I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Playback på refrängen när jag uppträder..

Övrigt - Blandat

2011-04-02 13:49

Playback på refrängen när jag uppträder..

Hey. Jag ska uppträda snart & jag har ett gäng låtar där jag kommer låta refrängen gå i playback, det är sång. Frågan är bara, på vilken ljudnivå bör den ligga så det låter bra när jag kör live sen?

Någon med erfarenhet som kan ge mig tipps?

Mvh Robin

(jag kan lägga upp snippet på hur jag mixat ihop det nu)

2011-04-02 19:57
23

2011-04-03 07:49
Lagom är bäst.
SMÅLAND!
Producent

2011-04-03 12:21
klipp från originallåten. den är ju förhoppningsvis mixad för att låta bra även i stora system
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-04-03 13:40
Det är sant, lägger den lite lägre bara, inte mycket men. Man blir ju orolig att det ska slå över & inte låta bra.

Sitter & lyssnar på videklipp från 2 år tillbaka då jag körde playback med sång på refrängen, det var sämre mixat, det lät okej men acapellan ligger nästan för högt/den flyter inte in i beaet. Därför tror jag nog att jag ska sänka den pytte lite nu

Det är ju inte bara sång, på vissa låtar har jag ju min rap i refrängen med så att jag kan andas mellan varven. Den vill man ju ha en bra nivå på.. Kör 8st låtar utan sidekick & det är därför jag har några acapellor på beaten i refrängen.

mvh