I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå ensam till krogen i helgen.

Övrigt - Blandat

2011-03-31 22:41

Gå ensam till krogen i helgen.

Vet att det finns trådar om liknande, men det var från 2004 osv så synen på detta kanske har förändrats.

Aja, det kommer bra artister till krogen i helgen för en gångs skull. Jag blev såklart grymt sugen att dra dit och har taggat hela veckan, som jag oftast brukar. Problemet är att ingen jag umgås med orkar dra dit. Jag har aldrig gått själv till krogen förut, tycker det känns som om alla tänker "kolla nörden som inte har några vänner". Jag har värsta deppig känsla nu, och vill inte stanna hemma en sådan kväll bara för att några polare inte orkar. Fel grej som hindrar mig.

Så jag undrar vad ni som gått på krogen ensam någon gång tyckte hur det var?
Visst man träffar nog några man känner men att inte kunna hålla sig till en viss person om man säger så, känns lite konstigt och ensamt. Jag är ingen vild person som pratar med alla, så jag är ganska rädd av att jag kommer stå själv någonstans under kvällen.

Men hur var det för er som gått ensamma?
Är det så farligt som det låter?
Tänker folk verkligen att man inte har några vänner eller dylikt om man sitter ensam vid ett bord inne vid dansgolvet ibland under kvällen?

Såg en för några veckor sedan som satt ensam men tänkte inget speciellt om honom liksom. Men berätta hur det var, måste bestämma mig i morgon :)

2011-03-31 22:48
Och att sitta och supa ensam före, för att sen ringa efter någon som kan skjutsa upp bara mig känns lite...nja.

2011-03-31 22:53
Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att gå själv till krogen..
Men finns ju folk som alltid gör det. Säkerligen de folk som är lite bakom flötet..

Men vem vet. Du kanske tycker det är kul..
Själv skulle jag aldrig göra det.

2011-03-31 23:16
klart man kan gå dit själv, inget konstigt med det! blir ju lite vad man gör det till... beroende på om inställningen är "jag är här själv, shit va deppigt" eller "jag är här själv, funkar ju fint!".

själv har jag vart på semester och festival helt själv, vilket vart kanon. enda som är tråkigt är att inte dela minnen med ngn efteråt, men det är ju lite skitsamma om det gäller en krogkväll liksom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-31 23:21
När jag glider ut "själv" är det snarare så att jag vet vissa som är ute och har stämt träff med dom på själva stället, inte riktigt samma sak antar jag.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-31 23:21
psykel

Ja det är ju sant

2011-04-01 00:11
sen har de väl hänt att du vart med folk ute å de har dragit/försvunnit?

händer mig rätt ofta att folk försvinner iväg å så får man va själv en stund, sen efterfestas de ihop. å då går de super bra såklart! :D

sen att starta kvällen så kanske e lite segt å de e inte direkt som att du kan ringa dom du va me om de blir trist... men folk är mer öppna än man ger dom cred för, så ut å kör bara!

//Yde - kör
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-04-01 00:18
Klart du kan dra ut själv, jag har gjort det några gånger i mitt liv av samma anledning. Wow, nu spelar X & Y på ställe Z men ingen har råd, någon är sjuk, någon är bortrest och de sista har inte lust. Fan gör man då? Ja, fråga dig om det verkligen är värt att dra dit och se dessa artister? Om det är det så drar du dit helt enkelt. Var glad och trevlig och smila mycket mot alla söta tjejgäng, hahaha.. Så kan du bara snacka med några spontant och säga hej. Om de frågar så kan du ju säga som det är, "nä, ingen kunde just ikväll men jag vill gärna se dessa artister så jag drog själv men ni verkar ju softa så jag kanske kan hänga lite med er?" Vad ska de säga? Nej? Om du inte är eller ser ut som en psykopat så ska det nog gå bra ska du se.. :)

2011-04-01 15:30
Jag har faktist bara varit ensam 3 ggr i mitt liv..på sånna rap battle hittepå grejer i London, det var ju en lite annorlunda känsla men samtidigt så måste man ju snacka med folk o i slutändan så blir det bra.
Producent

2011-04-03 17:22
Har man bra självförtroende och lätt att snacka med folk + är på ett bra ställe så kan det vara riktigt nice.
Jag har gått ut ensam ett fåtal gånger i mitt liv och det positiva är väl att man då tvingar sig själv mer än annars att ta kontakt med folk, vilket är bra träning för sina sociala muskler :)
Men se då som sagt till att va på ett bra och lättsamt ställe.

Lite offtopic men; ni som bor i Sthlm, vart brukar ni mest gå?

