I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hitta den rätta tjejen

Övrigt - Blandat

2011-03-13 22:04

Hitta den rätta tjejen

Trots att jag gillar att ragga och ta det lugnt med den verkliga kärleken, börjar jag tröttna på att vara singel. Har varit det i några år nu. Jag har kontakt med en del tjejer, och har till och med en KK så jag får lite action ibland tack och lov :)

Men jag brukar inte gå så långt med de tjejer jag pratar med, för jag vill hitta den rätta (hur töntigt och gammaldags det än låter) Man ser ju polare ligger runt med halva stan, men jag har inget intresse för sånt liksom.

En del tjejer jag får kontakt med är såna som festar varje helg osv, inget jag gillar hos tjejer. Ni får säker en bild av mig som en grymt tråkig person men det är jag verkligen inte. Festar en del, har fet humor och skämtar om det mesta och skrattar ofta. Men det är bara sånt som märks efter att man lärt känna mig, jag är blyg för nya personer så dessa ser inte vem jag är på riktigt, vilket verkar förstöra mycket.

Men är det gammaldags och töntigt att vänta på den rätta? Generationerna förändras så mycket så man hinner inte med att förstå vad som gäller. Verkar bara vara ligga-runt stilen som funkar idag.

Jag är 19 år om någon undrar.

Poet

2011-03-13 22:13
Förstår hur du "väntar" på den rätta när du tydligen knullar runt?
At the gates of Eternity...

2011-03-13 22:36
vart skrev jag att jag gjorde det?

2011-03-14 00:13
Trots att jag gillar att ragga och ta det lugnt med den verkliga kärleken, börjar jag tröttna på att vara singel. Har varit det i några år nu. Jag har kontakt med en del tjejer, och har till och med en KK så jag får lite action ibland tack och lov :)

Men är det gammaldags och töntigt att vänta på den rätta?
Rock out with your cock out!

2011-03-14 14:25
Tjejen som "festar varje helg" kanske slutar festa så ofta när hon träffar dig? Eller är det ett fint sätt att säga att du vill ha en så orörd tjej som möjligt?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-14 14:37
Du väntar ju på den rätta lika mycket som jag väntar på nattbussen från baksätet på en taxi.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-03-14 17:09
Jag vågar påstå att det är sällsynt att hitta den rätta när man är 19, även om man kanske för stunden är övertygad om att man kommer spendera resten av livet tillsammans med den man är tillsammans med då.

Kärlek utvecklas inte över en natt, du kanske ska ge tjejerna en ärlig chans och låta det gå lite längre så de också kommer över sin blyga sida och vågar visa sitt rätta jag?

Chilla lite, vad ska du ha så bråttom för? Du har hela livet på dig!

Poet

2011-03-14 20:43
Chilla lite, vad ska du ha så bråttom för? Du har hela livet på dig!

Exakt! Människans medellivslängd här i västvärlden har gått upp ganska rejält de senaste hundra åren. Inte så att man måste vara gift och ha barn om 5 år. Chilla :)

2011-03-14 21:22
För att kunna inse vad man verkligen söker tror jag man behöver "testa" lite. Våga gå på nån nitlott, bli sårad osv! Lätt att ha en bild i huvudet hur ens dröm partner ska vara.. Men i slut ändan blir det ofta någon helt annan.
Och det där med tjejer som festar för mycket. Tycker jag var att dra alla över en kant!
Klart som tusan att man som singel, tjej som kille ska festa och ut och ragga.
Jag var nog rätt vild förr, men sen när jag träffade min kille som för mig känns helt rätt, minskade ju festandet (lite)

2011-03-15 01:31
Stressa inte! Det kommer :p

2011-03-15 07:36
Så här, jag festar också varje helg men skulle jag träffa en tjej som jag blir ihop med skulle jag ju inte göra det.. Samma med dom där tjejerna du pratar om också säkert som festar varje helg ;)
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-03-15 07:38
Alltså, du är 19. Du är säkert den enda kvar av dina polare som inte haft ett seriöst förhållande. Det är inte normalt. Om jag vore du skulle jag vara sjukt orolig nu. Det måste vara något fel på dig som inte har hittat den du vill leva ditt liv med ännu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-03-15 10:08
Mellon: Haha kom igen :P

2011-03-15 10:40
Man märker väl om man stöter på nån som är kompatibel (datapata), så länge man har en livsstil där man träffar nya människor så behöver man inte anstränga sig så mkt för att leta.

