I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker djurklippning/veterinär som kan ge min hund lugnande i västerås

Övrigt - Blandat

Groupie

2011-05-06 14:16

Söker djurklippning/veterinär som kan ge min hund lugnande i västerås

Hej.
Nu är det vår och våran lilla vovve behöver klippa sig. Det är tyvärr så att han måste få lugnande för att klara av den traumatiska upplevelsen att bli naken och få sina klor klippta.
Jag skulle därför vilja fråga er på whoa om nu har några bra förslag på vart man kan få det här gjort så billigt som möjligt i områdena runt Västerås.
Tacksam för svar.
Mvh

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-05-06 15:27
kan få köpa av mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-05-06 15:37
Fan jobbigt, mina föräldrars hund är likadan. Roliga är att hon är en liten shi-tzu och hon bits inte heller, men lyckas alltid tar sig ur ens grepp när man försöker klippa hennes klor. Den hunden borde börja på submission wrestling eller något.
At the gates of Eternity...

2011-05-06 15:55
måste man inte gå till en vet och få det utskrivet?

Skivsamlare

2011-05-06 16:13
kan få köpa av mig

Haha
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Groupie

2011-05-06 16:41
Tanken var att göra det på plats. Att få intravenöst lugnande då det verkar snabbare och att det behövs mer. Det jag vill veta är vart man kan få det fixat.

Hur funkar det med att få lugnande utskrivet? Är det bara att mata och raka eller?

BC99:
Det är samma här, en lite shihtzu som är pro på allt som har med grepp att göra. Antingen biter han sig lös eller så vrider han kroppen som en pilbåge tills han kommer loss..

2011-05-06 18:45
min kompis som arbetar med hundar säger att hunden kan få snetändning o seriösa trimmare inte skulle gå med på det. sen är hon förvånad över att du skriver på whoa om detta

Groupie

2011-05-07 20:50
whoa är inte det enda stället jag har frågat på. F.ö kan du ju säga till din vän som arbetar med hundar att 3 stycken "seriösa" trimmare (dvs falu djursjukhuset och en veterinär i ludvika) hjälpte mig senast. Nu bor jag i Västerås och behöver hitta någon här. Det är väl inget märkvärdigt med att folk vill få sin hund klippt?
Groupie

2011-05-10 18:09
ingen som vet?
Producent

2011-05-10 21:58
mstery F26
hur jobbar din kompis med hundar? praktikant?
många hundar får t.ex lugnande på nyår för att dom är skotträdda.