jag är så förvirrad, hjälp :)
Nu den sista tiden har jag känt mig väldigt förvirrad. Jag känner att det råder obalans i mitt sinne och känner inte riktigt inre frid. Vet inte om det beror på mig själv eller den nya omgivningen. Är med i ett seriöst tjejband är aktiv på fritiden, gymmar umgås med kompisar då och då, sjunger skriver låtar, festar jobbar and you name it. Jag lever livet helt enkelt men efter jag tog studenten nu våren 2010 har jag känt mig mer vilsen än någonsin i mitt liv. jag vet inte vad det är för något det är något som fattas och har märkt att jag ständigt är confused och mer osäker än någonsin. har det med den här åldern att göra eller vad trro ni finns det någon som känner likadant??? eller det kanske bara kommer sådana perioder nångång i livet vad vet jag, är ju bara 20 år
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sluta meckish kanske, kände också så ett tag när man softade för mycket... ta dig ikragen gå vidare i livet, antagligen folkhögskola eller univesitet. Lycka till.
Dra åt helvete
sluta meckish kanske? vad betyder det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2011-03-16 11:08
han ville vara rolig och påstå att du röker brajjan.
haha jaha okej. nej ush sånt håller jag inte på med, fyfan! ska antagligen söka universitet till hösten beroende på hur det kommer ser ut på musikfronten. tack:)
Ja fyfan! Hemska brajjan!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Producent
2011-03-16 12:01
orolig för framtiden kanske? trivs du med ditt jobb?
Börja meckish kanske?
Redline!
Jag känner mig lika lost som du tror jag. Började jobba direkt efter studenten på en skola och blev kvar där i två år. Planen var att bara jobba där ett år och sen plugga vidare. Men jag visste inte vad jag ville plugga så jag jobbade där ett år till. Sökte in till en grundläggande konstutbildning och kom in. Sökte den mest för att göra något helt annat än vad jag jobbade med på skolan. Där det slutade det med ca två månaders sjukskrivning pga utmattningsyndrom. Nu har jag bara 2,5 månader kvar på min utbildning och nu måste jag söka mig till en seriösare utbildning men vet inte vad eller hur... Känner mig riktigt lost, jag vet vem jag är men mitt go försvann någonstans på vägen.
Rahamadjan av GU-PA!
jag är inte orolig för framtiden. ja jag trivs med mitt jobb det är bara tillfälligt jobb för att jag ska kunna unna mig saker i vardagen bland annat
oj redan utmattningssydrom i så tidig ålder! ja men snart hoppas jag iallafall att du vet vad du vill göra. :)
Betty! Skulle nog vilja påstå att vi är i exakt samma sits. Jag sjunger inte i en tjejband dock. Ska vi inte göra nå kul av de hela istället för att vara "confused"?
jo vi kan meckish
Se där, allt löser sig till slut. :)
ge mig din månadspeng
hahah ja verkligen
Tror dom flesta går igenom det stadiet. När man går i skolan så vet man precis vad man ska fokusera på och plötsligt BOOM så har man slutat gymnasiet och är ute i riktiga världen. Man måste prestera lika hårt nu fast man vet inte exakt hur man ska gå till väga, allt blir diffust. Själva förvirringen går över i att du antingen gör det du brinner för, satsar stenhårt (i ditt fall musik?) eller tar den vanliga svenssonvägen, skaffar jobb, lägenhet etc. Båda har sina för och nackdelar. Sjuuukt söt var du iaf ;) (kollade din blogg)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Du kanske saknar en partner och känner dig ensam innerst inne?
u need some lovin :P
my name is xelly smelly
Dr.Octagon
Börja meckish kanske? hahaha, va på väg å trycka like men det fanns ju ingen knapp.
Ridå
Du kanske saknar en partner och känner dig ensam innerst inne?
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
det är uppenbart att du efter gymnasiet är osäker på om du valt rätt väg i livet. att sjunga å festa är kul, men kastar du bort din tid? är ditt jobb verkligen ditt drömyrke? tränar du verkligen axlarna rätt? personligen tror jag att du behöver göra lumpen så du får lite ordning å reda, alternativt börja med tunga droger. var ser du dig själv om fem år?