Många som letar efter "den rätta" bort spendera lite mer tid på att leta efter sig själv istället (new age represent)

Och sist men inte minst, bitches be hoes, fuck 'em lil' homie!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2011-03-15 13:34
Alltså, du är 19. Du är säkert den enda kvar av dina polare som inte haft ett seriöst förhållande. Det är inte normalt. Om jag vore du skulle jag vara sjukt orolig nu. Det måste vara något fel på dig som inte har hittat den du vill leva ditt liv med ännu.

Håller med. TS är patetisk.

Är du verkligen 19 år och inte hittat den rätta än? Tick tock, girlfriend! Snart kommer fetman och håravfallet och då kommer ingen tjej som är rätt för dig vilja komma nära.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-15 16:15
Du är säkert den enda kvar av dina polare som inte haft ett seriöst förhållande

..och liknande inlägg:

Trots att jag anar ironi så har jag inte nämnt nånstans att jag aldrig haft ett förhållande, förfan läs noga i stället. Jag har haft 3 förhållanden sen sjuan och uppåt, plus en som det inte blev något med. Men nu när man varit singel ett tag och är lite äldre så blir det mer noggrant vem jag vill vara med. Borde väl alla som inte är i knullarunt-generationen förstå.

Men shit the same, får väl se när honan dyker upp

2011-03-15 16:17
Våga gå in i förhållande. Testa dig fram så hittar du den rätta till slut. Det kommer, oroa dig inte. testa gärna med yngre oxo. Kanske 16. det är inte stor ålderskilnad endå. jo yngre desto bättre. Så länge det inte är barn haha. Tänk på framtiden. När du är 25 så e hon typ20-21. d perfekt. Då blir det enklare att du typ uppfostrar henne som du vill att hon ska vara, om man nu ska uttrycka sig så. Att ni får samma tankesätt typ. hoppas du förstår vad jag menar. Då har hon inte heller hunnit utforska så mycket kanske. för att det är endå nånstans mellan 16 och 18 dem 2 åren som tjejer börja lära sig på riktigt om killar, sex, festande o allt det där. Vill du att det ska hålla o inte hon ska tröttna på dig, gör såhär. Va snäll mot henne, glöm inte berätta att du tycker om henne/älskar henne. Gör saker som hon tycker om o blir glad. Tjejer uppskattar även små detaljer. Som att du tex köper hennes favorit chocklad när hon inte är med dig o sen ger den till henne. ät inte upp den själv o lämna pappret kvar så att hon ser när hon kommer hem till dig hahaha. Men glöm inte att oxo vara lite taskig mot henne. e du inte taskig så kommer hon inte tycka att du är intressant längre, om du hela tiden gör som hon vill. Alla gillar utmaningar, speciellt tjejer. Ibland får det bli som du vill o punkt slut. va snäll 70% av tiden o 30 taskig.

lycka till
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-15 19:49
för att det är endå nånstans mellan 16 och 18 dem 2 åren som tjejer börja lära sig på riktigt om killar, sex, festande o allt det där.

haha, var någonstans är den faktan tagen från!?

2011-03-15 20:12
hahaha jag dör... gubben du är 19 år gammal, låter som du vore +23.....

Dra åt helvete

2011-03-15 23:36
conspicuous F23
Svar: Din bakrund

I början när du började gymnasiet var du lite soft. Sen började du festa mer o mer, dricka, testa olika kukar. Du tyckte att du var en stor flicka nu iom att du hade börjat i gymnasiet.
Vist finns det många som börjar redan vid 13,14 men det e först vid 16 dem mognar till i sexlivet o festande om man ska säga så.

ja ja jag vet att du redan börjat gilla mig :P

Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-03-16 14:26
Panshow
Jahaaaa, så det är DU som kommit fram till den vetenskapliga slutsatsen?

I rest my case.

2011-03-16 17:54
Jag är 27 å har fortfarande inte hittat "den rätte" borde jag gå å hänga mig nu då eller? haha :) kan även tillägga att jag har TROTT att jag har hittat den rätta flera gånger, men haft fel.

Håller med om vad nån skrev om att det är viktigare att hitta sig själv, låter jävligt töntigt..men det är fan sant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-16 19:02
Se över din kvinnosyn litegrann också. Tror inte det är så jävla poppis bland tjejerna att bli kallade "hona". Fast vad vet jag, jag är ju dude.

