I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cannabis För Medicinskt Bruk

Övrigt - Blandat

   
Lyricist

2011-01-18 11:34

Cannabis För Medicinskt Bruk

Skriver till er om hopp om att få cannabis lagligt för medecinskt bruk. Jag lider av neuroleptiska symptom som inte doktorn riktigt kan placera. Forskning har inte hunnit så långt ännu. Därför skriver jag en vädjan om att legalisera cannabis för medicinskt bruk precis som i Los Angels.
Jag har självmedicenerat nu i två års tid. Dock känner jag mig alltid osäker från när polisen ska komma och plocka mig. Bara för jag brukar en ört i medicinskt syfte vet att det är många här i Sverige som är i behov av medicinsk cannabis. Det är smärtstillande vid dom flesta symptom så som huvudvärk och mensvärk. Jag vill se en medecinsk legalisering för oss som lider av olika symptom denna planta kan hjälpa. Jag vet att utvecklingen går framåt. Forskare ser mer och mer fördelar med att ha den för medecinskt bruk. Jag är en ganska vanlig person tjugotvå år gammal. Levt ett normalt liv under svåra förhållanden då min adhd alltid lett mig in på konsentrations svårigheter. Men känner mig helt avkopplad då jag brukar cannabis. Och känner att det är vårt ansvar som vuxna och sända ut rätt singnaler till våra barn. De faller in i tyngre missbruk tack vare att dom får en stämpel första gången dom provar cannabis och blir tagna av polisen. Det leder till familjeproblem som får indeviden att må dåligt och får den att göra dumma grejor så som att testa ännu tyngre droger. Säger inte att vi behöver legalisera plantan helt då de som patienter ska alltid komma i första hand. Så för medecinska syften anser jag örten borde vara laglig.

Jag försöker så mycket jag kan leva enligt lagens regler för jag har ingen lust att bli stämplad
och bryta ner mig själv ännu längre ner i samhällskedjan. Utan försöker här skapa en legalisering för oss som lider av allt från ADHD till Canser. Brinner för detta verkligen och vill se en avkrimnalisering av drogen så fort som möjligt. Jag inser att de kan ta år att kämpa men det anser jag det är värt. För tillslut kan jag få er att lyssna. På oss i utkanten av samhället Vi är en lika stor del av samhället och vi känner att vi måste höja våra röster för att höras så detta är en bön om hjälp.
Jag får ständigt se min familj lida av att jag brukar cannabis det som fick mig att testa tyngre droger. Men som tur var det inget för mig cannabis som jag brinner för. Jag är inte ute efter att missbruka drogen på något sett jag vill få den potionerad för det som passar min sjukdom.


Tillägg gärna egna historier så vi får ett starkare förslag att skicka in till riksdagen.

There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen