I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Droger - Ta bort vissa känslor

Övrigt - Blandat

2011-03-05 00:31

Droger - Ta bort vissa känslor

De finns ju vissa droger som gör en känslokall för stunden. t. ex heroin osv..
skulle vissa droger under lång lång tid kunna göra att man blir mer känslokall sen efter i livet generellt även då man inte är hög?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-05 15:15
röker du spliff konstant så blir du lite mer avtrubbad i can tell you that.
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-03-05 15:52
blir man itne det av alla deroger då? alkohol också? om man är all kiss
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-03-05 16:35
skulle rekommendera en lobotomi istället
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-03-05 17:00

Känslokall? More like känslosvall enligt alla beskrivningar jag hört iaf.

Tar du extacy ofta, mycket och regelbundet så bränner du ut synapserna i hjärnan totalt, du blir avtrubbad och får svårare att uppleva lyckokänslor permanent. "Tar bort vissa känslor".

Gäller förstås även MDMA som är aktiva substansen i E, i viss utsträcking kokain, amfetamin och hela den hörnan av drogspektrat.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-03-05 22:34
Jag har missbrukat diverse droger i över tio år och jag kan säga att jag inte känner mer än apati och ångest. Jag kan verkligen inte känna lycka osv. Däremot har jag inte varit drogfri särskilt länge så det kanske kommer med tiden.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2011-03-05 23:00
Weed gör så man känner sina känslor mer för stunden tycker jag!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-03-06 12:35

Förlåt att man är en sån jävla klassisker men det är "olika för olika".

Fast det verkar inte vara den vanligaste effekten av långvarigt narkotikamissbruk.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Manager

2011-03-06 12:59

Man blir inte känslokall för stunden av heroin. Man kan dock bli så jonkad att man inte pallar uttrycka sina känslor just då.

skulle vissa droger under lång lång tid kunna göra att man blir mer känslokall sen efter i livet generellt även då man inte är hög?

Droger kan täcka över känslor vid ruset, men när man blir ren så kommer ångesten (och andra känslor för den delen) tillbaka.

Vissa droger kan ju möblera om hjärnan ganska rejält...men jag har aldrig hört om någon som blir av med sina känslor.
Redline!

2011-03-06 13:24
Lobotomi var det första jag tänkte med.. Annars får du nog hålla dig påverkad hela tiden.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-03-06 21:15
Har läst allt.. aaa det är väl så! tack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-07 00:55
Med tanke på att Haschaschiner för länge sedan rökte cannabis och blev kända för sin kännslokallhet så kan man nog lägga ihop ett och två :)
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Manager

2011-03-07 07:49
ZoO-Man: Berätta hur din ekvation ser ut. Och ha i åtanke att Deluxe undrade om en Haschaschin var känslokall även 10 år efter han rökte sin sista spliff.
Redline!

2011-03-07 09:57
Nej han kan nog få tillbaka sin kännslosamhet men jag måste hålla med om enligt empiriska kunskaper att man nog kan bli någorlunda kännslokall om man röker spliff någon längre tid.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Manager

2011-03-08 08:13
Att man kan bli känslokall med THC i kroppen är ingen nyhet. Förr var det haschassins, idag är det afrikanska barnsoldater.
Redline!

2011-03-08 08:30
Nu är det nog lite mer så att barnsoldater i afrika injicerar mer beroendeframfakallande droger än endast bruk av thc. Mer komlpex är det än att "thc och andra cannabinoider gör barnsoldater känslokalla"

2011-03-08 11:42
missbruk/destruktiv livsstil föder varandras behov...

2011-03-08 23:57
Ursäkta men låt mig skratta, jag använder inte cannabis men det är inte ganja barnsoldaterna du syftar på brukade som känslodödare, det var krut och heroin, hur otroligt det än låter, krut och heroin blandat.
www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels

2011-03-08 23:58
Fråga inte mig varför, det är i fall alldeles för tragiskt.
www.alexanderadiels.com

Manager

2011-03-09 07:08
Ok, jag har rökt dagligen i typ 15 år så jag fattar också att det krävs mer än THC för att göra någon till kallblodig mördare. Men barn lär bli jävligt mottagliga till hjärntvätt om de fått röka ett par veckor innan.

