpt en fet villa åt mig utomlands och en åt mina föräldrar, sen skänka resten till typ Afrika.

2011-05-15 21:00
köpt en lägenhet i stan och dragit till NY och shoppat sjuuuukt mycket skor sen nån solsemester på det. kanske ett tuttjobb lol. hade inte skänkt något eftersom jag kommer behöva senare i livet.

2011-05-15 21:56
köpt lite godis och köpt såndär pucko på kartong , ni vet som mjölkartongerna
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-05-15 22:19
Vad hade ni gjort?
Hur hade det påverkat era liv?
Hur hade du investerat?
Hade ni sagt upp er från era nuvarande jobb?
Och hade ni skänkt pengar?

Flippat! Ringt mamma, pappa, bästisarna, pojkvännens mamma och pappa. Skrikit.
Jag hade såklart blivit skuldfri, känt mig oändligt fri samtidigt som jag hade fått smått stress. Vem ska råna mig nu?
Jag hade köpt hus, direkt, inrett det helt efter tycke och smak. Hälften in på ett bra sparkonto. 1/5 på aktier. 1/5 till mamma, 1/5 till pappa.
Jag hade aldrig sagt upp mig, värdelöst liv att inte jobba. Mest för att jag älskar mitt jobb, mycket för att jag inte vill bli slapp.
Jag hade inte skänkt pengar men jag hade nog åkt till land som behöver det och spenderat pengarna där. Sett till att de går rakt till behövande och inte via någon.

2011-05-15 22:33
App P22 har fan sagt det vettigaste i tråden än så länge!

we gettin money!!!!!! investera såklart...

2011-05-15 22:42
Hamnat i extas och supit som aldrig för av adrenalin rushet i ett försök att lugna ner sig.
Mitt liv hade blivit bra annorlunda, hade köpt 2 lägenheter + ett hus ( 1 lägenhet i Sverige, huset i Asien och en annan lägenhet i Spanien). Ordnat upp mina skulder och införskaffat mig det som fattas.

Invistera pengar i någon affär/restaurang etc. för att generar en stadig inkomst över 10-15 lax utöver bolaget kostnader, för att underhålla mina fastigheter. Samt försöka dra in pengar på huset/lägenheten utomlands.Vi det här laget så skulle jag väll ha runt 2-3 miljoner på något bra räntekonto.

Hade jobbat kvar med mindre arbetstider, hade fortfarande sökt andra jobb ev. plugga, framtiden hade gett mer möjligheter har 2 länder att söka jobb i.

Nja, hade kanske gjort något intresserat vid huset i Asien för befolkningen där.

2011-05-15 22:58

hade köpt 2 lägenheter + ett hus ( 1 lägenhet i Sverige, huset i Asien och en annan lägenhet i Spanien). Ordnat upp mina skulder och införskaffat mig det som fattas.

och där rök 20 mille...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-15 23:15
tror du att jag skulle lägga ut 7 mille på varsin fastighet när jag kan köpa en för 2-3 miljoner, behöver inte 6 rum

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3T0C4SK09OK615EC
förstårru?

Är väll mer huset som kan kosta 7 mille

2011-05-15 23:57
efter att ha fått en mindre hjärtattack så hade jag ringt och sagt upp mig, med omedelbar verkan. Som så många andra har sagt så skulle jag betalat av min närmaste släkts skulder. jag hade tagit med mig min mormor och rest till alla länder hon vill se innan hon ska möta paradiset.
sen hade jag pluggat en massa olika saker som jag är intresserad av , så att jag kan börja jobba inom dom områdena när mina miljoner har tagit slut. för med mitt ekonomiska sinne hade dom tagit slut ganska snabbt ;)
jag skulle försöka spara några miljoner så jag kan starta eget framöver också.
Skor hade jag absolut handlat en massa, massa.

