I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nervös i alla situationer..

Övrigt - Blandat

   

2011-04-20 21:30

Nervös i alla situationer..

Jag har läst att det har nåt med självkänslan att göra, att jag blir så fruktansvärt nervös i alla situationer. Kan vara allt från att gå på stan till en fest där man känner sig obekväm på något vis. I de flesta situationer blir jag nervös.


Jag ska strax hämta två tjejer som jag känner hyfsat och köra dom hem. Eftersom jag blir så jävla nervös för sådana här småsaker så tänkte jag först skriva att det var något fel på bilen osv, men sen tänkte jag: Vafan, hur farligt kan det vara egentligen!


Men går det att träna bort nervositeten egentligen? Jag är en ganska populär person i kompiskretsar och bland tjejer (blyg dock), men min självkänsla verkar ändå vara så låg. Utan att gå till en psykolog, finns det något jag kan öva på för att komma ifrån denna äckliga känslan?


Tacksam för svar.

Finns säkert massa liknande trådar men bättre att själv kunna vara med och diskutera.