Horse på krigsfältet? Det låter korkat. Kanske krutet fick de att piggna till.
Redline!
Moderator

2011-03-09 10:13
Det är väl krut och kokain?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-03-09 11:26
Jag har fått för mig att svamp det bränner ut synapsar i hjärnan, det som behövs för att uppfatta om man är glad, ledsen, de som sänder signaler i hjärnan som har med beteende och känslor att göra även det som gör att man pratar. Varje cell i hjärnan kan väl typ ta ungefär 10.000 synapser i hjärnan från 100 tals celler.
Det behövs väl cirka många för att fungera nu minns jag väl inte riktigt.

Kan det inte hända då att man tappar en uppfattning om verkligheten, och världen och kan hända att man slutar prata med folk, jag har fått för mig att jag har läst det någonstans, eller så har jag bara frågat mamma lite försiktigt hon brukar veta sånt där..

Så de borde väl betyda om man trippar en jävla massa svamp, vilket kanske kan bli svårt då lär man ju ligga i ett par år, men de borde väl betyda att man slutar känna saker? om man är glad,ledsen, man börjar tappa greppet om beteende, känslor och även tal?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-03-09 11:35
kan snacka i nattmössan också.. inte ovanligt att jag gör det, jag har bara fått för mig det.. fast jag tror de skulle vara omöjligt att göra det.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-03-09 12:48
Du pratar i nattmössan. Svamp (psilobin) stänger tillfälligt av/dämpar aktiviteten i vissa delar av hjärnan och tillåter den att tänka fritt och kreativt. Det är främst den organiserande, planerande, strukturerande delen av dig själv som får mindre andrum och lämnar extra utrymme för nuet och alla intryck runt om dig. Känslorna förstärks, och du snarare utvecklar din känslovärld, än att bryta ner den.

Det har ingen fysisk skadan på kroppen, men precis som med alla andra hallucinogener kan man, som du säger, tappa greppet om verkligheten om man inte behandlar drogen med respekt.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-03-09 13:14
*psilocybin*

2011-03-09 13:36
Ja det var nog kokain och krut, pinsamt av mig att verka så självsäker och ändå ha fel, men jag kan inte mycket om droger, det enda jag sett av kokain är på filmen Scarface.

Är det någon som är duktig på kemi och kan förklara vad det finns i krut som påverkar kroppen då?
www.alexanderadiels.com

2011-03-09 14:39
Tror inte det påverkar kroppen alls (förutom att det säkert gör ont). Det lär ju vara en någon slags ritualdriven placebo-effekt i så fall, ungefär som att man blir starkare av att äta sina fienders hjärtan.

2011-03-09 14:45
...the drug irritates the bowels which increases aggression.

om krut och kokain...
kokain för att göra ett überbarn och krut för att göra det barnet lack...sjukt!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-03-09 14:46
Kaffe irriterar också tarmarna :)

2011-03-09 15:41
fast det ska till lite mer bruk innan det gör "ont"...:p
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-03-09 19:14
Nu vet jag vad jag ska lägga stålarna på här senaste veckorna..... K&K Krut & Kokain. nej jag driver! men det är intressant de hära!!

2011-03-10 09:51
Jag kom ihåg.. Från min ungdom och "Glory Dayz".. Då var vi väldigt glada för Roppe och Alkohol. Gör dig totalt avtrubbad, får dig o glömma alla skuldkänslor.

Vettifan om vi blev våldtagna dock.

2011-03-10 11:46
alltså kan bara prata för opiater, morfin och de stänger inte av någonting, Vist man känner inget under det kallade "ruset" Jag har missbruakt några år och jag har nyss kommit på att jag missbrukade opiater för att inte känna något, Såfort jag började känna så tog jag och fyllde på, Det gav mig ärr och överdoser, Nu 1och ett halft år efter så är jag seg i kroppen pratar skitsegt vet inte om det har med drogerna att göra, Men jag blir iallfal glad när solen skiner och sommaren är påväg. Så det kommer tillbaka sakta med säkert!
Surfar runt med min Mac !