I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

städa fö fan

Övrigt - Blandat

2011-04-12 14:31

städa fö fan

vi håller på att flytta ifrån lägenheten där vi bor nu,
och det ska komma folk på visningar hit och dit,
så hur städat måste det vara räcker det med att damma, skura dammsuga och
se till att det är fräsht eller ska det typ torkas bakom element, spis, badkar och sådana ställen där man inte städar så ofta?
...sen hur städat har ni det hemma till vardags och hur ofta städar ni?

anledningen är att det känns som man städar jämt och ständigt och det blir tydligen aldrig bra:S

Varför finns det kondomer med jordgubbs smak när alla vet att musen gillar ost...

2011-04-12 14:35
Det ska städas överallt, flyttstäd innebär allt som oftast fönsterputs, städning på ställen man inte alltid städar och ja, jävligt ordentligt helt enkelt.

Nu när jag och min käre sambo flyttat till en liten stuga på 30 kvadrat så blir det städa ganska ofta eftersom det ser jävligt stökigt ut lätt på en liten yta.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-04-12 14:37
Att polera fönster är skitviktigt :D
Städa minst 1 gång i veckan... moppa golvet efter du dammsugit och dammvippa innan dammsugning... på typ bokhylla,Tv, dator, fönsterkarmar, väggkanter/vägguttag.
Du minskar chansen att bli sjuk om du städar... precis som att borstatänderna 2 gånger per dag ska du städa 1 gång i veckan ;P
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-04-12 14:38
glöm inte att vädra och baka bullar oxå ^^
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-04-12 14:40
Att ha som regel att städa ordentligt en gång i veckan är bra som fan, då slipper man en jättejobbig städning när det blivit jättestökigt.
Samt småplocka varje dag, alltså plocka undan efter sig när man dragit fram något och gärna diska.
- Det släcks.
Groupie

2011-04-13 17:33
Man städar när det är skitigt. (observera punkten ;))
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-04-14 23:03
CRIBBE

asså come on gör du allt de dära ärligt? :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-15 00:38
shiet folk städar altså en hel del, själv tycker ja det räcker med ett tok röj varannan vecka o att man håller ordning efter sig..
Varför finns det kondomer med jordgubbs smak när alla vet att musen gillar ost...

2011-04-15 00:39
Man lever heller inte alltid som man lär...
- Det släcks.
Moderator

2011-04-15 16:25
Men nu gäller det väl ingen flyttstädning utan städning för visning av lägenheten? Då är ju frågan om ni ska sälja lägenheten och få en vinst eller om ni bara hyr den? För hyr ni bara kan ni låta den se ut hur fan ni vill, det är inte upp till er att se till att hyresvärden kan hyra ut lägenheten till någon när ni har flyttat därifrån.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-04-15 17:15
Som KaptenKrok är inne på...

Ska ni ha visningar för att ni ska sälja lägenheten? Ja då är det ju upp till er hur mycket ni vill städa, men en välstädad lägenhet bör ju säljas för mer då den ger ett schysstare intryck.

Ska ni ha visningar för att ni ska lämna en hyreslägenhet? Ja då spelar det ju inte så mycket roll, varför? Jo det kommer vi till nu...

Ska ni flytta ut helt? Ja då ska ni göra en såkallad flyttstädning. Vilket innefattar ALLT i lägenheten. Torka ur skåp, kylskåp, tvätta golv, spis, toa, fönster bakom element osvosv. Det ska vara helt fläckfritt för nästa hyresgäst med andra ord. Annars kan ägaren debitera dig för städaren de får hyra in. Dock ska om allt går rätt till lägenheten besiktigas efter att du städat den och då brukar man lämna ifrån sig nycklarna. Då brukar personen i fråga som utför besiktningen säga åt dig om du måste städa bättre/mer.

PEACE OUT!

Mvh: Fastighetsskötaren.

2011-04-16 13:04
Skit i städningen. Och sitt helst bakfull med morgonrock i tvsoffan under visningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-16 17:01
Glöm inte städa bakom ugnen när du flyttstädar.

Hatin' on crews.

Toastare

2011-04-16 18:06
Som Vikktorious skrev..
Jag skyller allt på Emma!

2011-04-16 18:11
CRIBBE

Haha tänkte på c.o segemyhr med baka bullar xD