I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kan man minska ungdomsvåldet?

Övrigt - Blandat

   

2011-04-25 03:05

Hur kan man minska ungdomsvåldet?

Jag har ett antal gånger blivit slagen helt oprovocerat, och som jag skrev i mitt förra inlägg så mår jag psykiskt dåligt över detta och gör att jag får svårt att sova. Jag har aldrig gjort en fluga förnär, är aldrig störig eller uppkäftig mot någon men jag råkar ändå ut för någon form av våld alldeles för ofta. Därför är jag väldigt intresserad om frågan om ungdomsvåldet.

SpoilerSåg på efterlyst nyss då en kille hade blivit grovt misshandlad av ett gäng ute på gatan när han skulle följa med en mindre kille hem från en fest för att se till att han kommer hem säkert. Det är sjukt va irriterad jag blir, fan vilka psykiska problem dom måste ha!

Men min fråga är, finns det verkligen något man kan göra mot våld ute på gatan?
Jag kan inte komma på någon lösning alls förutom att ha fler vakter osv men frågan har ju varit ganska stor så folk måste ju ha kommit fram till något relevant. Kan ju inte vara vakter överallt liksom..


Någon som vet?