2011-04-03 17:44
Jag har gått ut själv flera gånger, det är nice
http://duckdown82.tumblr.com/

2011-04-03 17:45
har gjort de fett mycke.. men då spelar jag oftast maskin
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Producent

2011-04-03 18:14
Jag har knappt ens funderat på det här. Jag har gått ut själv på krogen flera ggr och går nästan alltid själv på spelning. Tycker det är oftast skönare att gå själv, när man är spelning får man oftast inte ut så mycket av sällskapet. Det är inte så att man sitter ner och pratar om livet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-04-03 20:35
Det svåra med att dra ut själv och eventuellt hitta ett gäng man vill hänga med är att få en inbjudan. Ingen vill hänga med en ensam person utan värde som försöker bjuda in sig själv på kalaset.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-03 20:46
Det beror väl på lite testie? Om du drar på den mest svennebananfest (ja du fattar säkert att jag inte syftar på svenskar utan själva stereotypen) du kan hitta med apfulla människor som har hängt sen de var små och spelat landhockey på bakgården så kanske ja? Kolla, det har hänt många gånger att jag har varit ute på grejer så är det nån kul snubbe där som har humöret i topp och bara börjar att snacka och glida in i gänget på ett okonstlat sätt. Är liksom helt naturligt och ingen som reagerar som att det skulle vara konstigt eller något. Är man trevlig, glad och bjuder på sig själv så kommer sånt där ganska naturligt.

2011-04-03 21:34
Jadu, jag har aldrig gått ensam till krogen.. men jag har många gånger VARIT ensam på krogen.. man splittras ju i princip alltid, man börjar snacka med någon random som har humöret på topp, går vidare och tar en öl.. snackar med någon till och tycker allt är kul..

Om du ändå ska se något band gör det väl inte direkt något, du drar dit.. tar 2-3 öl, ser bandet.. om du hittar några roliga typer ställer du dig in där och har kul resten av kvällen, annars är du nöjd över att fått se bandet och drar hem, du lär inte ångra dig iaf:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-03 23:14
Man kan verkligen inte jämföra att dra ut själv på krogen med
att tappa bort sina vänner på krogen..

När man går ut med några vänner så har du en "trygghet" med dig.
Även om du inte hänger med dom hela tiden så vet du att dom finns
där. Vilket gör allting 10 ggr enklare.

Går man ut helt själv så blir det en helt annan femma.
Du står ensam i kön, du står vid baren helt ensam och
man vet inte riktigt vad man ska göra. Oftast är man
nykter också när man är själv. Men som vissa påpekat
så är det klart att det kan bli kul bara man hittar några
att prata med.

Dock så syns det så tydligt om en person är helt själv,
man är lite mer försiktig och ser mer osäker ut pga
att man inte har "trygghet" någonstans..

Men jag kanske ska ut i GBG helt själv i veckan..
Har en kompis där som jag ska hälsa på men
han spelar i GAIS och får inte gå ut, pallar inte
sitta hemma hela kvällen!

Highfive anyone, anyone?

2011-04-04 10:15
Vore kul att veta om du drog ut eller inte sen!

I alla fall. Jag har gått ut sjælv på både spelningar, krogen och klubbar sjælv. Børjade med en spelning jag ville gå på men som ingen annan ville/kunde och efter det har det fortsatt.

Gællande spelningar då jag gått sjælv så har jag oftast inte varit så social, æven om man de flesta gånger træffat på roligt folk. Før då nær jag gått sjælv på en spelning har det verkligen varit før att jag inte vill missa artisten/artisterna ifråga och då har det liksom ræckt bra før mig. Jag ær inte så mycket før hela avgudadyrkan-stæmningen som råder vid spelningar, så brukar mest komma nær spelningen børjar precis och sedan dra direkt efter.

Gællande krogen och klubbar så har jag dæremot haft en annan instællning. Dvs jag ær dær før att træffa folk. Då går jag helt enkelt fram till ett bord dær det sitter ett gæng dær majoriteten består av motsatt køn och frågar om jag kan slå mig ner (okej, nu generalliserar jag men risken att jag ses som en konkurrent kænns betydligt større om jag slår mig ner med ett gæng dær de flesta ær av mitt eget). Næstan alltid går det bra och ær det dryga satar som tycker att stoljæveln ær upptagen vill jag ændå inte sitta dær. Ær jag tidigt ute tar jag ibland ett eget bord och inom en halvtimme kommer det en/flera och slår sig ner alternativt frågar om jag inte vill komma och sitta med dem. Ofta viker jag sakerar, skriver eller ritar medan jag væntar. Det brukar funka fint så folk har något att kommentera om de vill ta kontakt.

Mænniskor jag træffat på nær jag ær ute tycker att det ær cool att jag ær ute sjælv. Kanske har någon tyckt att det ær konstigt och mobbat egentligen, men vem bryr sig om någon tycker så ungefær. Deras problem om de ær trångsynta, de flesta fattar att inte vara så.
I love

2011-04-04 18:16
Jag har många gånger gått själv på krogen eller nattklubbar, om det är ett band som är live och sjukt nice att se så skulle jag lätt farit dit och se på dom. Alla är ju där av en anledning att se de som ska vara live, därför tror jag inte det är svårt att fara dit själv.

och andra sidan är jag väldigt glad och social och inte speciellt svårt att prata med folk som jag inte känner , sen brukar jag oftast träffa alltid nå folk som man känn som man kan hänga med.