Jag skulle nog garanterat att ha tagit några vänner och bekanta från gatan också... betalat av deras skulder, betalat för en utbildning, styrt upp lägenheter till dom och för dom som behöver skulle jag betala för den bästa missbrukarvården vi kan hitta.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-16 00:14
Jag hade hållit helt tyst om det och satt in en miljon i varje familjemedlems konto. Ringt CSN direkt och bett dom suga fetröv. Investerat i mina drömmar och bjudit mamma på vad hon vill ha, lyxresa med vännerna eller nåt haha vad som helst.
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-05-16 00:53
Jag skulle se världen..ALLT! Newyork först
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2011-05-16 01:13
Ärligt talat vet jag inte. Är ganska nöjd med mitt fattigmansliv som det är.
Hade väl betalat av mina skulder i vilket fall. Skaffat en handfull tatueringar som jag redan planerat.
Inte investerat dem i aktier eller någon typ av helvetesföretag som bara suger ur naturen/arbetare. Lagt pengarna på hög i JAK-medlemsbanken och jobbat halvtid/frilans resten av mitt liv

2011-05-16 08:39
Det här har jag också funderat lite över. Hur fan blir livet om man går från att ha en normal inkomst till att vara mångmiljonär på en dag? Förra året slogs rekord i lottovinst i Sverige när någon vann 216 miljoner. Hur känns det?

Jag såg en dokumentär om the curse of poweball, där de beskrev hur det gått för folk som vunnit fantasisummor på det amerikanska powerball lotteriet. Det var en hel radda med vinnare som det skitit sig helt för. Drogmissbruk, alkoholism, skilsmässa, kaos!

Jag tror inte att jag skulle klara av så mycket pengar. Jag skulle aldrig sluta köpa saker. Jag skulle aldrig orka jobba mer, trots att jag verkligen gillar mitt jobb. Skulle nog bli rätt deppig kan jag tänka mig. Bäst att undvika att vinna helt enkelt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-05-16 12:21
intressant fråga! läste i typ näst senaste filter om lottovinnare, de flesta (i sverige) valde att leva på som vanligt. folk kanske köpte ny bil, det var typ allt som märktes. nästan alla valde att jobba kvar, men kanske gå ner ngn %.

själv skulle jag:
-betala av skulder (egna, familjens, andra behövandes)
- ge bort resten

2011-05-16 18:10
Hyrt fetaste sviten på Grand Hotel, leasat en Bentley med chaufför, köpt en brutal klocka, smycken, massa svindyra kläder, kokain, horor, gett bort till familjen, köpt kilovis med hummer och grillat inne i sviten, köpt massa gamla sneakers och gått sönder dem...

Stuckit till Vegas, NY etc, dragit och flummat nåt år i Thailand... Ja fyfan, det här har man aldrig tänkt på förrut ;)

2011-05-17 02:07
jobbigt läge det där .. hade förmodligen fått cp ångest över att dom en dag kommer ta slut.

ska man vinna på lotto ska det vara 150 miljoner+ så att man är set for life
annars kan det fan va.
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-05-17 03:01
En bekant till mig sparade ihop 20 000 och drog till kenya och öppnade ett barnhem. Kom hem, snackade med kompisar där de som kunde bidrog, gjorde lite pr och ett par år senare rullar verksamheten fortfarande och räddar liv. Pengar är åt helvete men det är klart jag vill att jag och mina nära ska kunna bo bra. Resten är på låtsas och egentligen alltid en fråga om prioritering. Pengarna i sig har ingen talan, när allt kommer omkring handlar det om vad du, jag, vi, tycker är viktigast. Fuck allt annat. Jag skulle bygga skolor, sjukhus och förhoppningsvis fortfarande känna motivation i att arbeta som lärare.

2011-05-17 12:13
Jag hade lejt torpeder för att döda alla i den här tråden, hahahaha
Rappare

2011-05-17 12:52
köpt lite godis och köpt såndär pucko på kartong , ni vet som mjölkartongerna
Min mamma köpte såna förra veckan. 3 kronor per tetrapack, helt underbart. Billigare än mjölk för fan. Finns på Gekås.