Ridå
Sjuuukt söt var du iaf ;)
Ja fy fan för weed! USCH!!!!
Jag tycker du ska börja om från nytt.. när du har fått tag i pengar så det räcker.. far ut å res, till något annorlunda ställe, typ indien, där är de sjukt nice varit där själv. far ut och res och se lite av världen, du kanske hittar dig själv där också. Jag tror det är nyttigt att göra något som man kanske inte skulle förvänta sig att göra.. Det är inte ovanligt att vara förvirrad när man är 20, jag är 20 själv och vet fortfarande inte vem jag är, vad jag vill göra, vad som ska hända. Men jag tror att en resa skulle göra en bra kick i livet och börja upptäcka nya saker, träffa nya människor skapa nya kontakter. Sen så tror jag det viktigaste är att inte tänka så mycket, för då är det lätt att man fastnar i någon slags bubbla om att man kanske kommer på sig själv, vad gör jag? varför gör jag inte något annat? KÖR BARA! :)
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Hahaha usch nej :D ....tryggheten smular sönder. Det är allt.
vad kul att folk svarar, jätte bra tips, tack så mycket:) det jobb jag har nu trivs jag med jätte mycket och det är bara ett tillfälligt jobb :) det jag gör nu är att jag sjunger mycket, jobbar, gymmar, festar och umgås med kompisar samt pluggar upp matte B för att få behörighet till högskolan! Om fem år har jag förmodligen utbildat mig till sjuksköterska eller något inom musiken men you never know, Saker förändras så snabbt.. Att resa var absolut ett jätte bra tips. jag älskar att resa och det är just när jag upptäcker nya platser som jag lär nya saker om mig själv. känns som jag lever i en liten bubbla just nu här i lilla sverige, behöver nog uppleva en annan miljö och andra människor. and yeah maby i need some lovin. good lovin:)
Jag personligen vill resa runt i världen men kan inte pga att jag pluggar, sen är jag aktiv som domare i fotboll också och är med i en talang-grupp så jag får inte missa den skiten heller.. Sen spelar jag även fotboll och har jävla press på mig.. Jag vill bara bort bort bort, men kan inte lämna allt bakom mig bara.. Jag har ångest på riktigt ibland.. Bara leva med det !!
Highfive anyone, anyone?
Jag tror att många kan få ångest av att leva på samma ställe hela tiden, samma rutiner, samma vänner smma jobb.. då kan det ju hända att man tänker "men shit ska jag leva såhär tills jag dör?" och det är då man blir förvirrad.. för man vill göra så himla mycket saker innan man lämnar denna jord man vill ha ett liv som man kanske kan känna att man har levt på riktigt, utan att känna den där bubblan.. "jaha vad gjorde jag när jag var ung, vad har jag nu när jag är äldre,och kommer jag fortsätta såhär hela mitt liv?" Jag tror det är viktigt att ibland göra något man verkligen inte skulle tro om sig själv, göra något ma nverkligen aldrig skulle kunna tänka sig för att lära lite mer om sig själv.. för man vet inte förns man upptäcker de saker man aldrig har gjort, för vem vet? kanske det är just de omöjliga man kunde tro om sig själv, som verkligen är något som betyder något..
fast vi människor fungerar ju att leva i något man känner sig trygg och bekväm i, vilket för att många inte tar tummen ur röven och gör något annat.. för det är väl rädd att otrivas, rädd för förändringar.
Känner igen det. Har varit ute o rest en tid, kom hem för 5 månader sen. Har sen dess fixat 2 jobb, hookat lägenhet, börjat gymma, umgås frekvent med polare. Jag vet inte hur jag har gjort det, känns som jag har stått vid sidan av och kollat på. Nu flyter jag bara med och känner mej likgiltig över livet jag lever.
hahahahahahhahahahahaha på meckish dramat! :D