I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seriöst, vad fan är det för fel på många snubbar ute?

Övrigt - Blandat

2011-03-28 03:30

Seriöst, vad fan är det för fel på många snubbar ute?

Oräkneliga antal gånger när man är ute med tjejpolare så börjar en eller annan snubbe leka tarzan. Så sjukt trött på detta fenomen. Här i Oslo har det hänt så många gånger att jag snart tappar räkningen. Så sjukt respektlöst! Vad snackar jag om? Jo, hur många snubbar bara säger och gör vad de vill med främmande tjejer på de mest respektlösa sätt. Många gånger har dessa situationer nästan slutat i bråk, andra gånger så har det slutat i det.

Exempel:

Var ute med en tjejpolare, hon gick före mig på gatan så snubbarna såg mig inte och en snubbe ropar på spanska (för att de säkert trodde att hon inte skulle förstå):

- Ohh, jag skulle vilja knulla den där horans fitta!

Jag bad honom gå hem och knulla sin slitna morsa istället och det blev jidder.

Samma tjej efter ett uteställe, en alban säger till henne när hon går ut:

"Hey come to daddy eller ngt liknande. Ohh, ok forget it then you fucking whore"

Sen börjar han rabbla svordomar på albanska och leka tuff inför sina polare, jävla dvärg liksom. Häftigt att prata på ett främmande språk liksom, det kan nog de flesta i dagens samhälle? Så jag sa ett par väl valda ord tillbaka till honom på ett språk som inte HAN förstod.

En annan gång sitter jag med 3 tjejkompisar och en stor jävel sätter sig ned och tar på en av tjejerna och säger att hon SKA med honom ikväll på engelska. Hon svarar:

"If you touch me again I will kill you, do you understand? I will take your head off!"

Och det blir jidder.

Eller varför inte den gången en snubbe spottar en tjej i ansiktet för att hon inte vill prata med honom? Eller när jag såg hur en snubbe på en salsafest tar en annans snubbes fru på brösten helt sonika och hela stället exploderar, han fick så mkt stryk att jag vet inte vad. Eller, eller, eller.. Osv osv osv..

Så jävla trött på den här skiten alltså, går knappt att gå ut längre och bara ha kul utan att några pajaser ska leka lattjo lajban och tro att de kan säga och göra vad de vill. Fattar de inte att någon gång så kastar de läpp lite för vitt och brett och plötsligt så har de kallat lokala juggemaffians ledares tjej för en skitig hora. Då kanske personen hamnar på sjukan istället. Frågan är vad fan tänker dessa snubbar med? Är det dålig uppfostran som gör att de saknar respekt för andra och då speciellt tjejer? Har de ingen självbevarelsedrift? De kommer ju att åka på så mkt stryk en vacker dag när de tjafsar med personer som är helt labila..

Ofta följer detta beteende denna modellen:

- Yo yo yo snygging, ska du med på efterfest eller?

- Nej tack.

- Dra åt helvete då din smutsiga hora!

Fråga till tråden:

Upplever ni också ofta att det är såhär när ni går ut? Shit, själv asså är det typ var tredje eller fjärde gång man är ute med tjejer (tycker fan ärligt talat synd om er) som det är ett eller annat rövhål som tror han kan göra som han vill. Har ni polare som beter er såhär? Gör några i tråden det själva och isf varför? Som en parentes så var det bara slumpen att exemplena hade personer med invandrarbakgrund, jag hänger oftast på uteställen där det är en salig blandning av allt och umgås oftast med personer från annan härkomst. Har sett lika många drängfulla slödder som råkar vara svenska eller norska som gjort liknande saker. Så börja inte tråden med någon torftig gammal 90-tals diskussion om att vissa kulturer är macho och blah blah. Jag har iaf inte sett någon större skillnad. Kanske att polarna med muslimsk bakgrund generellt är lite artigare och mer respektfulla mot tjejer men de dricker ju inte heller. Är det alkoholen som är boven här eller?

Sorry för att det blev en bok.

//

2011-03-28 03:31
Skulle vara skönt att bara kunna gå ut och ha kul, slappna av, dansa, skratta. Inget mer. Är så sjukt less på det keffa uppförandet jag ser när jag går ut.