2011-05-17 13:23
betalat skulder, även betalat min familjs skulder.

investerat.
Producent

2011-05-17 13:32
Hade ätit som fan
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Poet

2011-05-17 15:29
lägga alla i en kartong o elda upp dom, så mkt pengar skulle inte göra någon något gott!
In a world full of shit, you are still an asshole to me.

2011-05-17 17:48
hade köpt mig en fin fru som står tyglad i köket

2011-05-17 18:45
hade köpt mig en fin fru som står tyglad i köket

För 20 miljoner? Ska hon va gjord av diamant eller?

2011-05-17 20:05
leasat en Bentley med chaufför

redan där är du pank.. =p
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-05-17 20:36
Hade köpt en lägenhet i Stockholm, en trea. Inte större. Då kan man bo bra men ändå ha ett sweet, sweet gästrum för folk som vill komma och hälsa på eller bara krasha över en natt.

Hade självklart betalat av mina studielån, hade betalat av mammas och pappas lån och eventuella lån som är på gården hon bor på (som även min moster då äger till 50%). Hade styrt upp deras pensioner också så de hade kunnat leva lite flådigare på ålderns höst.. Hade definitivt också satt in pengar på ett sparkonto/pensionskonto så att jag har min framtid lite mer säkrad som pensionär.

Hade stått för renovering av vissa saker på mammas hus, vilket inte är så mycket, typ en ny veranda. Däremot hade jag renoverat en jävla massa på min gammelfasters hus som jag lär bo i när jag blir äldre, för det huset är ganska nedgånget.

Sen hade jag skänkt pengar anonymt till Ungdom Mot Rasism, som är världens bästa organisation. Sen hade jag nog också skänkt pengar anonymt till den organisation som jag arbetar på nu. Hade definitivt fortsatt jobba, eftersom jag har en projektanställning. Men då hade jag, när den anställningen tog slut, tagit det lugnt ett tag och antagligen softat lite innan jag letade nytt jobb.

2011-05-17 20:38
Shit, ja man hade ju fixat ett sparkonto för hälften iallafall.. Hade nog bytt stad och fixat en nice lägenhet eller en kåk, sedan inrett nåt av dom som man vill. Köpt nya prylar, kläder och allt sånt. (Detta komma nog kosta en del.)

Körkortet skulle jag fixa, samt leta tag i en nice bil för rätt summa pengar.

Då jag aldrig har varit utomlands så hade jag tagit en handfull vänner och besökt åtminstone 3 olika länder under en period. (När man har röjt klart i dessa länder har man nog bränt en del också.)

Efter allt detta har man ändå inte lyckats bränna på tok för mycket pengar, så man har tillräckligt över för hyra, räkningar och allt sånt samt skapligt mycket kvar att leva för. Framtida hyror etc.

Utöver det vet jag faktiskt inte. Ta chansen till en utbildning inom det område man man känner stort intresse för. Har man redan en massa pengar och ändå ska jobba, så vill man ju jobba med något man verkligen känner intresse för, man står inte kvar och sliter på Mc Donalds eller Tele Performance iaf. :P

Skulder etc. gällande både mig själv och familjen är såklart inräknat också.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-05-17 20:49
Betalat av mina, brorsans och tjejens studielån samt föräldrarnas lån i övrigt. Därefter hade jag rest, rest och rest. Inget jetset-fjanteri, utan om något backpackat runt med kameran världen över, tills det slutade vara roligt... vilket jag gissar på skulle ta bra många år. Givetvis hade jag under tiden investerat en rejäl summa av pengarna på så riskfria vis som möjligt.
Look with your own eyes - See with your own mind

2011-05-17 21:28
hade byggt om min ena arm till en robot arm med lasrar

och mitt ena öga till en sån dator som kan scanna människor sån som terminator har så man kan se om dom är onda eller goda..

2011-05-17 21:30
johanone P25

DUUH WINNING!

