I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boende, Stockholm.

Övrigt - Blandat

2011-05-12 15:05

Boende, Stockholm.

Länge sen jag skrev en tråd på detta forum, har inte den blekaste om jag hamnat rätt.

En bekant till mig ska inom kort göra en post-doc på Karolinska. Denna person behöver av förklarliga skäl en bostad, och gärna då i relativ närhet till just KI (dvs, det vore bra om han slapp hamna typ i Alby). Då jag vet med mig att det dykt upp boenden här på Whoa med jämna mellanrum slänger jag ut en krok och ser om något nappar.

Personen i fråga är från Kanada och närmare 30. Såväl lägenhet som rum är av intresse.

Tacksam för svar,

J.

cry me a river!
--> thcrew

2011-05-12 15:19
kanske ska lägga till ..
hur länge han ska bo? och vad är han beredd att betala?
by the way jag har tyvärr inget
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-05-12 15:40
Smart!

Tjänsten varar som jag förstått det i ett år (12 månader), fr om. Juni. Rent ekonomiskt får han en duglig inkomst och kan således betala en del. Ockrare göra sig dock inte besvär, av principiella skäl kommer jag vägra förmedla något sådant till honom. Dessutom ingen brist av dem på annat håll. Ockrare alltså.

Någon gräns för vad han är villig att betala finns egentligen inte, mer än frågan vard man då betalar för. Rent ekonomiskt borde han klara en hyra även på 10000, men ska vi försöka hålla oss sansade känns det väl mer aktuellt med en hyra kring typ.. ja vad vet jag.. 6000? 100-150kr kvm? Vet inte riktigt var nivåerna ligger där nere nuförtiden , men det borde väl vara där någonstans.

Just ja, även kortare boenden än 12 månader är av intresse.
cry me a river!
--> thcrew

2011-05-12 16:04
en till snabb fråga
, har han bostad i Kanada och kommer det att gå att byta boende med honom .. Tillexempel om man vill bo/jobba i kanada?
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-05-12 16:50
Det har jag inte frågat men det kan säkert vara möjligt, hemlös är han ju inte. Montreal bor han i förövrigt.
cry me a river!
--> thcrew

2011-05-15 17:13
orkar inte läsa men utifrån rubriken säger jag bara, Lycka till.

2011-12-25 23:51
Bara för att du var så dryg: det gick skitbra, han fick tag på en lägenhet på söder.
cry me a river!
--> thcrew

2011-12-26 00:15
fan va kul för honom!

...löste det sig genom forum eller genom "vanliga" köer?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-12-26 00:35
couchsurfing inledningsvis, sedemera via kontaktnätverk. inga köer.
cry me a river!
--> thcrew