2011-03-28 04:51
att behöva kalla någon hora för att man får ett nej visar hur osäker personen är och en sjukt dålig uppfostran.

jag tror att alkoholen är en liten knuff över gränsen typ...man kan alltid bli lite ledsen av ett nej men man måste inte försöka förnedra någon för det. det går att stöta på nån och misslyckas utan att behöva tappa ansiktet på nått sätt. men en osäker liten fjant måste hävda sig och har han inte spelreglerna från sin uppväxt kommer "hora" mm. och ju mer alkohol och/eller testosteron ju större risk för lite slagsmål...
...har inget emot att såna snubbar åker på grymt mycket stryk.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-03-28 06:17
Har du tänkt på det att varje gång ert gäng möter en av dessa idioter så blir det jidder?
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-03-28 08:31
Detta ser jag aldrig hända när jag går ut iaf.. Inte att nån är taskig mot nån tjej däremot blir det ju alltid bråk 9/10 iaf när man är ute, oftast mellan killar!!!! Det är nice :D
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-03-28 11:47
Alla killar är ju inte såhär som du säkert vet. det är väl som killen ovanför skrev...dåligt självförtroende samt faktumet att dessa personer oftast står o raggar framför sina polare så när tjejen dissar dom måste dom i sann dagisanda göra något tillbaka för att rädda sitt ansikte (tycker dom då).

Jag tror definitivt att alkoholen har stor del i detta problemet men sen kan man ju vara ärlig...det är inte såååå många svenskar som står mitt på dagen o säger saker efter tjejer, det är mycket oftare araberna o dyl, iaf i Malmö: jag antar att det är en kulturell skillnad, man är lite mer högljudd o vill ha uppmärksamhet eller något.

Men svenskar är ju tystare så vi kanske måste ha alkohol för att komma över gränsen (vill inte säga VI för då sållar jag mig till samma skara) o folk med sydamerikanskt/mellanöstern bakgrund är hetsigare helt enkelt.

men ja,...oavsett vem det är så är det vidrigt att ta sig sådana friheter!

2011-03-28 13:00
Har du tänkt på det att varje gång ert gäng möter en av dessa idioter så blir det jidder?

Ungefär min tanke, det krävs väldigt ofta två för att dansa tango liksom.
Om man kan vara vuxen nog att ignorera losers som håller på sådär istället för att bara tjaffsa emot pga nån onödig "heder" så slipper man "jidder"-delen.

Sen att många blir idioter i sådana lägen har nog mycket med behov att hävda sig i grupp+alkoholens "stålmannen"-effekt.

Anonymitetskänslan i en storstad med väldigt blandad kulturell bakgrund, många som flyttar till norge över ett par månader för att jobba och då kan dom "bete sig lite hursomhelst".

Jag brukar mestadels skratta bort sånna där töntar.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-28 13:24
För mycket pajaser därute som tar artighet som en svaghet helt enkelt,man ska höras och synas så mycket som möjligt för sina brushor......dom tror dryghet har med självförtroende att göra,alltså samma IQ som ett traktordäck. kan ta en liten petitess från helgen.

Han; Kan man pissa här?
Jag; Pissa på det är ju ingen här......(går ut mot dörren)
Han; Jag skulle pissa på dig 10 ggr.....
Jag; Vad sa du? vem skulle du pissa på?
Han; sorry jag bara skämtade,hur är läget?
Jag; gick bara ut......

Hajar inte grejen med ett sånt beteende........

Det här kanske inte bidrog,eller gav svar på ett piss,men håller med trådskaparen om att det är så jävla mycket nötter på gatorna,som förtjänar och kommer få skallen intryckt en regnig kväll....
BOIA CHI MOLLA

2011-03-28 13:34
Grejen är att dom flesta människor som uppför sig på detta sättet får sig förr eller senare en rejäl omgång, det är mest att det är totalt slöseri med tid/energi att göra sånt skit, man sänker sig till deras nivå mer eller mindre. jag har däremot polare som inte är av min ödmjukare åsikt utan verkligen älskar folk som säger ngt som "fuck you din hora jag knullar din tjej" 3s senare...."Schmmmrääkkkkkkkkk" men samtidigt är det rätt patetiskt för man ger dom rätt genom att ge dom uppmärksamhet även om den är negativ. Om hela samhället slog dövörat till alla åsnor skulle dom tystna snabbt...folk fattar tyvärr inte det alltid!

samma med folk som kommer till dig på klubben o kallar dig för fitta eller liknande? hur intressant är det egentligen? Du har förhoppningsvis ingen vagina som man, du är förhoppningsvis inte en osv...det är ju bara att gå vidare o flina åt fjantar!