2011-03-16 19:19
Samma här Starnate. Men man ska inte stressa heller.. då blir det garanterat bara fel.

2011-03-16 23:16
Men shit the same, får väl se när honan dyker upp

Jag gissar på att det kommer att dröja tills du mognar lite och förstår bättre. Om du nu gör det.

I love

2011-03-22 20:30
du verkar ju gullig! haha.

2011-03-23 00:31
Dyker upp? Sitt där och vänta bara så dyker honan upp en vacker dag.
Precis som dom dök upp för oss alla andra...Hmmz..

OCH DET FINNS INGEN " Den rätta" utan man utvecklas
till ett par där man efter ett tag blir "dom rätta" för varandra.
I teorin så hade de vart "den rätte" även om det hade
vart en annan människa istället..

Flummar jag nu eller fattar någon vad jag vill få fram?
Highfive anyone, anyone?

2011-03-23 02:02
Hona är väl ganska harmlöst?

Om du sitter i ett rum så dyker inte honan upp, om du fortsätter leva som vanligt (förutsatt att du inte bara sitter i ett rum) så kommer du förr eller senare finna en hona. Tror jag i alla fall.

2011-03-23 02:07
Hahaha. Du har ju kärleksformeln här lite längre upp.
30% taskig, 70% snäll. Lägg till 5% välhängd också så har du ett 105-procentigt förhållande.

2011-03-23 11:39
Jag älskar denna tråden.
Groupie

2011-03-23 15:29
Haha, vilken tråd..

Jag hade två misslyckade förhållanden bakom mig och i 2 år varit en bitterfitta som knappt orkade gå ut på krogen, sen en dag, när jag var hem till min mossiga, tråkiga jävla hemby, så hittar jag kärleken där av alla ställen... bara sådär.. hux flux.. det är snart 2 år sedan. inte så jättelänge, men det är den rätta.. känns det som..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2011-03-29 15:07
Jag gjorde samma misstag som trådskaparen, jag gick singel i 4 år (19-23) och väntade på "den rätte" för jag tyckte det var så besvärligt då mina tidigare förhållanden lukrades upp att jag bestämde mig för att "det blir bara ett till, och det ska va perfekt." sen kom hon som gudasänd till mig och jag tänkte att: "Åh yeah, I have arrived in the promiseland" och vi skuttade på rosa moln ett tag, men sen börja man vakna upp (metaforiskt sett) och inse att, vänta nu, det här är ju inte alls nå bra, vi har inte så mycket gemensamt förrutom att vi vill vara ihop med varandra. Så mitt "riktiga förhållande" som skulle vara livet ut tog slut.

Så läxan av det här är att du kommer aldrig kunna vänta in den rätte, du kommer se när du dör om det höll, går inte att förvänta sig på förhand, hur bra än omständigheterna verkar så är det så otroligt mycket som påverkar.

Kärlek är en färskvara, typ som mjölk.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2011-03-29 16:33
Det är väl inte för sent förrän man är 75 och har problem med och andas.. tills dess kan du nog ta det lugnt.. sluta titta på vänner och övriga kärnfamiljen är så fet program..

Förstår inte detta med att man suktar efter en livspartner, den s.k 'rätta'.. visst kan det vara en trevlig tanke, men det man ser framför sig är ju bara den roliga delen.. finns fan ingen rätta, ha kul istället. Sedan kan ju KD och övriga jävla idioter som bara matar propaganda över kärnfamiljen hänga sig någonstans.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-03-30 11:28
shit folk pratar som om de visste "Det är svårt att träffa den rätta när man är nitton" "ta det lugnt" blahblah.

NEJ det är inte fel att vänta på den rätta punkt slut.

gör vad fan du vill du behöver inte fråga andra om det är "okej att göra såhär?" det gör dig bara till en tönt, undvik det om du vill träffa "den rätta".
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2011-03-30 12:58
Nåns farsa sa att allting handlar om att man verkligen bestämmer sig en enda gång.

Vet ni vem som gjort låten får ni plus poäng, hos mig dvs.

2011-03-31 10:46
Det finns ingen "rätta"....det finns bara mer eller mindre bra. Vänta och se vad som sker,det är väl inte hela världen om det inte slutar lyckligt? vafan livet har sin gång,skit i om polare går och stressar fram brudar bara för att dom anser "att det måste man ju ha för det är ju normalt och alla andra har ju det".....
Nån gång halkar du nog dit skall du se,känn ingen press grabben.
BOIA CHI MOLLA