I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ord som ni stör er på

Övrigt - Blandat

Producent

2011-02-10 08:35

Ord som ni stör er på

Skriv ner dem mest irriterande orden ni kan tänka er här

Frulle = Frukost SÄG FRUKOST FÖR FAN !!

Since 1984
@realgizlee // twitter
Groupie

2011-02-10 08:43
Pjucks, eller vad fan det heter = Skor (?)
Ofta = Ofta, men i den använding som alla "yngre" använder

2011-02-10 09:02
Shan banan och hans ruuumpa. skulle kunna skjuta han
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-10 10:17
jibba är ett sjukt irriterande ord man hela tiden hör när man är och åker snowboard.
jävla kids!!!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-02-10 10:34
Gurka är ett jävligt fult ord
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-02-10 10:37
Beivras. What the fuck?

Krackelera. Låter så sjukt fel.

"Hygglo". Det var inne ett tag bland just vita svenskar att säga det så fort man höll upp dörren för de eller något annat.

Annars håller jag med om "frulle". Sjukt fult ord.
At the gates of Eternity...

2011-02-10 10:42
Jag som älskar både beivras och krackelera. =)

Kan inte riktigt komma på nåt ord jag stör mig på för tillfället...
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-02-10 10:47
Det finns betydligt fulare ord än frulle... så som:

Pommes - Hur jävla svårt ska det vara att säga Pommes Frites (Påmm Fritt)?

LOL - En förkortning som aldrig borde ha funnits.. nu uttalas fanskapet som ett ord. Nej fy fan. Det finns svenska ord. Man KAN säga garv.

Våldsbejakande Extremism och Islamisering - Garderobsnazismens intåg i politikens finrum har bara inneburit bekymmer. Inte nödvändigtvis gällande säkerhet, men absolut en mångdubbel ökning i mängden skitsnack.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2011-02-10 10:54
venusberg

vårtgård

flaggstångsknoppsputsargäsell

2011-02-10 11:07
Njöt ligger jävligt högt upp på listan faktiskt!
Hihi
Poet

2011-02-10 11:40
...nu uttalas fanskapet som ett ord.

Fick så mycket spel när jag bodde i Toronto och hörde vuxna fucking 25+ människor säga "LOL" och "OMG" och verkligen bokstavera det också "OH EHMM GEEE!". Fick spel på en tönt på min arbetsplats och sa till henne "Du vet väl att det tar mindre tid för dig att faktiskt att bara säga 'Oh my God' ". Efter det vågade hon inte snacka med mig igen.

2011-02-10 11:46
Vårtgård är en favorit att hata. Jävla skitord. Folk som säger "DET" och uttalar "t":et. Fyhelvete, "DET ÄR BRA"?! Nej, de e bra. Man skriver det är bra, man säger inte deT äR bra.

2011-02-10 11:47
En sån DÄRN också. En sån där bajskorv, inte en sån därN bajskorv.

2011-02-10 11:52
Det är ju typ som engelsmän som lägger till ett 'r efter ord...vodke'rrrrrr osv...riktigt skum grej tycker jag!

2011-02-10 12:10
Jag säger lol :(
Men inte när nått är kul, utan när nått är meh.

"men lol..."

Finns inte så många ord jag stör mig på. Stör mig mest på när folk viskar. Varför viskar folk? Så jävla äckligt. Prata ordentligt eller skriv ditt superhemliga skit på ett papper.

2011-02-10 12:21
BC99 har ju bara så jävla fel. Svinbra ord de där.

Ett ord som jag avskyr är 'bägge'. Ta bort.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Moderator

2011-02-10 12:38
BC99 Haha hygglo hade jag glömt bort. Var det typ i mitten på 90-talet det var inne?

MrSalesman Alltså det där har jag funderat skitmycket på! Varför lägger de till rrr i slutet på vissa ord? Finns det någon regel för hur det ska användas?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-10 12:42
det måste ju rimligtvis finnas indirekta regler för hur det används men jag har läst 60p engelska på universitet o minns INGET som skulle ha med det att göra så jag misstänker att det är "fel" så att säga.
Moderator

2011-02-10 12:45
Haha ja jag tvivlar på att det är något som tas upp om man läser engelska, men det är ett spännande fenomen och jag skulle fan vilja veta var det kommer ifrån.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-02-10 12:49
jag också hehe...jag har faktist frågat nångång men dom visste inte. Jag tror liksom inte dom tänker på det så mkt

2011-02-10 13:21
Det finns över huvud taget inget bra med "LOL"... avskaffa uttrycket omedelbart.