2011-03-28 16:03
Jadu, nästa gång killen gör så kanske han råkar kalla frun/flickvännen till en riktig sociopat och då var det inte lika kul att vara macho framför killkompisarna =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-03-28 16:20
Ja, detta känner man igen. Är man ute så är det snarare en regel än ett undantag, att någon taffsar eller säger obscena saker. Och det lustiga är att jag inte går i utmanande kläder, ändå verkar killar tro att det är helt okej att grabba tag i mina bröst och liknande. Jag kan väl iofs inte tillföra tråden mer än att bekräfta att detta är vanligare än man vill tro. Alkoholkonsumtion är en dålig bortförklaring för ett svinigt beteende. För jag dricker - men jag beter mig inte sådär. Som människor som gör sjuka saker på fyllan och beskyller ruset. Jag kan ärligt säga, är du otrogen som full hade du kunnat vara otrogen nykter. Den spärren finns inte hos dig då. För jag har aldrig tappat kontrollen över min moral eller glömt bort mina värderingar, hur full jag än har varit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-28 16:34
Vet inte om jag köper det där dock, jag tror att ALLA KAN vara otrogna eller göra dylika dumma saker, däremot kan man välja att motverka att man hamnar i situationer där det skulle kunna hända nåt dumt.

Har du någonsin blivit så full att du haft minnesluckor? Precis.
Moderator

2011-03-28 18:55
Jag kan ärligt säga, är du otrogen som full hade du kunnat vara otrogen nykter. Den spärren finns inte hos dig då. För jag har aldrig tappat kontrollen över min moral eller glömt bort mina värderingar, hur full jag än har varit.
Och då måste resten av världens befolkning fungera likadant?

Att bete sig som ett svin mot folk är dock aldrig försvarligt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-03-28 19:06

Hade du ignorerat idioten hade det inte blivit något jidder.

För övrigt kommer det alltid finnas såna människor, och det bästa att göra är att bara skita i det. De kommer aldrig att förändras, och de kommer aldrig att försvinna. Undvik de bara så slipper man bråka.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2011-03-28 19:32

Någonstans känner jag att det här uttalandet talar sitt tydliga språk. Om man är en kille med någon form av klass/standard vill man väl knappast idka samlag med någon som man själv benämner som 'hora'...

Du tror inte du lite spelar dem i händerna då? Det finns säkerligen ett otal puckon där ute som vill att någon ska söka jidder med dem och därför beter sig sådär...

2011-03-28 20:11
App

Du menar så full att jag inte minns om jag har varit otrogen menar du?
Jag har superminne och har väldigt sällan haft minnesluckor, dock har minnet återvänt under "bakis-dagen" så, ja. Men iaf, du behöver inte hålla med mig. Jag kanske låter hård, men jag köper inte att man förlorar allt sunt förnuft och hela sin personlighet efter en massa sprit går in i kroppen. Jag -tror- att man kan bibehålla full kontroll över sitt sinne. Vilket jag alltid gör, eller låt mig säga som så - när jag känner att gränserna suddas ut för mycket så går jag HEM. Vilket styrker vad jag tidigare hävdade, man har alltid ett VAL.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-03-28 20:16
Såklart kvinnor är horor när dom säger nej.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-28 20:17
Kapten

Ja, jag har min teori om hur vi människor fungerar. Jag glömde säga - Jag tror, sorry my bad.
Självklart kan jag ha fel, men jag är av den åsikten. Och om min potentiella partner är otrogen onykter så anser jag att vår relation inte kan ha varit så vidare bra, eller att han inte har den moralen jag vill att en partner har. Som sagt, jag köper inte: "Jag var så full att..." Men det är jag det. :)

2011-03-28 21:18
Låt mig klargöra ett par saker bara.

Det handlar inte om att det blir jidder så fort jag drar ut med folk, bra försök men ingen cigarr tyvärr. Jag drar aldrig ut för att bråka med folk, hatar sånt beteende. DOCK, så kan jag inte bara stå still och inte säga/göra ett skit om jag ser att en tjej blir trakasserad av någon random pajas. Särskilt inte om det är en tjejkompis. Jag fungerar inte så. Dessutom så handlar det om helt olika personer här och olika situationer/uteställen. Och för det sista så har jag sett så många situationer som inte ens har något med mig att göra, dvs hur folk snear på andra och man råkar stå bredvid och se hela grejen typ. Det är ett utbrett beteende det här.

Sen har jag en vag misstanke att dessa personer är samma personer som kallar tjejer för horor i skolan (ni minns säkert den gamla debatten för 10 år sen om hur killarna i större utsträckning kallade tjejerna för horor).

Ofta så är det inte som Priyan skrev personer som söker konflikt och vill få näsbenet intryckt utan ofta så märker man detta beteende precis i ögonvrån, knappt hörbart, man råkar så att säga snubbla rätt in i dialogen. De flesta gångerna så säger och gör dessa snubbar saker bara menat för just de tjejerna och tror de kan komma undan med det gång på gång. Sen blir de bustade och ska mopsa upp sig. Shit asså, undrar vad deras morsor skulle göra om de visste hur deras söner pratade till tjejer. Ett kok med stryk skulle de få.

