När du får tanken att kika hans mobil, dator, ställa jobbiga frågor. Säg till dig själv att inte göra det och gör det INTE. Finns inga bortförklaringar. Du bara gör det inte. Vi med överdriva kontrollbehov undivker så ofta som möjligt att leva i oviso. Vår rädsla ligger konstant på 110% trots att den egentligen behöver landa någonstans mellan 20-30%, där man inte tar sin partner förgivet och samtidigt ej oroar sig och letar efter ovässentliga tecken. Lär dig stanna i ångesten och öva på att skifta om dina tankar till smärtan försvinner. Påminn dig om vad han gör för dig och svara på vad som egentligen ligger i grund och botten för din oro (t.ex. ditt ex, andra tjejer, verkar vara en trigger..) Oro skall ej undvikas. Tänk & känn hur du skulle känna om det värsta skulle hända.. Släpp in känslorna, sörj en stund och gå vidare till nuet. Til ldet du har. Du kanske kommer vilja söka bevis och bekräftelse. Men gör inte det. Ovison stärker dig och er relation i längden. Finn dig i nuet och jobba dig igenom alla allra värsta tankar som dyker upp. Denna kille är inte ditt ex. Säg det till dig själv. Och ser du han prata med andra tjejer, svara på vad det skulle kunna vara bortsett från otrohet! Ex "så kul att min pojkvän har tjejkompisar." och om det fortfarande känns ångestladdat så tänk: "ja men det var mig han valde, det är mig han gjorde så här för. Det är mig han säger att han älskar. Det är vad jag får gå efter just nu." och stanna där. Skulle en "tänk om" tanke komma på nytt så börja om processen.. Det är skitjobbigt! Men du verkar vara motiverad nog! Så jag håller timmen för dig! :) Lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.