De gångerna jag har gått ut själv på nattklubb,krogen,puben så har jag alltid på något vänster träffat nån bekant jag alltid kan hänga med, så jag är sällan alldeles ensam i ett hörn och dricker på min öl.

Jag såg M.O.P live i sundsvall, tappade bort alla jag kände ställde mig längst fram och körde all in ändå utan i min ensamhet och hade sjukt trevligt ändå.

Fast nu är jag ju rätt ute har jag ju märkt, så man kanske ska ställa frågan hur det blev? Såg du dom for du själv?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-04 20:39
Dom enda gångerna jag går "ut själv" är när jag VET att jag har kompisar som redan är ute på krogen, men det är la inte samma sak kanske
Young gunna married to the streets no wedding ring
Producent

2011-04-04 21:16
Det är väl också skitstor skillnad på att gå och se en konsert än att bara dra ut på random krog? Det känns 100% normalt att gå på konsert själv, typ som att gå på bio själv. Man vill helt enkelt se artisten/filmen.

Är man ute på krog helt själv har man inget att "skylla på".

2011-04-05 12:52
jag har gått ut själv hundratals gånger. det är hur nice som helst. Bara att hooka upp med folk. No problem.

Hänga lite i baren snacka med någon.. boom så r d efterfest
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-04-05 18:49
varför,går,ni,inte,alla,ut,tillsammans,då?

Producent

2011-04-06 01:37
men för fan.. det är la bara att gå till krogen.

2011-04-06 18:22
Skulle inte rekommendera att gå ensam på krogen. Tycker man känner sig som en idiot bara man sitter och väntar på någon/några polare. Men det kanske bara är jag.
Den Ariska Rasens Tid Är Över Tack Vare Er!

2011-04-06 22:11
Fast i stortsett handlade denna tråd om att fara och se ett band som är live, då tycker jag faktiskt det är okej,

sen tycker ja int att de ser idiotiskt ut att fara på krogen ensam överhuvudtaget.
Vill man ut tycker ja man ska kunn fara ut utan att nån tyck he ser idiotiskt ut.

När blev det idiotiskt att roa sig själv?

2011-04-06 22:20
Fast i stortsett handlade denna tråd om att fara och se ett band som är live

Just denna krog ligger dansgolvet precis framför scenen så man kan inte se bandet om man inte är på dansgolvet nästan, därför jag struntade i att gå dit. Hörde dock dagen efter att många jag kände var där, så kunde ha gått själv i alla fall och stött på bekanta.

När blev det idiotiskt att roa sig själv?

Sant, men personligen är jag mer "rädd" för att man ska se ensam ut utan kompisar. Att folk kanske tänker att det är något fel på en och ingen som vill umgås med mig, som att man är störig eller en jobbig person som ingen gillar. Läste förut att man ska synas med olika kompisar/folk för att verka populär och attraktiv (snäll osv).

Men jag skippade krogen denna helg pg.a rädslan, men nästa gång ska ingen stoppa mig bara för att just dom är trötta.
Moderator

2011-04-06 22:43
Sant, men personligen är jag mer "rädd" för att man ska se ensam ut utan kompisar.
Jag tror ingen kommer lägga märke till dig direkt. På krogen ser man ju mest en folkmassa, inte vilka som hör till vilka gäng.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-04-07 03:04
lycka till

2011-04-07 08:28
Men för fan nu får du väl rycka upp dig!

2011-04-07 09:37
vara med massa folk för att vara populär och attraktiv?

men snälla hur gammal är du? Så du går enbart för att se ett band live för att även kunna se populär och attraktiv ut..

Lät ju mer som att du va ute efter att ligga på krogen än att lyssna på bandet..

2011-04-07 09:40
måste få fråga för att det finns ju inget annat som funkar och här verkar ju folk kunna skriva, ska ut i helgen i stockholm imorgon har jag och en kompis endag för oss själva så vitänkte upptäcka lite nytt än älg och renfarmer..

Nattklubb med skönt folk gärna lite folk som man själv är lite skate/snowboardfolk, modernt folk.. finns det en klubb med blandat folk utan nån klädkod som på östermalm?

Vore as kul med svar, sökte i kontaktannonstråden men den är ju totalt värdelös.

2011-04-07 12:32

2011-04-08 11:30
tack ringde igår och snackade med nån jakob , men de verkade vara 23 och känns onödigt och stå i kön om man int komme in, så vi får se .. har hört att medborgarplatsen ska ha bra drag