Sen det här med att backa undan idioter. Det är cool om det gäller mig, bryr mig inte nämnvärt om personer som ska kalla mig saker. Har till och med svalt en örfil utan att göra något (han var dyngrak, vad skulle jag göra? Slå till honom så han kanske skadade sig ordentligt liksom?). Jag reagerar oftast bara om jag upplever att det är fara för skada, dvs någon måttar ett slag mot mig eller hotar mig med våld. Att använda våld är och ska vara den absolut sista utvägen. Däremot är det skillnad, mina tjejpolare är oftast inte stora biffiga tjejer med massa muskler utan snarare små och nätta. Vissa är dock rätt hardcore oavsett sin storlek, haha.. Men iaf, det är inte fair play och irriterar mig något jävligt. Särskilt om någon tar tag i en tjej och håller fast henne. Och när en person säger till en tjej att ska "våldta henne för att hon är en horjävel" så får han automatiskt svar tillbaka "försök och du kommer äta med sugrör resten av livet". Kommer som en reflex och jag tror många här känner igen sig i det. Trött på jidder men fan, det är aldrig jag, mina polare eller några av tjejerna som startar något.

2011-03-28 21:43
Jag tror att jag ser på det som jag gör pga min uppväxt, väldigt sällan jag verkligen skulle bry mig om sånna generiska hot/förolämpningar riktade mot mig eller folk överlag. (Vilket kanske inte stämmer eftersom min syster som haft samma uppväxt slänger raka högrar i nyllet på snubbar som snackar över gränsen)

När folk tar tag i andra osv är det en helt annan pryl, fysiskt kontakt har jag relativt låg tolerans för.
Jag går ut för att ha kul och försöker i största möjliga mån att undvika onödigt tjaffs.
Folk brukar aldrig försöka bråka så mycket eftersom jag inte är en så liten snubbe och om det händer har jag oftast ett gäng polare som trycker upp personen i fråga mot en vägg innan jag ens reagerat över vad han håller på med.

2011-03-29 00:36
Det är ju ett visst klientell som går ut för för att dansa.
Personligen hänger jag bara på pubar och känner inte igen mig alls i din problematik.

Men som svar på din fråga, nej jag tror inte det är alkoholen i sig som är problemet, snarare folket som drar sig till nattklubbar och dansgolv.

för att hårddra min slutsats:
Män går ut för att bli fulla.
Pojkar går ut för att knulla eller slåss.

Rock out with your cock out!

2011-03-29 14:17
two_grand: Så du vill på allvar påstå att vi män blir smartare med åldern? Jag skulle vilja påstå att detta knappt gäller. jag tror inte ens du förstår hur många gånger jag varit med om 40-50 åringar som är helt sjukt uppnosiga och eftersom som vi -->"de yngre" inte visar "respekt" som dom ser det så vill ju sådana inte backa heller...o det går ju ofta inte särskilt bra för dom.

Jag tror att man kan sammanfatta det med att alkohol gör människor till aaaaaaningen jobbigare versioner av sig själva. har personen ifråga dåligt självförtroende/div issues så kommer dessa fram på fyllan mycket mer därför får vi se allt freaky shit på sena nätter. Samt det höjda självförtroendet, avsaknaden av skam mm....alko o människor är crazy shit helt enkelt!

2011-03-29 14:27
Äldre herrar och damer är minst lika bra på att bete sig som idioter.

2011-03-29 17:51
Ja många äldre fyllisar man ser ut är rätt snabba att dra till med rasism om det blir tjafs. Vet inte hur många gånger jag hört äldre personer säga "Mään faan, då heeem till ditt jeevla U-Land då jeeevla neger" eller något liknande till personer som är invandrare ute. Sen är många äldre fulla kvinnor rätt pinsamma också men det är en helt annan femma. Har dock aldrig hört någon 50-åring tant säga "men sug kuk då din jävla bögjävel" om hon får nej av en 25-åring i kön till korvkiosken.

2011-03-29 19:07
Men alltså GAIA, det handlar lite om hur man säger saker och ting också.

Du hör en kille säga:

Och du besvarar på ett vis som du beskriver så här:

...när du istället kunde ha sagt något neutralt som inte är värdeladdat. Det är väl givet att ett en provokation som möts av en annan provokation riskerar leda till jidder..?

För att återgå till två tidigare uttalanden ovan i tråden:

och:
Ungefär min tanke, det krävs väldigt ofta två för att dansa tango liksom.

Jag och mina kamrater (både killar och tjejer) har också stött på puckon när vi varit ute, men vi har inte hamnat i jidder trots att vi sagt ifrån precis som du, men med andra ordval.

2011-03-29 20:35
MRsalesman

Kanske otydlig benämning, men jag vill mena att vara pojke eller man inte är åldersbestämt (till en viss gräns såklart, svårt för en fem åring att vara man =).

