I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fyfan vad kommersiell svensk TV, SUGER!

Övrigt - Blandat

   
Poet

2011-02-08 18:17

Fyfan vad kommersiell svensk TV, SUGER!

Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle säga, men betala TV-licensen om ni kan! Eller åtminstone se till att regeringen kan baka in det i skatten eller något. Vad är det för jävla skräp som går på TV nuförtiden? Som liten kommer jag ihåg hur jag brukade driva med alla mina vänner som inte hade någon annan kanal än 1'an, 2'an, TV4 och FinskTV (jag växte upp i Stockholm). Själv hade man "coola" kanaler som 3'an som varje lördagsmorgon hade en bomb-ass uppställning program. Skurt, TMHT, Saved by the Bell, California Dreams. Eller 5'an som hade ett otalt antal "svarta" serier som jag älskade. Hanging with Mr Cooper, Family Matters, Martin, Fresh Prince.

Eller kanaler som visar amerikanska shower som man älskar? Kommer ihåg att jag fick spel när jag bodde i Kanada, eftersom de har ett reklamavbrott var femte minut. Vilket gjorde en fly förbannad eftersom de hade väldigt häftiga serier och shower man ville kolla på, men det går inte att kolla på TV när man ständigt blir avbruten. Så jag tänkte "skönt det ska bli att man kan kolla på TV igen utan en miljard avbrott när man väl hälsar på Sverige". Vad är det på TV nu då? Halv åtta hos mig? Sommar i Sverige? Bygglov? Sofias änglar? Ett 118'e program med Fredrik & Filip? Att se på Kanal 5, TV3 och i synnerhet TV4 (kan mycket väl vara den största skitkanalen ever) är som att bläddra i ett nummer av "Hänt i Veckan". Den ena washed up kändisen efter den andra ska visa sitt fula plyte och hoppas på att få en ny karriär. Och som sagt, de kanaler som visar shower man tycker om, visar alltid ca 4-5 år gamla avsnitt!

SVT, ni vann! Karma kom i fatt mig! Alla de gånger jag retat folk som "bara" haft kommunist TV, ni har faktiskt de bästa kanalerna idag. De andra kanalerna vann striderna, men ni vann kriget! Jag menar det! Med undantag för Melodifestivalen (jag tänker inte ens motivera varför det är dynga) och lite annat avfall, så har ni verkligen ett bra programutbud och för att inte nämna dokumentärer som är väldigt intressanta!

Love!

At the gates of Eternity...