2011-02-10 13:25
Mycket bra ord i denna tråd ju. :)
Lol är väl ingen favorit direkt, men vårtgård, det klingar fint i munnen det!
- Det släcks.
Moderator

2011-02-10 13:36
Kommer inte på nått nu direkt, men håller med TS, ordet frulle är så jävla fult.
//TW
Poet

2011-02-10 13:46
Haha hygglo hade jag glömt bort. Var det typ i mitten på 90-talet det var inne?

Ja tacka Gudarna för det!

2011-02-10 13:52
b-rudar hatar jag!
"Visst är det vackert.."

2011-02-10 14:08
ja byt ut brudar mot snubbor

det finns snubbar, och så finns det snubbor.
- Det släcks.

2011-02-10 14:34
brudar är fan ett schysst ord...vad kommer härnäst, någon mans-feminist som säger att kjoltyg är fult o sexistiskt? nää tack.

LOL är jävligt fult men samtidigt extremt ballt för man kan säga det i den sjukaste situationen för att störa sig med folk o dom blir rätt häpna hehe

hygglo suger, shit pomfritt suger (iofs ett uttryck)

frulle tycker jag personligen är helt ok..lite nördigt men ok ändå

2011-02-10 14:50
folk som säger abow heeela tiden till allt..
my name is xelly smelly

2011-02-10 14:51
Jag känner lite likadant med "bruuuuuuushan" också...används för mkt ibland!

2011-02-10 14:52
Kan någonting användas för mkt ibland lr börjar min intelligensnivå droppa under 100 med åren....???

2011-02-10 15:03
brudar är fan ett schysst ord...vad kommer härnäst, någon mans-feminist som säger att kjoltyg är fult o sexistiskt? nää tack.

Läs hur jag skrev det, "B.-Rudar" som han tönten på färjan på youtuben som alla tycker är så rolig, hatar hur man uttalar ordet kanske jag skulle sagt, Brudar har ja inga problem med :)
"Visst är det vackert.."

2011-02-10 15:09
vadå finns det folk som säger b-rudar uppdelat? B-toningsfel eller ngt...aja låter förjävligt ja

2011-02-10 15:20
"flabba"

asså shiiiiiiiiiiiit vad det ordet är fult.

2011-02-10 15:25
säger ni flabba i andra delar av landet också? känns lide skånskt men det är nog mest för att jag tänker mig det som vi uttalar det...precis som vårtgård om man testar sin bästa skånska.

2011-02-10 15:31
Gött/göttigt.. Håll den där skiten i GBG, långt ifrån mej.

2011-02-10 15:31
Flabba har man väl sagt i Stockholm sedan 80talet, minst..

2011-02-10 16:31
MRsalesman

Jao, http://www.youtube.com/watch?v=cx2-UEPnfCI den snubben, sen blev det väl nån jävla grej att säga så, men jag hatar det!
"Visst är det vackert.."

2011-02-10 16:47
"Va falls" - Jävla skit ord!!!
"Bre" - Alla som säger så i en mening kan fan dö (okej nu var jag rätt hård).
"Lasagne" - Alltså, lasagne när man säger j på slutet, lasagnjjjj. USH USH USH!
"Lipgloss" - Det låter så äckligt störigt
"Applicera" - Lika äckligt störigt som lipgloss, om inte mer.

http://www.tweenerpie.blogspot.com
Moderator

2011-02-10 16:57
deggelpaj Hur uttalar du lasagne då? Lasang? LasaGNE?

2011-02-10 17:03
corephase: FY FAN jag kände för att ge honom en vänlig men bestämd smäll faktist!

postal: ok...anade det, har nog inte hört så mkt uppåtlänningar säga det bara.

2011-02-10 17:09
Som redan nämnts "Ofta!" och "LOL"
"Orka!"
"Vars" (istället för "vart")
"Fitta" - låter så jävla fult och äckligt. Pussy funkar, men Punani låter som det är, mysigt :) När jag tänker efter finns det fan inga bra svenska ord för det. Snippa låter också äckligt, murra, mutta, vulva, vagina, vaFAN!?!

Jag har också funderat på det där men det brittiska R:et i slutet av ord. DET stör jag mig på.