Jag håller med dig, och tycker det är vidrigt med 30-40-50 åringar som är fulla och behöver hävda sig på yngre, tyvärr ganska vanligt.
Rock out with your cock out!

2011-03-29 22:31
Upplever ni också ofta att det är såhär när ni går ut?

Verkligen inte. Det låter som att Oslo är extremt fullt med douchebags eller så dras de till dig och dina partners av någon olycklig anledning.

Hur som helst är det beklagligt att det finns massa såna rötägg i världen, men vad ska man säga, it is what it is, it aint what it aint. Låter som du har enorm otur hur som.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-30 03:39
GAIA

Alltså jag tycker du överreagerar lite måste jag säga!
Om kille säger något på spanska, vad är grejen?
Brudarna fattar inte och om du gör det är det ju bara
att skita i dom? Dessutom tycker jag att tjejerna själva
ska ta hand om sånna situationer. Kvinnor har mycket makt
i dagens samhälle. Då menar jag inte att dom ska bråka,
men dom kan säga ifrån. Annars har du vakter på alla krogar
som tjejerna kan prata med och då brukar dom killarna med
största sannolikhet bli utslängda.

Dock tycker jag det är väldigt respektlöst att lägga en kommentar
till en tjej om det finns kille/killar med i sällskap då en av tjejerna
kan vara hans flickvän..

App

De där med minnesluckor var det sämsta jag hört!
Du kanske inte kommer ihåg saker dagen efter men
du vet ju exakt vad du gör just i den stunden du väljer
att vara otrogen eller göra något annat...
Sen att du inte kommer ihåg det dagen efter är ju
helt jävla irrelevant..

Alkohol har tyvärr blivit en godtagbar bortförklaring för
idiotiska händelser som vi ångrar.
Inte så att folk säger att dom var otrogna för att
dom var höga eller på andra droger...

Peace
Highfive anyone, anyone?

2011-03-30 05:29
Åh, jag känner igen mig jättemycket i det som skrivs. Precis som latina skriver så känns det nästan som en regel snarare än ett undantag. Jag tycker att det är extremt jobbigt att hantera och jag förstår Gaia. När man ständigt blir utsatt(eller ser sina vänner bli utsatta) så växer en frustration fram: Diplomatin känns avlägsen och det som känns mest logiskt är att fräsa tillbaka och jiddra.

Givetvis är det ett fåtal som är så dryga, men de har fan en förmåga att pajja ens dag. Personligen är jag diplomatisk när jag själv blir utsatt och jag önskar att jag kunde blir mer arg på plats. Men när det är mina vänner eller främlingar så tvekar jag inte för fem öre, jag blir riktigt irriterad och reagerar som Gaia.

En stor applåd till dig Gaia, som faktiskt pallar ta striden med dina vänner. Det är jävligt jobbigt att själv stå emot ibland. Att då ha en vän som på riktigt SER situationen och tar striden kan många gånger vara en stor lättnad. Fortsätt med det! Att jiddra är en bra sak!

2011-03-30 13:54
GAIA P29

Men va hänger du på för ställen asså? Finns ju geggiga hak med såna här idioter till bonndrängar och som inte ens kommer in vart som helst. Har haft och sprungit på klubbar sen slutet av -80 talet och det du beskriver har jag aldrig haft på mina egna klubbar. Men jag vet dom finns, såna där svinställen till nattklubbar med ett klientel som aldrig skulle bli insläppt på andra ställen men vad ska du dit att göra och dessutom ta med flickvän??
Rappare

2011-03-30 14:17
You kinda' brought all that to yourself by settling down in Norway, tycker du inte?
Wurrup?

2011-03-30 14:27
Niito;

Vad jag sa var att har du haft en minneslucka så VET du att man INTE vet vad man gör, OAVSETT vad det är för något.
Jag har vaknat i en säng brevid en brud (När jag var singel) utan att ha en aning om vad hon gjorde där, vad vi hade gjort eller hur hon kom dit.
Det enda ditt snack säger är att du aldrig upplevt en minneslucka.

Sen vet jag inte vart det skulle vara en godtagbar ursäkt, men det har jag heller aldrig påstått, däremot påstår jag att alla personer skulle kunna vara otrogna under rätt omständigheter, hur många gånger man än väljer bort att inte vara det.

2011-03-30 17:11
App

Jag har haft minnesluckor och jag får det jävligt ofta..
Har vaknat upp flera gånger och fått panik när jag sett
en brud bredvid mig!
Det jag säger är att jag ÄNDÅ gjorde ett val när jag var
full och drog hem med någon tjej.. När jag gör de valet
så ÄR JAG 100 % medveten om vad jag gör..

