I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Informationsberoende. Rehab?

Övrigt - Blandat

   
Poet

2011-05-11 16:12

Informationsberoende. Rehab?

Jag är känd bland mina vänner som "The Living Encyclopedia". Började faktiskt redan tidigt som barn då jag kunde typ varenda jävla lands huvudstad. Geografiböcker och National Encyclopedin var favoritböcker! Än idag så är jag en rackare på huvudstäder! Mycket nödvändig info har också lagrat. Och en hel del onödig också. Jag har alltid varit en nyfiken liten påg och jag har stört mig lite på att folk inte är nyfikna ibland.

Men samtidigt så har detta eskalerat i takt med att information har blivit mer tillgänglig. Japp, internet, roten till nästan allt ont här i västvärlden, är boven i dramat. Jag kan typ inte göra någonting utan att behöva känna att jag måste "kolla upp det". Google och Wiki allt! Det tar typ 50 minuter för mig att kolla ett 20 minuters avsnitt på datorn eftersom jag måste pausa och kolla upp hur många proffsmatcher Kimbo Slice gick innan han fick vara med i TUF, eller vart exakt i Los Angeles som Santa Monica ligger eller hur gammal Paolo Roberto var när han var med i "Stockholmsnatt". Och har jag inte en dator till hands så brukar jag ibland skriva ner i mobilen som en påminnelse att checka det så fort jag kommer hem.

Idag tex så hade jag ett gäng sysslor som jag skulle göra. Inte super duper viktigt, men ändå lite grejer jag ville ha gjort. Hur mycket av det har jag gjort? Ingenting. Istället har jag läst om tvättbjörnar i Europa, att det finns ca 12 miljoner brasilier med arabiskt ursprung, att Naomi Watts har svart bälte i judo mm.

Med andra ord, I had enough! Jag måste trappa ner på detta. Det är inte ens kul längre. Vad gör man? Jag kan knappast vara den enda som lider av detta?


Love

At the gates of Eternity...