Jag har kommit fram till att det används mellan 2 vokaler i 2 olika ord för att de inte ska flyta ihop och låta som 1 ord. Alltså så att t ex ingen ska tro att Pamela Anderson heter Pamelanderson. Men varför det skulle behövas fattar jag inte. Kanske kompensation för att dom pratar så jävla otydligt i alla andra fall. Orka!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Moderator

2011-02-10 17:44
KaptenKrok P25 Man uttalar lasagne "lasagn"..Inte Lasagnj
//TW

2011-02-10 18:07
I själva verket borde man skriva Lasgna och uttala det (Lasaña).
Appropå pasta:

Makaroner - En del tycker att det är synonymt med alla former av pasta och kan därmed använda det jävla ordet för spaghetti och penne. . helgerån!!!
För det första heter det macaroni och för det andra är det bara EN form av pasta, alltså ingen synonym.

Fefferoni - Jag höll på att gå i taket första gången jag hörde det. Fruktjäveln heter PEPERONE! Peperoni i plural. Och nej, jag har inte blandat ihop frukten med peperoni salami. Den som myntade ordet fefferoni borde kastas ut i gränden och skjutas.

2011-02-10 18:11
jag tycker på allvar att fitta är det bästa ordet...allt annat låter antingen vidrigt som vulva, för barnsligt (lite peddo...som framstjärt osv) eller helt enkelt för grovt som köttros mm

2011-02-10 18:16
förortspiraten: Håller med om att man kan utveckla sitt kulinariska ordförråd till att kunna beskriva pasta med mer än makaroner men det heter inte "macaroni" på svenska...jag menar är det fel att vi kallar det för spenat när dom kallar det "spinnagio" eller vad det nu heter...vi talar svenska!

varför skulle man inte uttala lasagne -->Lasagn egentligen? du verkar tro att Sverige är ett varmt land fullt med lata människor...förflytta skiten 2-3000km så kan vi börja kalla det "Lasaña"

2011-02-10 18:32
VARS
TRÖCK
GUZZ; BAZZ; LEN; BRE och allt liknande (90 procent av det som kommer ur toffers käft typ)

Alla andra könsord än kuk och fitta är fullständigt vidriga, värsta ordet är SNIPPA, maken till vidrigt ord.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Groupie

2011-02-10 18:45
som ni i GBG säger LA, det var la bra, vad betyder det ens?

Stripps istället för pommes frittes.

'na istället för henne

Moderator

2011-02-10 18:49
Där har vi ett ord jag har "LA". Så jävla fult irriterande osv osv...
Om inte jag har missförstått det så har "dom" bytt ut ordet "väl" mot "La"?

exempel - "hur tyckte du att hon såg ut? - Hon var VÄL rätt snygg."

"Hur tyckte du att hon såg ut?" - Hon var LA rätt snygg"

Visst är det så ni använder det ungefär?

Kanske ett uselt exempel men men
//TW

2011-02-10 19:30
"woop woop"

"dock"

"la"

2011-02-10 19:32
MRsalesman - Ja det är skitsamma vad vi snackar för språk. Faktum kvarstår att "makaroner" är ett italienskt låneord och poängen är att jag nästan är militant vad det gäller att bevara det i sin ursprungliga form, nämligen maccherone (singular) och maccheroni (plural).
Detta gäller lasagna med... dock ska vi komma ihåg att skilja mellan singular och plural, det vill säga lasagna och lasagne.

Spenat däremot har inget med italienska att göra. Perserna odlade spenat förr i tiden och dom kallade det för aspanakh.
Så spenat är ett persiskt låneord och jämförelsen suger balle.

Däremot har du helt rätt i att jag tror att Sverige är fullt med lata människor, men det hör inte till saken eftersom det märks på vissa andra punkter. ;)

2011-02-10 19:38
ehhh okej jag tycker din åsikt är relativt dum. Svenska är ett germanskt språk ska vi ändra på alla tyska (o engelska o franska mm...) ord så dom har samma grammatiska regler som i original utförande eller vad?

Vi har tagit ett ord av dom och försvenskat det...inget konstigt med det. Hela världen gör det hela tiden!

italienarna och spanjackerna är lata jävlar...inte svenskar, mewn det fattade du nog! Jag antar att du kommer från Italien eller liknande annars har jag svårt att tro att du skulle vara så extrem med det! CAZZO!!!!