Tror inte alls du hänger med på vad jag menar..
Säg att du bestämmer dig för att inte äta pizza..
Så gör du de när du är ute, inte fan skyller du på
att du va full? Du är helt medveten om vad du gör men
du ser alkohol som en undanflykt, att det är OK bara för
ATT MAN ÄR FULL!!
Highfive anyone, anyone?

2011-03-30 17:37
Hur kan du vara 100 procent medveten om något du inte minns vad du har gjort?
Det är ju som bäst ett antagande.
Innan du svarar på allt det andra, svara på det.

Hur vet du, om du inte minns det, att du har gjort ett hundra procent medvetet val?

Och visst är det ett val, men ett val när man är nerdrogad är inte nödvändigtvis ett medvetet genomtänkt val, alkohol tex kopplar snarare bort medvetenheten och slår på reptilhjärnan.
Väldigt mycket av rationaliteten försvinner när man berusat sig i sån oerhörd utsträckning, man resonerar inte över saker utan handlar utefter djupt liggande behov.

Och jo, har du sagt att du inte ska äta pizza men gör det när du är aspackad så lär du skylla på att du var aspackad, "Men jag var full" är en ursäkt väldigt många människor hade använt i en sådan situation.

Vad jag säger från början är att alla under rätt omständighet hade kunnat vara otrogna, de som säger emot kanske ska ta sig en titt på detta och tänka efter http://en.wikipedia.org/wiki/Reaction_formation
Producent

2011-03-30 18:16
att han inte minns det dagen efter behöver ju inte betyda att han inte var medveten om det när det väl gällde.

2011-03-30 18:46
Brist på bevis är inte ett bevis i sig.

2011-03-30 19:50
Konstigt fattar vad jag menar!

App, kompisar berättar såklart :)
Men aja vi tycker olika, jag personligen är lika
Otrogen nykter som onykter. Har ju den där otrohetsgenen!
Highfive anyone, anyone?

2011-03-30 20:11
App

När jag bodde i London 2003 så avstod jag från att äta nötkött (mad cow ya know). Men när jag var full efter krogen sitter jag plötsligt på mcdonalds med en cheeseburgare i mina händer. Även -då- när jag var full, tvekade jag en sekund, innan jag åt upp den. Man blir modigare när man är full, man har få tankar på vad för konsekvenser ens handlingar ger, man kan hänge sig åt det man suktar efter (i mitt fall en cheeseburgare i andras fall kanske det är lite booty). Min poäng? Hur full du än är, är du ändå - du. Get my drift?

Ang. minnesluckor. Innan du får dessa har du ju ändå upplevt kvällen vilket bevisar att din hjärna fungerar. Du kan gå, stå, skratta, slåss whatever.. därför tänker du ju. Men ärligt nu, om du har NOLL koll på vad du gör när du är full, borde du för att inte riskera att vara en fara för allmänheten - sluta dricka!

2011-03-30 21:03
Ahh låt de snacka! ..det är fan synd om de, ingen fitta- fel attityd...runka i sin ensamhet om de ens får upp den..du vet..låt de leka värsta. Vad är det för mening och jiddra och försöka "rädda" sin stolthet? ..pinsamt att ens ge respons på det där jävla snacket.

Jag har själv bott i oslo, hamnat i bråk alltförmånga gånger..haha ..memories :)
..som sagt, fuck it!

2011-03-30 22:39
Priyan

Jag vet. Är väl snarare att jag tappat tålamodet och flippar på folk som beter sig som svin. Är så utbrett beteende att min stubin är ganska kort. Det har inte alltid varit så, det har BLIVIT så.

marvingaye & Underhållning

Ja, Oslo är en rå stad på många sätt men jag har upplevt detta ganska ofta i Sverige också. I sthlm t.ex. Detta är inget unik just för Oslo även om just Oslo kanske tar allt av allt till det extrema på många sätt.

Niito

Just att han sa det på ett annat språk visade mest bara på fegheten där. Att tro man kommer undan med sånt fult och respektlöst språk bara för de flesta i Norge inte pratar spanska liksom.

Måne

Du sa det! Exakt så känner jag det, en frustration som växt fram och manifesterar sig i en irritation varje gång någon håller på sådär. Minns en gång då jag satt på en nattbuss hur en full snubbe står och skriker i bussen och trakasserar passagerare medan flera ber honom hålla käften och skärpa sig. Till slut så tog en annan snubbe fysiskt tag i honom och slängde ut honom från bussen med huvudet före vid nästa hållplats till allas i bussens hånskratt. Jag brukar inte reagera med irritation men när det är ett såpass förekommande fenomen så bygger man upp ett hat, haha..

Forward

Inte flickvän, tjejkompisar. Sen så är typ varannan klubb i Oslo rätt stökig, oavsett karaktär på den.