2011-05-17 21:35
hade lätt aldrig berättat det för nån

2011-05-17 22:51
Alla verkar ha skulder o alla verkar få dampade impulsplaner på att bränna upp allt, ingen som försöker va lite SMART ?

Moderator

2011-05-17 22:52
Att betala av sina skulder är väl smart?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-17 22:57
Absolut, det är det. Syftade mer på alla party-freaks som bah ööh jag ska köpa de o de o de o de o göra de o de o de.

2011-05-17 23:09
Betalat skulder, betalat skulder, betalat skulder och betalat skulder. Sen hade jag kirrat lägenhet och sparat resten till sånt som dyker upp.

Fast hade säkert typ köpt en häst bara för att jag kunde för att sen typ glömma bort att mata den.
www.nativeswedes.se
Admin

2011-05-18 09:54
Hade nog hållit tyst om det och fortsatt ungefär som vanligt. Så mycket pengar skulle mest innebära en säkerhet.

Inte värt att skaffa en livsstil baserat på en engångssumma. Ens livsstil måste kunna finansieras med vad du får in. Annars står man där som ett fån tre år senare och gråter ut i Aftonbladet: "så brände jag 20 miljoner på tre år - antog livsstil som inte gick att finansiera".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-05-18 10:56
Word på Evolution.

Skulle nog ta det ganska lugnt: betala av skulder och bjuda igen till generösa vänner, köpa en extra skiva ost till hamburgaren väl vid grillen, köpa en ny dator och flytta. Hade för övrigt inte skänkt något till välgörande ändamål, förrutom då sporadiskt utbetalda summor till "folk som hjälper hemlösa" (hjärnsläpp om vilka som sköter sånt).

2011-05-18 11:22
Jag skulle köpa resevoarpennor och benzo!
//Crooked//

2011-05-18 14:14
word BC99 hade payat alla skulder sen köpt en lowrider och blivigt pimp i microindonesien
Psycho-Crazed Lumberjacks

2011-05-18 14:40
Köpa en tv kanal och promota The Venus Project och The Zeitgeist movement, samt visa ofiltrerade nyheter. Också sätta up posters på tåg och liknande.

2011-05-18 16:29
de som ska köpa flera lägenheter och hus sen säga upp sig på jobbet är med största sannolikhet de som blir tvungna att sälja av allt efter några år. ingen som tänker på drift och underhåll för allt sånt?

sen sätta in pengar på ett sparkonto och se de ätas upp av inflation? nej, jag skulle inte ändra min nuvarande livsstil nämnvärt mer än att jag skulle åka på ngn resa och unna mig lite små saker. resten av pengarna skulle använda för att starta mitt egna lilla fastighetsbolag och försöka få det att växa med tiden.

2011-05-18 16:35
Tagit ut de i 20lappar och badat i dem.

2011-05-19 00:01
Vaskat hela skiten!
Slap a bitch, allways

2011-05-19 01:01
Skulle ha köpt mig en rymdraket och åkt iväg innan jordens undergång på lördag!

2011-05-19 10:21
Jag vann 20 lax på postkodslotteriet igår, whoohooo!! 20 Mille here I come
Mabuhay!
Moderator

2011-05-19 11:08
Grattis! :D

2011-05-19 11:57
Jag hade betalat av min studieskuld, köpt en lägenhet i solna, tagit körtkort och köpt en bil typ en toyota som har nått år på nacken.

Sen hade jag dragit iväg till kina i ett par månader för att träna och träffa sköna människor.

Efter det hade det burit av ner till nepal för att gå annapurna circuit och möjligtvis ta sig up på island peak.

Nästa grej hade varit att hjälpa lite folk här hemma dra igång vissa projekt, så dom kan jobba med det dom vill.

Fixat privata tränings pass samt köpt en tomt där jag kan bygga upp mitt drömhus och trädgård.

Sen hade jag försökt söka ett par kurser på tex högskolan bara för att hela tiden lära sig nått nytt.

Sen hade jag väl fortsatt på liknande sätt och bara tagit dagen som den kommer.