I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En fråga till er som startat "eget", tryckt kläder o sålt mm..

Övrigt - Blandat

   

2011-01-25 10:24

En fråga till er som startat "eget", tryckt kläder o sålt mm..

bara några enkla frågor eftersom jag vet att det finns en o annan här som har haft egen webshop, några som tryckt privat och sålt mm..

Hur gick ni tillväga från idéstadiet?

Trycker ni i Sverige eller utomlands? jag antar att det är jävligt mkt lättare att göra på hemmaplan även om det skulle kunna vara lite billigare att trycka och köpa utomlands. problemet är väl att man måste sälja vissa kvantiteter innan det blir värt om man inte har något ställe men verkligen vet är pålitligt och bra...

Hur har ni marknadsfört er produkt?

Hade ni redan en målgrupp (vänner, sk8ordie dudes, writers, hippies el dyl) eller försökte ni slå er in på någon allmän marknad?

Vart säljer ni era verk/kläder/saker, internet? Har ni fått ut produkten till butiker och isåfall hur gick ni tillväga? Vi har nämligenlite kontakter o så men jag är likväl sugen på att höra hur ni gjort för att lyckas med era mål.

Hur skulle ni bedöma att det gick jämfört med vad ni tänkt er om man främst avser arbetsbörda, svårighetsgrad att sälja av produkten (problem på vägen mm) jag menar varje gång man börjar med ngt nytt så finns det fallgropar man inte hade förväntat sig, problem som man får lära sig att handskas med på vägen så om du har erfarenhet dela den är du snäll..

Jag är intressserad av allas input men kanske främst er som sysslat med kläder som ni redan förstått!

Jag kommer säkerligen komma på fler saker jag undrar senare men detta är alltid en början!