SexySoul

De handlar inte om att rädda sin "stolthet", det handlar om att man irriterar sig på en person såpass mycket att man flippar på honom. Asså, jag minns en gång hur en zigenare följde efter mig ute och tjatade. Jag sa artigt att jag tyvärr inte hade några småpengar vilket jag inte hade men han gav sig inte. Och till slut tar han fysiskt tag i mig och håller kvar mig när jag ska gå vidare. Direkt så rann bägaren över och jag bad honom släppa mig innan jag bryter av hans hand. Jag är ingen gangster som går runt och leker häftig men shit asså, vissa grejer får mig bara så förbannad och det har ofta att göra med upprepade exempel på bristande respekt.

Det känns som samhället formar folk att bli hårda i sinnet och det gäller speciellt Oslo. Drygt liksom, jag vill bara dra ut och ha kul och träffa intressanta människor, inte bråka och tjafsa. Och jag inbillade mig som yngre att om man bara uppträdde artigt, respektfullt och trevligt så blev man bemött med det samma. Det funkade inte länge det och ganska snart blev responsen istället det motsatta. Typ börja fucka med mig och jag förstör dig.

Nu är det inte så illa att man går ut och exploderar var och varannan helg liksom men just det där med tjafs och hur många snubbar beter sig som svin, det händer tyvärr väldigt ofta. Inte alltid mot några tjejkompisar till mig men jag ser också hur folk gör det mot andra främmande personer ute och det blir bråk.

//

2011-03-31 00:15
GAIA:
Du är säkert en bra kille. Och det är bra att stå upp för rätt och fel. Jag förstår att man tröttnar med tiden, det gör jag också ibland, men det är trots allt någonstans värt att inte sänka sig en nivå åt deras håll. Det ger dem liksom ytterligare bränsle till elden.... Tyvärr. However, du kan väl glädjas åt att du säkerligen lyckas bättre med girlsen än vad de där fåntrattarna gör iaf så... :)

2011-03-31 18:42
Du gör hela rätt GAIA! Varför ska man bara ta skit och gå vidare? Folk e så jävla fega i allmänhet. Visst kan man skita i någon som står o gormar o uppenbart är as packad. Men om de e någon som är i sina sinnes fulla bruk o på något sätt trampar på min person så är det såklart de får konsekvenser.. Dessutom så är det aldrig någon som faktiskt vill bråka när man visar vart skåpet ska stå..

Me tjejer är det en helt annan sak har tagit helt oprovocerade slag från tjejer utan att göra något tillbaka. Sen e de lite synd att de e många tjejer som tror dom kan bete sig hur som helst bara för att "killar får inte slå tjejer"..
my name is xelly smelly

2011-03-31 23:45
Priyan

Hehe, försöker vara en good guy men det är inte alltid så lätt.. :)

Xelly P25

Jag förstår och köper Priyan med flera i trådens argument, det är säkert bättre att svälja skiten och bara höja sig över dumheterna. Jag har dock.. .. .. problem med att göra just det. Jag kan skita fullständigt i ord som är riktade mot mig eller om folk ska börja tjafsa, och bara dra därifrån. Men bara för att jag är en ganska härdad person så betyder inte det att alla mina vänner är likadana (vissa kan vara ganska små till storleken också) och om folk stampar på dem så kan jag inte släppa det. Inte heller alla tjejer står upp för sig själva, en del är ganska blyga och mjuka och kan ta väldigt illa vid sig om nån tönt börjar tafsa på dem eller kalla dom för smutsiga horor. Nu är iofs de tjejerna i minoritet bland de jag känner men det finns ett gäng av dem också.

//

2011-04-01 18:24
GAIA Jo jag förstår också deras resonemang och visst kan man gå vidare om de bara är ord men varför ska man, känns så mkt bättre o säga något tillbaka :) Jag är grym på att undvika bråk faktiskt, men de beror ju mkt på vem de är som säger det och hur dom säger det som sagt..

Och de där me kompisar håller jag med till 100%, det e helt klart värre om nån ger sig på min kompis än mig!
my name is xelly smelly

2011-04-02 16:36
Alltså det är klart att man ur ett konsekvensetiskt perspektiv ska hålla käften och fortsätta gå. Men när man har spenderat en kväll ute med att ta bort händer, försöka skratta bort töntar som med ett flin i ansiktet ställer sig i vägen så att jag inte kommer fram (3 efter varandra no kidding) så blir man less. Och när man till sist tror att man har klarat av en schysst kväll ute utan bråk så kommer den sista droppen ändå utanför/på vägen hem. Förut frågade jag helt naivt varför de gör som de gör. Nu ignorerar tills jag lackar. Och då är mitt handlande inte längre ett aktivt val utan bara en reflex. Om någon tafsar på mig så vänder jag mig om och knuffar till personen. Är de verbala är jag verbal, är de fysiska så är jag fysisk. Begär jag för mycket när jag bara vill dansa? Varför i helvete ska jag behöva fösa undan människor framför mig, händer på mig när jag bara vill ha kul med mina vänner? Det sjukaste av allt är när de försöker förklara sitt handlande med att de ger mig en komplimang, what? Vad är det som gör att vissa killar tror att de har rätt att röra min kropp? Vem FAN har lärt dem att det är ok?

och GAIA du vet att jag uppskattar allt.

2011-04-08 17:06
fight fire with water put the fire out
 Haters gon' hate...

2011-04-11 18:17
Jag var ute på ace (mango klubb) i lördags. (stockholm)
Jag hade sjukt kul, rätt drunk, pratade med allt och alla och dialekten sa sitt - Jag är norrlänning.

Det finns en liten scen där folk brukar dansa och precis nedanför så finns det dansgolv, två killar drog upp mig och började dansa sen så blev dom fett sketch började snacka om att de hade likadana byxor. Så då sa jag "hah ni har ju likadana byxor fast olik nyans" men de började ignorera mig och sa typ "ursäkta hörde du nån som snackade eller?" sen så kollade dom över mig (jag är 157 så det är inte speciellt svårt att göra det) så jag sa "ursäkta men jag står här, tycker det är lite ofint av er att prata över mig när ni ser att jag pratar med er" men då fortsatte dryga, mitt adhdrus av ilska gjorde att jag gick ner och såg ett glas och kastade det på dem (jävligt onödigt jag vet)

Det här två killarna är kanske 20-23 år gammal, vad gör dom? hämtar 6 killpolare..
De började snacka med varandra kolla över varandras axlar men jag var inte så brydd så jag fortsatte dansa och hade kul..

Lite senare av kvällen så står jag och dansar, med ryggen mot scenen, det här killarna alla ställer sig på scenen, sedan så laddar det på en rejäl jävla spark så de sparkar mig i ryggen och den knakade till och jag flög fram kanske 1 meter men golvet va rätt fullt så jag flög in i andra människor (Min vikt 50 kg och längd 157 säger rätt mycket, finns inte så mkt att stå i) så jag sa bara "aj.."

Blev sjukt less så jag gick och tog tag i ena killen som hade dragit upp mig på scenen och sa "Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag kastade ett tomt glas på dig och din kompis, men var det värt att hämta dina 6 polare för att ni kan sparka mig i ryggen" Han som KILLAR ALLTID GÖR låtsas som ingenting och säger "vadå?" så jag tog tag i de tre killarna som en av sparkade mig i ryggen såg inte vem och jag frågar "ursäkta vad fan sparkar ni mig i ryggen för? Det gjorde ont och ni har ingenting med de tidigare som hände ikväll"

Snubben kollar på mig och säger "För du är en norrlänning din jävla bonde" Jag kollade på han där satt han med modern rockabilly frilla ful äcklig skjorta men jag sa inget jag gick och ignorerade han resten av kvällen men han kunde inte låta bli. Han gick till allt och alla snackade och skrattade och folk kollade på mig hela tiden. Men jag orkade inte för jag ville inte bråka i en annan stad.

När jag kommer ut så står gänget där, sen kommer ena killen och säger rätt högt "GINGER GINGER GINGER GINGER GINGER GINGER GINGER" högt och tydligt.

Jag kanske kastade ett tomt glas löst på två killar, men att bli sparkad i ryggen för man är norrlänning och säger att man är ful för att jag är rödhårig, de är inte okej.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-11 18:21
min rygg är fortfarande paj också..

2011-04-11 22:24
Asså.. Seriöst? Vem fan hoppsparkar en liten tjej från Norrland i ryggen uppbackad av sina 6 polare? Ooh.. känner redan hur ilskan börjar bubbla i mig när jag läser din text. Damn.. Det är frågan om jag inte hade krossat en flaska i skallen på killen om jag sett det där hända en väninna till mig. Fan va sur jag blir nu.. Hoppas det går bra med din rygg LillJ, vilka jävla horungar liksom..

2011-04-11 22:33
Hade jag inte varit så snäll och bara ignorerat de utan att ge igen så hade de inte fått så jävla trevligt dom heller.

Njaaa det funkar väl, kan dock inte ligga på ryggen.

De hoppsparkade som inte, de stod kvar på scenen men de tog i som satan och träffade i mitten på min rygg.

2011-04-12 07:12
asså...sparka (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en tjej i ryggen...!!!
man gör inte så.
man blir fett lack...jävla snorungar. hoppas din rygg blir bra utan några problem.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain